کد خبر : 1538862 | 25 تیر 1397 ساعت 12:32 | 40.1K بازدید | 0 دیدگاه

کفاشیان از تحمل سرمربی تیم ملی گله مند بود

عابدینی: کدام مربی به اندازه کی‌روش تنش‌زا بود!؟

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای با با رادیو تهران در رابطه با شرایط فعلی فوتبال ایران به اظهارنظر پرداخت.

عابدینی: کدام مربی به اندازه کی‌روش تنش‌زا بود!؟

به گزارش "ورزش سه"، امیر عابدینی در مصاحبه با برنامه تهران ورزشی گفت:


کار تیم ملی در جام جهانی قابل تقدیر بود


اعتقاد دارم جام جهانی خوب و منظم و تمیزی برگزار شد. ما هم حضوری موفق اما با نقاط ضعف خاص خودمان داشتیم. فکر می کنم بهترین دستاورد ما هم حضور آقای فغانی در این بازی ها بود. اینکه ما چهار امتیاز توانستیم از گروه مان به دست بیاوریم نکته مهمی بود و در کل می توان گفت با نقاط ضعفی که داشتیم کارمان در جام جهانی قابل تقدیر بود. مردم از تیم ملی راضی بودند و این نشان می دهد کار دوستان در تیم ملی قابل قبول بوده است. کار آقای کی روش را باید منطق کارشناسی مورد تحلیل قرار داد و به ایشان نمره مثبت و یا خوب داد.

 

توقع این رفتار را از کی روش نداشتم

 

واقعا تعجب کردم. مدیریت دامنه گسترده ای دارد. مدیریت فقط بخشش تخصص نیست. بخش تخصصی را یک کارشناس هم می تواند به انجام برساند. مدیریت این است که بتوان تعامل کرد و ارتباط برقرار کرد نه تنها روی موج احساسات حرکت کنیم و فکر کنیم به نتیجه رسیده ایم. بهرحال باید به مردم احترام گذاشت. من تعجب کردم از مواضعی که آقای کی روش گرفت. بهرحال برانکو نشان داده که مربی بزرگی است و در سطح فوتبال آسیا حرف برای گفتن داشته، در سطح فوتبال جهان نیز مطرح است و به عنوان یک آدم قابل قبول و محترم او را می شناسند. آقای کی روش را نیز در سطح جهان می شناسند. من توقع داشتم ایشان وقتی موفقیت را برای مردم رقم زدند و آنها را خوشحال کردند می آمدند روی بستر خوشحالی مردم قدم می زدند نه اینکه بخواهند ایجاد موج کنند. بهرحال این کار پسندیده ای نبود و فوتبال ایران را نیز دچار حادثه کرد.

 

کفاشیان از تحمل کی روش گله مند بود

 

آقای کفاشیان هشت سال در فدراسیون فوتبال زحمت کشید و یکی از گله مندی هاش از فوتبال همین تحمل آقای کی روش بود. این را من به واقع می گویم در جلسات متعدد از ایشان شنیدم که می گفت کی روش به دنبال ایجاد تنش است. آقای تاج در جلسه ای خاص که بعضی از دوستان از رسانه ملی هم بودند این را ادعا کرد که ما باید این شرایط تا پایان جام جهانی تحمل کنیم. چرا؟ چون آقای کی روش بهانه هایش تمام شدنی نیست و هر روز بهانه ای جدید می گیرد. ما نباید بگویم از نظر فنی ایشان را تحلیل می کنیم. بنده از نظام مدیریتی می گویم، نظام مدیریتی که هر روز فوتبال ما را دچار تنش کند دردسرساز است و بهتر است تا درباره ایشان تصمیمی قاطع گرفته شود.

 

معتقدم ادامه کار با کی روش مقدور نیست

 

من نمی دانم چرا دوستان مان در سطح وزیر و حتی بالاتر از وزیر وقتی به آقایانی که از خارج از کشور به ایران آمدند می خواهند دست بدهند گویا به فرشتگان آسمانی دست می دهند! واقعیت ها را کنار می گذارند و می پردازند به اینکه روی موج محبوبیت یک مربی خارجی سوار شوند. این باعث می شود آن آدم خارجی نیز توقعاتش را به گونه ای بالا ببرد که رئیس فدراسیون را تدارکاتچی ببیند و در برابر او مواضعی بگیرد و رئیس فدراسیون نیز مجبور شود به خاطر احساسات مردم کوتاه بیاید. درباره این ها باید با قاطعیت تصمیم گرفت. من اعتقاد دارم که ادامه کار با آقای کی روش با توجه به شرایطی که وجود دارد تقریبا مقدور نیست مگر اینکه بخواهیم دوباره تحمل کنیم.

 

چرا روی نیمکت تیم ملی بازیکنان لیگ برتر نبودند؟

 

من اعتقاد دارم به این که مردم کی روش را دوست دارند. اما باید همه چیز تجزیه و تحلیل شود. باید ببینیم ایشان چه کارهایی برای فوتبال ایران انجام دادند. وقتی می بینیم روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی لژیونر نشسته است حرف های زیادی در خود دارد. چرا روی نیمکت این تیم بازیکنانی از لیگ برتر ایران حضور ندارند. چرا این همه انتقاد به بازیکنان لیگ ایران بود اما اگر بخواهیم بگوییم مهره های درخشان ما در جام جهانی چه کسانی بودند قطعا باید بگوییم بازیکنان لیگ برتری بودند. من اعتقاد دارم باید این موضوع را کارشناسی کرد بهرحال ما پیش از این نیز کسان زیادی را دوست داشتیم که بعدا پشیمان شدیم. شاید پس از بررسی کارشناسی به این نتیجه برسیم که نمی توانیم با ایشان همکاری کنیم. هرچند می دانم وقتی ایشان این مصاحبه را بشنوند مواضعی کاملا پرخاشگرانه علیه من خواهند گرفت.

 

کدام مربیان بزرگ به ایران آمدند اینقدر تنش زا بودند؟

 

مردم ما این تجربه را دارند. از اوفارل و رایکوف تا آقای ایویچ، همه را می شناسیم. مگر آقای ایویچ یکی از پنج مربی بزرگ دنیا نبود؟ چقدر برای فوتبال ایران تنش زا بود؟ آقای بلاژوویچ چقدر برای فوتبال ایران تنش زا بود؟ بهرحال همه این ها آمدند و به فوتبال ایران بها دادند و به هیچ عنوان ایجاد تنش نکردند. به فوتبال ایران خدمت کردند و دوران نوینی را کلید زدند. آنها خدمات ارزنده داشتند و به فرهنگ و اخلاق و فوتبال ما بها دادند. توقعاتشان نیز در حد فوتبال ایران بود.

 

نباید گفت ما دشمن تیم ملی هستیم

 

درباره برخی از دوستان باید گفت این طور نیست واقعا. نمی شود گفت ما ها دشمن تیم ملی هستیم و برخی دوستان که خارج آمدند دوست هستند. من معتقدم این دوستان که از خارج آمدند خدمت گذارند و کارشان مهم است و باید در ازای فعالیت های شان پول پرداخت شود. اما نیایند روی احساسات مردمی پا بگذارند که در این مملکت با تمام کاستی هایش زندگی می کنند.

 

بازیکنی که پیشنهاد اروپایی دارد باید لژیونر شود

 

مارکت فوتبالیست ها مثل بهار دختر می ماند! اگر او را در خانه نگه دارید ممکن است تا همیشه مجبور شوید او را در خانه نگه دارید. اگر ما بگوییم دبیرستانی هستیم آنجا دانشگاه است. نباید جلوی بازیکنان را بگیریم. در زمینه ترانسفر بازیکنان و حتی مربیان کار کنیم. وقتی بازار دارند باید بروند و بدرخشند و نام فوتبال ایران را بر سر زبان ها بیندازند.

 

برانکو بازیکن سازی می کند

 

برانکو شرایطی را برای فوتبال ایران و پرسپولیس رقم می زند که بازیکن سازی می کند. او به جوانان بها می دهد. پرسپولیس بستر بزرگی است و برانکو این را به خوبی می داند اما اگر به هر دلیلی ببینند نمی توانند یارگیری کنند بیرانوند هم با وجود اینکه می تواند برود اما لطف می کند و شش ماه منتظر می ماند.

 

بازیکن ملی پوش سرباز نظام است

 

من اعتقاد دارم بازیکنی که در همه ورزش ها، در سطح ملی قرار می گیرد یکی از سربازان این نظام است و از حیثیت فرهنگی و ورزشی دفاع می کند. باید به این ها بها داد.  اگر قرار آموزشی ببینند مشکلی نیست اما باید قبول کنیم این ها نیز سربازانی هستند که می توانند از حیثیت کشور دفاع کنند.

دیدگاه‌ها