کد خبر : 1539136 | 26 تیر 1397 ساعت 15:08 | 49.6K بازدید | 0 دیدگاه

در ششمین وداع، مرد پرتغالی سنت‌شکنی کرد

1 + 5 خداحافظی جنجالی در دوره حضور کی‌روش

پس از جام جهانی روسیه دو مهاجم تیم ملی وداع خود از تیم ملی را اعلام کردند. دو خداحافظی که کاملا متفاوت که تنها یکی از آنها ابراز احساسات کی روش را واداشت.گوچی و آزمون تعداد خداحافظی های مهم دوره کی روش را به عدد 6 رساندند.

1 + 5 خداحافظی جنجالی در دوره حضور کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان بازی های تیم ملی در جام جهانی و حواشی آن، دو مهاجم تیم ملی با انتشار صحبت های در صفحات اجتماعی از ادامه حضور در جمع ملی پوشان عذرخواهی کردند و بدین ترتیب خداحافظی خود را رسما اعلام کردند. سردار آزمون و رضا قوچان نژاد دو بازیکن تیم ملی بودند که این موضوع را اعلام کردند اما عجیب اینکه کی روش درباره اولی عنوان کرد سعی می کند تا آزمون را راضی به بازگشت به تیم ملی کند اما درباره دومی ترجیح داد چیزی نگوید.


اما خداحافظی این دو بازیکن که به نظر می رسد یکی از آنها با فرجام و دیگری بدون فرجام خواهد ماند را می توان پنجمین و ششمین وداع جنجالی در دوره مرد پرتغالی دانست و بدین ترتیب خداحافظی های هادی عقیلی، مهدی رحمتی، مجتبی جباری، رضا قوچان نژاد، سردار آزمون و علی کریمی(از کادر مربیان) 1+5 وداع جنجالی دوره کی روش محسوب می شود.


1.  سیدمهدی رحمتی؛ طولانی ترین خداحافظی موقت تاریخ


این گلر به نوعی جنجالی ترین خداحافظی را بین نام های اعلام شده داشت. او که در دور دوم بازی های مقدماتی جام جهانی برزیل یکی از مهمترین نفرات تیم کی روش محسوب می شد پس از دیدار برابر کره جنوبی و در ابتدای بهمن ماه سال 91 به ناگاه خداحافظی خود را البته به صورت موقت اعلام کرد. رحمتی در توجیه کار خود گفته بود از پس از دیدار برابر کره جنوبی فشار زیادی به وی وارد شده است و به همین دلیل ترجیح می دهد به صورت موقت از تیم ملی خداحافظی کند.


نکته قابل توجه در آن زمان اینکه حرف و حدیث هایی مبنی بر حضور گلر ایرانی – آلمانی یعنی دانیال داوری در تیم ملی به گوش می رسید و عده ای این خداحافظی رحمتی را به نوعی به آن ربط می دادند که او با این کار خود تصمیم دارد کارلوس کی روش را تحت فشار قرار دهد تا درباره حضور درون دروازه تیم ملی نظر نهایی خود را بگوید که البته این اتفاق هرگز نیفتاد چرا که کارلوس کی روش از این اتفاق در آن مقطع کاملا عصبی شد و اظهارنظری صریح کرد و بعد از آن نیز هر اتفاقی افتاد تا رحمتی به تیم ملی برسد او رضایت به این کار نداد. کی روش در آن روزها با شنیدن خبر خداحافظی رحمتی گفت: مسائل مهم‌تری است که باید‌‌‌‌ به آن بپرد‌‌‌‌ازم. این مسئله خیلی مهم نیست که بخواهم د‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌ش حرف بزنم. ولی من به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران از مهد‌‌‌‌ی رحمتی به خاطر خد‌‌‌‌ماتش تشکر می‌کنم و به هواد‌‌‌‌اران و شما ضمانت می‌کنم تیم ملی رو به جلو حرکت خواهد‌‌‌‌ کرد‌‌‌ و با بازیکنان متعهد‌‌‌‌ی که د‌‌‌‌ارد‌‌‌‌ حرکتش اد‌‌‌‌امه پید‌‌‌‌ا می‌کند‌‌‌‌. من به تصمیم رحمتی احترام می‌گذارم و به او می‌گویم خیلی ممنون و با آرزوی بهترین‌ها.


هر آنچه که بود رحمتی در حالی که می توانست تا سال ها از دروازه ایران حراست کند پس از این خداحافظی موقت دیگر رنگ تیم ملی را ندید. دانیال داوری نیز پس از آن به تیم ملی دعوت شد اما در نهایت هیچگاه نتوانست به دروازه بان اول کی روش تبدیل شود.


2.  هادی عقیلی؛ چراغ خاموش به سوی درب خروج


مدافع سابق تیم سپاهان نیز یکی از وداع های عجیب دوران کی روش محسوب می شود. عقیلی که به همراه سیدجلال حسینی مهره های اصلی خط دفاعی تیم ملی را تشکیل می داد یکی از گلزن ترین مدافعان تیم ملی نیز محسوب می شد. او نیز در سال 91 و در کوران برگزاری رقابت های مقدماتی جام جهانی به ناگاه تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند. وداعی که هیچگاه مشخص نبود به چه دلیل انجام شد اما هر آنچه که بود سرمربی ایران از این اتفاق  نیز ناراحت شد و دقیقا رفتاری که بعدا مشابه آن را با رحمتی داشت اعمال کرد.


طبیعی بود که کی روش رو که نفرات اصلی خود را شناخته بود و به دنبال رسیدن به بهترین نتایج با ترکیب مورد نظر خود بود با شنیدن این موضوع ناراحت شود. بهرحال آن چیزی که تا آن زمان بازیکنان ایرانی دقیقا نمی دانستند نوع رفتار مرد پرتغالی در مقابل با این اتفاقات بود. او در حالی با این موضوعات برخورد می کرد که پیش از آن بارها مربیان ایرانی با گل و شیرینی اقدام به بازگرداندن بازیکنان به تیم می کردند.


3.  مجتبی جباری؛ تفکر پیچیده آقای خاص


در دور دوم بازی های مقدماتی جام جهانی برزیل، هافبک تکنیکی فوتبال ایران، آرام آرام تبدیل یکی از مهره های مهم تیم کی روش شد. او در دیدارهایی که تیم ملی نیاز به امتیاز داشت تا بتواند خود را به جام جهانی برساند نبض میانه میدان را در بازی ها در دست گرفته بود و با حرکات و پاس های خود زمینه ساز بسیاری از گل های آن دوره شده بود.

 

تیم ملی به همراه جباری و باقی بازیکنان توانست با توجه به دستیابی به امتیازات مورد نیاز راهی جام جهانی شود و حضور مجتبی جباری در ترکیب تیم ملی در جام جهانی یکی از نکاتی بود که به ذهن هر فوتبالدوست ایرانی خطور می کرد اما عملا اتفاق دیگری افتاد و هافبک تکنیکی به این نتیجه رسید که نمی تواند برای تیم کی روش به میدان برود و بنابراین ترجیح داد وداع خود با تیم ملی را اعلام کند. در آن مقطع عنوان شد با توجه به سیستم مورد نظر کی روش در جام جهانی، جباری به این نتیجه رسید که نمی تواند در ترکیب تیم ملی در برزیل به میدان برود و بدین ترتیب ترجیح داد از ادامه حضور در تیم ملی عذرخواهی کند و البته این اظهارنظر نیز از جانب کارلوس کی رو بدون واکنش باقی ماند تا به نوعی او موافق این خداحافظی باشد.


4.  رضا قوچان نژاد؛ ناراحت از عدم حضور در ترکیب


مهاجم گلزن تیم ملی یکی از آخرین نفراتی بود که در نهایت از تیم ملی کنار رفت و البته تاکنون اظهارنظری درباره تمایل او به خداحافظی از سوی کسی عنوان نشد. گوچی که در بازی های مقدماتی تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی برزیل توانسته بود خود را به تیم ملی ایران برساند در مدت زمان حضور خود گل های حساسی برای تیم ملی به ثمر رساند. گل هایی که در آن شرایط سخت تیم کی روش، باعث حضور تیم ملی در جام جهانی شد.


پس از جام جهانی گوچی باز هم به تیم ملی دعوت می شد و با تصمیم کی روش در برخی از بازی ها به میدان فراخوانده می شد و البته با توجه به هوش بالای گلزنی و قدرت چهارچوب شناسی وی گل های مهمی نیز برای تیم ملی به ثمر رسید. در آستانه جام جهانی اما گویا اتفاقات دیگری برای این مهاجم خوش اخلاق فوتبال ایران افتاد چرا که به طرز اعجاب آوری او حتی دقیقه ای از سه دیدار تیم ملی در روسیه را نتوانست در زمین حاضر شود و همین موضوع تعجب همه را وا داشت.


هر چند حرف و حدیث هایی مبنی بر روی دادن اتفاقی در اردوی ترکیه پخش شده بود که تبعات آن باعث شده تا کی روش هیچ فرصتی به گوچی ندهد و به نوعی او را تنبیه کرده باشد اما رضا پس از پایان کار تیم ملی در این مسابقات بدون آنکه ذره ای اسیر حواشی و حرف و حدیث ها شود در صفحه اجتماعی خود بیان کرد می خواهد کمی به خانواده اش برسد و بنابراین از تیم ملی خداحافظی کرده است. پس از اعلام این خبر سرمربی تیم ملی هیچ واکنشی نشان نداد و تا الان نیز حرفی درباره آن عنوان نشد.


5.  سردار آزمون؛ مورد ویژه سردار و سنت شکنی کارلوس


مهاجم جوان تیم روبین کازان روسیه نیز آخرین بازیکنی بود که تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند. پس از بازی های تیم ملی در جام جهانی گله مندی برخی از فوتبالدوستان از نوع بازی سردار و البته توهین های برخی دیگر به وی، مهاجم جوان تیم ملی تصمیم گرفت در 23 سالگی از ادامه حضور در تیم ملی انصراف دهد.


پس از این اتفاق اما کارلوس کی روش نظری متفاوت با آنچه همیشه داشت بیان کرد. در حالی که پیش بینی می شد او این بار نیز سکوت کند و در عمل دیگر روی آن بازیکن خاص حساب باز نکند اما سرمربی پرتغالی تیم ملی در مصاحبه ای اعلام کرد به دنبال این است تا بتواند سردار را از خداحافظی پشیمان کند و او را دوباره با پیراهن تیم ملی ببیند! این اتفاق در حالی می افتاد که کی روش درباره خداحافظی گوچی حرفی بر زبان نیاورد.


1+5 – علی کریمی؛ اگر نمی توانی کاری کنی خیانت نکن و برو


هافبک تکنیکی فوتبال ایران اولین تجربه مربیگری خود را روی نیمکت تیم ملی رقم زد. کریمی که در تیم کی روش ترجیح داد برای باز شدن جا برای جوانان از تیم ملی خداحافظی کند توسط این مربی به عنوان کمک دعوت به همکاری شد و در تعدادی از بازی های مقدماتی جام جهانی در کنار زمین به پیاده کردن تدابیر این مرد پرتغالی توسط بازیکنان کمک کرد.


همه چیز خوب پیش می رفت و کی روش نیز یکی از محبوب ترین چهره های فوتبال تاریخ ایران را به عنوان دستیار در کنار خود داشت تا اینکه کریمی در اتوبوس تیم ملی برای رفتن به فرودگاه امام و در نهایت پرواز به سوی استرالیا برای برگزاری بازی های جام ملت ها حاضر نشد. او در این باره هیچ اظهارنظری نکرد و تنها در صفحه اجتماعی خود نوشت اگر نمی توانی کاری کنی خیانت نکن و برو.


پس از آن خداحافظی نابهنگام تا مدت ها نه کریمی چیزی به زبان آورد و نه کی روش تا اینکه جنگ های کلامی این دو در ماه های اخیر نشان داد اختلافی از آن دوران بین این دو شکل گرفته بود که در نهایت باعث جدایی کریمی از تیم ملی شده بود.

دیدگاه‌ها