کد خبر : 1538920 | 25 تیر 1397 ساعت 15:44 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

امیر سپاهان را هماهنگ می کند؟

مهم‌ترین چالش قلعه‌نویی در بازگشت به سپاهان

طی دو فصل اخیر عدم هماهنگی میان بازیکنان سپاهان یکی از مشکلات اصلی این تیم از نگاه کارشناسان بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، فصل پانزدهم لیگ برتر که شروع شد، سپاهان به هیچ وجه موفق نشد نمایش های خود را در سال های گذشته و لیگ چهاردهم که منجر به قهرمانی این تیم شده بود، تکرار کند و مدیران وقت باشگاه برای بازگرداندن طلایی پوشان به دوران خوب گذشته به سراغ سرمربی قهرمان لیگ پانزدهم یعنی عبدالله ویسی رفتند و این مربی هدایت سپاهان در لیگ شانزدهم را عهده دار شد.

 

آغاز تغییرات با انقلاب ویسی


اولین کار عبدالله ویسی در تیم جدید خود خداحافظی با جمع پرشماری از بازیکنان قدیمی سپاهان بود که به کنایه از آن به عنوان انقلاب ویسی در این تیم هم نام برده می شود. شدت تغییرات ویسی به حدی بود که تنها رسول نویدکیا، محرم نویدکیا و حسین پاپی از تیم لیگ چهاردهم سپاهان در تیم باقی ماندند و برخی از بازیکنان آکادمی طلایی پوشان نظیر آرمین سهرابیان، میلاد سرلک، حامد بحیرایی نیز فرصت حضور در تیم اصلی را پیدا کردند، اما این تغییرات زیاد جواب نداد و در 6 هفته مانده به پایان مسابقات، نتایج کسب شده توسط ویسی سبب شد تا کرانچار هدایت طلایی پوشان را برای دومین مقطع برعهده بگیرد.

 

1319985

 

کرانچار تغییرات ویسی را قبول نداشت


با حضور کرانچار باز هم ترکیب سپاهان دستخوش تغییرات زیادی شد و تنها چند بازیکن از تیم ویسی در تیم باقی ماندند. اما این تغییرات باز هم کارساز نشد و سرمربی کروات سپاهانی ها که اکنون به عنوان مربی تیم امید فعالیت می کند،  در پایان هفته بیست و یکم از کار برکنار شد تا منصور ابراهیم زاده تا پایان فصل هدایت طلایی پوشان را برعهده بگیرد؛ فصلی که بدترین نتایج سپاهان در آن ثبت شد.

 

انتخاب قلعه نویی برای بازگشت سپاهان


با پایان لیگ هفدهم پس از تغییراتی که در کادر مدیریتی سپاهان ایجاد شد، امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شد. سرمربی با تجربه سپاهان که همچنان پرافتخارترین مربی لیگ برتر نیز به شمار می رود، با درس گرفتن از اتفاقات دو سال اخیر سپاهان، در اولین اقدام سعی کرد تا از ایجاد تغییرات زیاد در تیم خودداری کند.

 

1319987

 

اجتناب از ایجاد تغییر غیرضروری توسط امیر


با حضور امیرقلعه نویی هفت بازیکن یعنی علی کریمی، مهدی شریفی، مهدی امینی، مسعود حسن زاده، رضا میرزایی، ابراهیم عالمه، ادون حسنی، مروان حسین و محمود قائد رحمتی از تیم جدا شدند و ابراهیم صالحی، بختیار رحمانی، خالد شفیعی، سجاد شهباززاده، سید پیام نیازمند، شهاب عادلی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی و کی‌روش استنلی سوارز به تیم اضافه شدند؛ یعنی 9 بازیکن از تیم جا شدند و 9 بازیکن جدید جای آنها را گرفتند. البته طی روزهای آتی یک بازیکن خارجی دیگر نیز به ترکیب سپاهان اضافه خواهد شد. قلعه نویی از ایجاد تغییرات غیرضروری در سپاهان خودداری کرده و بازیکنان جدید نیز همگی براساس برنامه های مورد نظر سرمربی تیم سپاهان جذب شده اند، نه صرفا براساس عملکرد فصل گذشته آنها؛ موضوعی که می تواند خوش بینی برای موفقیت تیم امیر را بیشتر هم بکند. مدعای این حرف می تواند ترکیب روز گذشته طلایی پوشان برابر ارزروم اسپور باشد که تنها سه بازیکن جدید نسبت به فصل گذشته در بین 11 نفر اصلی دیده شدند.

 

شروع پیش فصلِ امیدوارکننده


در تصویری که مشاهده می کنید 5 بازیکن سپاهان در لیگ هجدهم دیده می شود؛ مهرداد محمدی و جلال علی محمدی بازماندگان سپاهانِ ویسی هستند و سیاوش یزدانی و سعید آقایی نیز بازماندگان سپاهانِ کرانچار.


امیرقلعه نویی حالا یکی از مهم ترین چالش های دوران سرمربیگری خود را در سپاهان پیش رو دارد، اما نتایج تیم او در چهار بازی دوستانه پیش فصل که با سه پیروزی و یک تساوی همراه بوده، نشان می دهد که این تیم نسبت به تیم سال های گذشته که پیش فصل خوبی را هم سپری نمی کردند، تفاوت هایی دارد و می تواند با شروع خوب در بازی های ابتدایی فصل حتی در میان مدعیان قهرمانی هم قرار بگیرد.

 

1320579

دیدگاه‌ها