کد خبر : 1538650 | 24 تیر 1397 ساعت 17:43 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

چرا اومتیتی فرانسه را به کامرون ترجیح داد؟

مدافع جوان تیم ملی فرانسه قبل از پوشیدن پیراهن این کشور در آستانه حضور در تیم ملی کامرون بوده است.

چرا اومتیتی فرانسه را به کامرون ترجیح داد؟

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فرانسه بعد از ظهر امروز در دیدار نهایی جام جهانی 2018 به مصاف کرواسی می‌رود و در پی کسب دومین قهرمانی خود در تاریخ است.


شاگردان دیدیه دشان در مرحله قبل با گل اومتیتی مقابل بلژیک به برتری رسیدند و بعد از 12 سال حضور در فینال را تجربه می‌کنند.


اما در این میان نکته جالب توجهی که وجود دارد این است که اومتیتی چند سال گذشته در آستانه پوشیدن پیراهن تیم ملی کامرون قرار داشته است. مدافع باشگاه بارسلونا متولد این کشور آفریقایی است اما در 2 سالگی همراه با خانواده به فرانسه مهاجرت کرده است.


اومتیتی قبل از سال 2015 توسط روژه میلا به تیم ملی کامرون دعوت شد اما در جام جهانی زیر 20 ساله جهان در کنار پوگبا و آرئولا پیراهن فرانسه را به تن کرد.

 

 

1320049


میلا در همین خصوص عنوان کرده است: در آن زمان رییس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد حداقل 4 سال طول می‌کشد تا اومتیتی به تیم اصلی راه یابد و در حال حاضر بازیکن خوب زیادی در پست او حضور دارند.


هم‌چنین می‌توان به مصاحبه‌های مختلف اومتیتی در این خصوص اشاره کرد. مدافع جوان تیم ملی فرانسه در اظهار نظرهای مختلف از علاقه خود برای بازی در تیم ملی فرانسه پرده پرداشت و حالا همراه با خروس‌های آبی در آستانه کسب عنوان قهرمانی جهان قرار دارد.

 


همچنین اومتیتی در مورد تصمیم بازی برای فرانسه به ای اس پی ان گفت: من همچنان در کامرون اقوامی دارم ولی تنها دو بار به آن جا رفته‌ام و اصلا نمی‌دانم زندگی در کامرون به چه شکل است. درست است که ریشه کامرونی دارم ولی دوست داشتم برای فرانسه بازی کنم چون در این کشور بزرگ شدم و تصمیمی که گرفتم منطقی بود.

دیدگاه‌ها