کد خبر : 1539522 | 28 تیر 1397 ساعت 13:32 | 37.7K بازدید | 0 دیدگاه

باراک اوباما بازیکنان آفریقایی‌‌تبار فرانسه را تحسین کرد

اوباما: آنها فرانسوی هستند، فرانسوی

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا که در مراسم یادبود صدمین سال تولد ماندلا سخنرانی می‌کرد به تبار آفریقایی تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه اشاره کرد، تیمی که در جام جهانی به قهرمانی رسید.

به گزارش "ورزش سه"، اوباما که در مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا، اسطوره‌ی مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید، در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی سخنرانی می‌کرد گفت پذیرش تنوع مزیت‌های عملی بسیاری دارد و باعث می‌شود یک جامعه از انرژی و مهارت‌های همه‌ی اعضایش به بهترین شکل ممکن استفاده کند. 


اوباما گفت " اگر شک دارید از تیم ملی فوتبال فرانسه بپرسید که همین چند روز پیش قهرمان جام جهانی شد. به نظر من که همه‌ی بازیکنان تیم فرانسه شبیه گل‌های باستان نبودند. آنها فرانسوی هستند " اوباما وقتی به این جمله رسید لبخندی زد و ادامه داد " آنها فرانسوی هستند ". 

 

1321104


تیم ملی فرانسه که بسیاری از بازیکنانش تبار آفریقایی دارند روز یکشنبه در فینال جام جهانی 2018 که در مسکو برگزار شد با پیروزی 4-2 مقابل کرواسی جام طلایی فوتبال دنیا را فتح کرد. 


از 23 بازیکن لیست اصلی تیم ملی فرانسه، دو سوم‌شان اصلیت عربی یا آفریقایی داشتند. دو نفر از گلزنان فرانسه در مقابل کرواسی هم ریشه‌های آفریقایی داشتند. پل پوگبا که پدر و مادرش از گینه به فرانسه مهاجرت کرده‌اند و کیلین امباپه که پدر و مادری کامرونی و الجزایری دارد. 

 

1321105


از بازیکنانی که در فینال جام جهانی به میدان رفتند، ساموئل اومتیتی در کامرون به دنیا آمده، بلیز ماتوئیدی پدر و مادری آنگولایی و کنگویی دارد، پدر و مادر انگولو کانته از مالی به فرانسه مهاجرت کرده و پدر رافائل واران از اهالی جزیره‌ی مارتینیک در دریای کارائیب بوده.

دیدگاه‌ها