کد خبر : 1538881 | 25 تیر 1397 ساعت 13:15 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه از نخستین دیدار امری

امری می تواند به ناکامی آرسنال پایان بدهد؟

آرسنال در نخستین دیدار فصل خود توانست تیم بورهام وود را با 8 گل شکست بدهد .

امری می تواند به ناکامی آرسنال پایان بدهد؟

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امری در نخستین دیدار پیش فصل خود روز شنبه به مصاف تیم بورهام وود رفتند .


یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب بورهام وود را می توان به رابطه دوستانه باشگاه بورهام وود با آرسنال دانست . تیم بورهام وود در سطح پنجم فوتبال انگلیس حضور دارد . آن ها فصل گذشته توانستند در جایگاه چهارم مسابقات لیگ سطح پنجم انگلیس قرار بگیرند . ورزشگاه خانگی آن ها میدو پارک است که این ورزشگاه در محله ای همنام این تیم یعنی بورهام وود در شمال غرب لندن قرار دارد . میدو پارک علاوه بر میزبانی از مسابقات خانگی تیم بورهام وود ، میزبان مسابقات تیم های پایه و بانوان آرسنال نیز می باشد .


این دیدار اولین حضور اونای امری بر روی نیمکت تیم آرسنال بود و به همین سبب هواداران آرسنال توجه ویژه ای به این دیدار داشتند. و آن ها توانستند حدود 4000 بلیت را برای این دیدار تهیه کنند .


امری در اولین دیدار خود بر روی نیمکت توپچی ها  ، از سیستم ۳-۳- ۴  تهاجمی استفاده کرد که در نیمه اول ترکیبی از بازیکنان جوان آینده دار و بازیکنان اصلیش را میدان داد .


از همان ابتدا تاکتیک آرسنال ارسال پاس های بلند به کناره ها و تغزیه وینگر ها بود . مقصد اصلی این توپ ها به جناح چپ یعنی اوبامیانگ‌ بود . اوبامیانگ در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی توانست ۳ گل به ثمر برساند و کار را برای تیم دسته پنجمی بورهام وود در همان نیمه اول به پایان برساند .


جناح چپ خط حمله آرسنال در نیمه اول بسیار فعال بود و پی ریزی بیش‌تر حملات نیز از این جناح انجام می شد .


به همین سبب لاکازت مهاجم فرانسوی این تیم بیش‌تر در جناح راست زمین بود و با انجام کات بک ها در محوطه جریمه نقش یک بازیساز کناری را بازی می کرد که توانست یک گل و یک پاس گل از خود در این دیدار ثبت کند.


اما در این میان بازیکنان جوان نیز عملکرد فوق العاده ای داشتند . حضور نلسون به عنوان وینگر راست که گل چهارم آرسنال را به ثمر رساند، اوسی تو تو در دفاع چپ و سمیت روو که بدون شک یکی از بهترین بازیکن های میدان بود ، از نکات مثبت به کاری گیری جوان ها توسط امری بود و آرسنال با برتری ۵ گل به رختکن رفت.


با شروع نیمه دوم ، بازیکنانی که در نیمه اول شانس حضور در زمین را داشتند ، تعویض شدند و جای خود را به بازیکنان تازه نفس دادند. در نیمه دوم سیستم مورد استفاده امری تغییر نکرد . میختاریان ، پرز ، رمزی ، موستافی و هلدینگ از بازیکنان  وارد شده به زمین در نیمه دوم بودند . آرسنال در نیمه دوم همانند نیمه اول بار دیگر صاحب میدان بود ولی تیم بورهام وود در چند موقعیت توانست خط میانی آرسنال را اذیت کند ولی در نهایت آرسنال با رسیدن به گل ششم توانست فشار تیم بورهام وود را کاهش بدهد . گل ششم این دیدار را یکی از جوان های آینده دار آرسنال یعنی انکتیا به ثمر رساند . گل بعدی آرسنال یکی از گل های زیبا این دیدار بود ضربه زیبای آدلاید مهاجم جوان فرانسوی که پس از پایان قرار داد قرضی اش به این تیم بازگشته است را دروازه بان نتوانست بگیرد و توپ تبدیل به گل شد .


گل هشتم  ، گل پایانی این دیدار بود . میختاریان در یک حرکت تمرین شده توانست دروازه تیم بورهام وود را باز کند تا این دیدار با این نتیجه به پایان برسد . در نیمه دوم گوندوزی ، خرید جدید توپچی ها وارد میدان شد و توانست در ۲۰ دقیقه پایانی این دیدار عملکرد قابل قبولی داشته باشد .


‎در مجموع با بررسی شرایط تیم آرسنال در این دیدار می توان نتیجه گرفت که شاگردان امری را در مقابل تیم بورهام وود عملکردی قابل قبولی داشتند ولی نمی توان با یک دیدار شرایط کلی یک تیم را آن هم با یک سرمربی با سبک جدید بررسی کرد . روزگار مربیگری امری دو چهره متفاوت داشته است : یک چهره حضور در تیم های متمول از نظر مالی  و یک چهره کمتر شناخته شده ولی قانع به بودجه های کم.


خیلی ها او را بابت عملکرد ضعیفش در پاریس نقد می کنند. امری در طول مربیگری اش دست به کار های بزرگی زده است .  او نخستین بار توانست لورکا لیگ دومی را برابر مالاگا لالیگایی در جام حذفی به پیروزی برساند ، آلمیرا را از لیگ دو راهی لالیگا کرد و آنها را در همان فصل اول در رتبه هشتم قرار دهد ، در نخستین فصل حضور در والنسیا با این تیم راهی لیگ اروپا شود و با سویا، لیگ اروپا را فتح کند . بهترین سال های اونای امری در چهل و پنج سالگی اش - ظاهرا - پیش رویش جلب نظر می کنند. او بسیار با تجربه است و از دل آتش گداخته پاری سن ژرمن راهی لندن شده ولی آرسنال و طرفدارانش دیگ جوشانی هستند که هر لحظه منتظر قهرمانی اند . او می داند باشگاه آرسنال باشگاه متفاوتی نسبت به باشگاه های قبلی اش است . ساختار ، هوادارها در این تیم نسبت به تیم های قبلی اش متفاوت است . جانشین یک مربی بزرگی به نام ونگر شدن نیز انتظارات را از او به شدت بالا برده است . شخصیت امری در تقابل با رسانه‌ها به شخصیت ونگر شباهت دارد. امری هم انسانی آرام با رفتاری وزین است و او برعکس پاریس، در انگلیس با فضای فوتبالی منطقی‌تری مواجه خواهد شد اما اگر باشگاه با متودهای او هماهنگ شود و زمان و فضای لازم را برای فعالیت به این تاکتیسین باسکی بدهد، آرسنال با امری قابلیت بازگشت به جمع بزرگان اروپا را دارد .

 

آرتین چراغی

 

1320492

 

1320491

 

1320496

 

1320494

 

1320495

 

1320493

دیدگاه‌ها