کد خبر : 1539885 | 30 تیر 1397 ساعت 14:32 | 62.1K بازدید | 1 دیدگاه

باشگاه ترکیه ای چه برنامه ای برای ستاره ایرانی دارد

امیری در ترابزون چه می‌کند؟

وینگر تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس سرانجام با عقد قرارداد با ترابزون به این تیم ترکیه ای پیوست هرچند ممکن است طی روزهای آینده یک بازیکن ایرانی دیگر نیز به این بپیوندد.

امیری در ترابزون چه می‌کند؟

به گزارش " ورزش سه" وحید امیری سرانجام با عقد قراردادی دوساله به باشگاه ترابزون ترکیه پیوست.  ترابزون یکی از تیم های خوب کشور ترکیه است که فصل گذشته توانست در رتبه پنجم جدول قرار گرفت. در لیگ فصل گذشته گالاتاسرای به مقام قهرمانی رسید و تیم های فنرباغچه، باشاک شهیر و بشیکتاش در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند. ترابزون همانطور که گفته شد در رتبه پنجم این لیگ دشوار قرار گرفت.


امیری یازدهمین خارجی


تیم ترابزون تا این لحظه و با جذب وحید امیری یازده بازیکن خارجی در لیست خود دارد. ضمن اینکه چند بازیکنی در این تیم توپ می زنند که ملیت های دوگانه ای مثل ترکیه-آلمانی دارند. استبان آلوارادو دروازه بان کاستاریکایی، فیلیپ نواک مدافع چپ اهل جمهوری چک، لوئیز آیبانز مدافع چپ آرژانتینی-ایتالیایی، ژائو پریرا مدافع راست پرتغالی، اوگنیه اونازی اهل نیجریه، یورای کوکا از اسلواکی، خوزه سوسا هافبک تهاجمی از آرژانتین، فابیان کاتیو وینگر چپ اهل کملبیا، وحید امیری وینگر چپ از ایران، هوگو رودالگا مهاجم کلمبایی و رامیل شیدایف بازیکن روس-آذربایجانی خارجی های این فصل ترابزون هستند. این تیم چند بازیکن دو ملیتی مثل اولکای ساهان وینگر چپ ترک-آلمانی، مورات اکپینار هافبک مرکزی آذربایجانی-ترکیه ای و کمیل کورچی دفاع راست ترکیه ای انگلیسی را نیز در لیست خودش دارد.


رقبای ستاره ایرانی


وحید امیری در حالی به ترابزون پیوسته که به نظر رقابت سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم دارد. او در تیم ملی و پرسپولیس در بیشتر مواقع یک وینگر چپ بوده است هرچند توانایی بازی در وینگر راست و مهاجم را هم دارد. در پست وینگر چپ فصل گذشته در ترابزون اولکای ساهان که ملیتی ترکیه ای-آلمانی دارد بیشترین بازی را انجام داد. فابیان کاستلو دیگر وینگر چپ این تیم و اهل کلمبیا است که البته فصل گذشته دچار مصدومیت شد و همین موضوع می تواند دلیل خرید امیری باشد. اما همانطور که گفته شد امیری قابلیت بازی در خط حمله را هم دارد و ترابزون در این خط هم بهترین بازیکنش یعنی بوراک ییلماز دچار آسیب دیدگی شده است. او فصل گذشته 23 گل برای ترابزون به ثمر رسانده و بی شک یکی از مهمترین ستاره های این تیم است.
مهمترین و شاید بهترین بازیکن ترابزون اما یوسف یازیکی است، هافبک ملی پوش و گرانترین بازیکن این تیم است. او که در خط هافبک بازی می کند فصل گذشته 10 گل برای تیمش زد و 5 پاس گل هم به همبازیانش داد. با این حساب به نظر می رسد امیری برای رسیدن به ترکیب اصلی باید با رقبای سختی رقابت کند هرچند درخشش این ستاره ایرانی در جام جهانی و مقابل بزرگان فوتبال جهان نشان داد که او می تواند در فوتبال ترکیه نیز روزهای درخشانی داشته باشد.

دیدگاه‌ها