کد خبر : 1539830 | 30 تیر 1397 ساعت 10:25 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

آیا فیلیپ لام برای پست مدیریتی دندان تیز کرده ؟

پس‌لرزه‌های انتقاد لام و پاسخ یواخیم لو

انتقاد اخیر فیلیپ لام از یواخیم لو با محاسبات استراتژیک انجام شده بود و حتی ضدحمله‌ی لو به کاپیتان سابقش هم محاسبه‌شده بود. ولی سوال این است که لام واقعاً چه هدفی را دنبال می‌کند ؟

پس‌لرزه‌های انتقاد لام و پاسخ یواخیم لو

به گزارش ورزش سه، درحالیکه بحث و جدل درباره‌ی شکست فاجعه‌بار تیم ملی آلمان در جام جهانی، در این کشور ادامه دارد فیلیپ لام به یکی از چهره‌های این بحثها تبدیل شده است. 


لام 34ساله اخیراً اعلام کرد که یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان باید سبک رهبری خود را تغییر دهد. او با این انتقاد موفق شد بار دیگر جامعه‌ی فوتبال آلمان را دوقطبی کرده، به یک بحث گسترده دامن زده و واکنش برانگیزد. 


لو دیروز جمعه با دفاع از رویکرد خود گفت:" به نظر من مشکل این نیست. ما دقیقاً می‌دانیم که با بازیکنان جوان چطور ارتباط برقرار کنیم و آنها در تیم ملی به چه سبک و سیاقی از هدایت و رهبری نیاز دارند. به همین خاطر است که صحبت‌های مطرح شده در این باره برای من خوشایند نیست ".

 


سوال این است که آیا لام انتظار داشته با چنین واکنشی از سوی لو مواجه شود ؟

 

کسانی که سالها است لام را می‌شناسند به این سوال پاسخ مثبت می‌دهند. آنها می‌گویند فیلیپ لام، کاپیتان سابق مانشافت که 113 بازی ملی در کارنامه دارد مسلماً انتظار واکنش لو را داشته ولی عمداً آن سخنان را به زبان آورده تا لو را به واکنش وادار کند. لام در ضمن می‌دانسته که دیگر رهبران فدراسیون فوتبال آلمان هم او را تشویق نخواهند کرد، چرا که آنها همگی از طرفداران پر و پا قرص لو هستند. 


ولی لام بعد از انتقاد خود پاسخهای مثبتی هم دریافت کرده. یکی از کسانی که لام را به  خاطر انتقادش مورد تحسین قرار داده، کارل هاینتس رومنیگه بوده. رئیس بایرن کمی قبل از واکنش لو به سخنان لام، با اشاره‌ی تلویحی به رفتار آماتوری در فدراسیون فوتبال آلمان گفت :" به اعتقاد من فیلیپ لام و مشاورش رومن گریل برای کار کردن در فدراسیون فوتبال آلمان چهره‌های بسیار مناسبی هستند. انتصاب لام به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون می‌تواند راه‌حل بسیار جالبی باشد چون حرفه‌ای‌گری فدراسیون را افزایش خواهد داد". 


لام در آلمان به عنوان رهبری سرسخت و سخت‌گیر و استراتژیستی تیزهوش شناخته می‌شود و بسیاری از صاحب‌نظران می‌گویند او هرگز بدون دلیل وارد میدان نشده و از کسی انتقاد نمی‌کند، مگر آنکه در پس ذهنش برنامه‌ای مدون داشته باشد. 

 

منبع : اشپورت1    

مترجم : آرش جلال منش

دیدگاه‌ها