کد خبر : 1540085 | 31 تیر 1397 ساعت 12:43 | 33.3K بازدید | 0 دیدگاه

افزایش تعداد لژیونرها برای کاهش دعوای کی‌روش

از 24 بازیکن حاضر در جام جهانی، حالا 17 نفرشان لژیونر هستند و 7 بازیکن دیگر فعلا در لیگ ایران حضور دارند.

افزایش تعداد لژیونرها برای کاهش دعوای کی‌روش 

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، در صورت انتقال  مجید حسینی به تیم‌های خارجی، این تعداد به 6 بازیکن می‌رسد. همان هدفی که کی‌روش دنبال می‌کند تا برای برگزاری اردوها، مشکلی با مربیان و باشگاه‌های داخلی نداشته باشد و البته از نظر خودش بازیکنان آماده‌ای در اختیارش قرار بگیرند.


10 بازیکن از فهرست 24 نفره کی‌روش در جام جهانی 2018‌، عضو باشگاه‌های ایرانی بودند‌‌ و در لیگ برتر حضور داشتند. ‌یعنی چیزی در حدود 40 درصد از نفرات مورد نظر کی‌روش را بازیکنان داخلی تشکیل دادند. این درصد قابل توجه، بعد از پایان جام جهانی افزایش یافته و هر روز می‌بینیم که بازیکنان جدیدی لژیونر می‌شوند و برای ادامه فوتبال به کشورهای دیگر می‌روند.


چند روز قبل امید ابراهیمی، بازی در لیگ قطر را به حضور در استقلال ترجیح داد و پیراهن الاهلی را پوشید. امروز هم وحید امیری در مراسم معارفه باشگاه ترابوزان اسپور شرکت کرد تا به حضور دو ساله در پرسپولیس پایان بدهد و از باشگاه جدیدش رونمایی کند. به جز این دو بازیکن که در ترکیب تیم ملی درخشیدند و بازی‌های کم نقصی برای ایران در جام جهانی انجام دادند، بازیکنان دیگری هم هستند که در آستانه حضور در تیم‌های خارجی قرار دارند. بازیکنانی که آنها هم در فهرست کی‌روش حضور داشتند.مثلا مجید حسینی مدت‌هاست مورد توجه باشگاه ترابوزان قرار گرفته و ممکن است ظرف روزهای آینده به ترکیه سفر کند و پیراهن این تیم را بپوشد. درباره انتقال او به ترابوزان اسپور البته حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد اما احتمال سفر او به ترکیه بیشتر از ادامه حضورش در استقلال است.


علی قلی‌زاده در فهرست 24 نفره کی‌روش قرار داشت اما فقط تماشاگر بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی بود. او در روزهای پایانی از فهرست 23 نفره خط خورد اما در روسیه ماند و همراه سایر بازیکنان تمرین کرد، آن هم با توجه به اینکه می‌دانست مجوز بازی ندارد و نمی‌تواند در ترکیب تیم ملی ایران قرار بگیرد. قلی‌زاده در روسیه که بود با مدیران باشگاه شارلروا به توافق رسید تا لژیونر جدید فوتبال ایران در بلژیک باشد و هم‌تیمی کاوه رضایی.


از نظر کی‌روش، تمرین در یک تیم اروپایی مساوی است با انجام چند بازی در لیگ ایران. او این اظهارنظر را بارها به زبان آورده و نشان داده که اعتقاد ویژه‌ای به حضور بازیکنان تیم ملی در لیگ‌های خارجی دارد. با انتقال وحید امیری، امید ابراهیمی و حتی علی قلی‌زاده و البته احتمال حضور چشمی و حسینی در قطر و ترکیه، خیال کی‌روش هم آسوده شده که بازیکنان را آماده تحویل می‌گیرد و آماده به زمین می‌فرستد.


اینها تفکرات کی‌روش در قبال بازیکنان تیم ملی است. خلاف این تفکرات را در جام جهانی دیدیم و امید ابراهیمی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری که هر سه در لیگ ایران حضور داشتند بهتر از سایر بازیکنان بازی کردند و در روسیه درخشیدند. باید ببینیم حالا که استخوانبندی تیم ملی را بازیکنان لژیونر تشکیل می‌دهند آیا می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر و ارزشمندتری برسیم یا اینکه همچنان از آمادگی گلایه می‌کنیم و زمین و زمان را به هم می‌بافیم که نه فرصت هست، نه امکانات و نه بازیکنان آماده.

دیدگاه‌ها