کد خبر : 1538747 | 24 تیر 1397 ساعت 23:20 | 27.4K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی در دستان جوانترین ستاره جهان

امباپه ؛ پله 60 سال بعد

بهترین بازیکن جوان جام جهانی و دومین گلزن جوان تاریخ جام جهانی نیز مانند پله شماره 10 را به تن می کند.

به گزارش"ورزش سه"، آن شماره 10 بزرگ با آن فونت دهه هفتادی اش ، فرارهای استثنایی و دربیل های ویرانگر و قدرت گلزنی و البته آن رنگ تیره ای  که برچهره ای کودکانه و معصومش پاشیده شده ، همه باعث شدند تا کیلین امباپه مهاجم تیم ملی فرانسه برای خیلی ها یادآورد اسطوره فوتبال برزیل پله باشد. پله در هفده سالگی و در جام جهانی 1958 توانست با زدن هفده گل و گلزنی در فینال جام قهرمانی را برای برزیل به دست آورد و امباپه نیز در نوزده سالگی و شصت سال بعد از هنرنمای اعجوبه برزیلی توانست با چنین سبک و سیاقی فرانسه را به مقام قهرمانی جام جهانی برساند.

 


هرچند امباپه مثل پله آقای گل جام جهانی در اوج جوانی نشد اما این فوتبال هم نسبت به فوتبالی که شصت سال قبل بازی می شد بسیار متفاوت است. امباپه اما در حالی عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی 2018 را به دست آورد که پیش از آن با انتقال به پاری سن ژرمن یکی از گرانترین بازیکنان فوتبال جهان شد. او حالا با درخشش در جام جهانی تبدیل به جوان اول فوتبال جهان است و این در حالی است که این جام را می توان تورنمنت افول ستاره هایی چون لیونل مسی ، نیمار و کریستیانو رونالدو دانست.

 


بی تردید برای امباپه که درخشیدن را از یک سال قبل از جام جهانی آغاز کرده بود روسیه آغاز یک مسیر تازه است. حالا امباپه می تواند با یک انتقال بزرگ مرد اول نقل و انتقالات تابستانی امسال باشد و از این پس رویاهای دیگری چون قهرمانی در لیگ قهرمانان، کسب توپ طلای جهان و شاید قهرمانی در رقابت های یورو2020 برنامه های آینده او به حساب آیند.

دیدگاه‌ها