کد خبر : 1540293 | 01 مرداد 1397 ساعت 13:05 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی‌فر: دوچرخه‌سواری می‌تواند در المپیک ۲۰۲۴ مدال بگیرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر برنامه‌ریزی خوبی در ۶-۵ سال آینده داشته باشیم، دوچرخه سواری می‌تواند در المپیک ۲۰۲۴ روی سکو برود و این دور از ذهن نیست.

سلطانی‌فر: دوچرخه‌سواری می‌تواند در المپیک ۲۰۲۴ مدال بگیرد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوان در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری اظهار داشت: در ادامه بازدیدهای مشترک با صالحی امیری از اردوهای تیم‌های ملی امروز به دوچرخه سواری آمدیم. ما هفته‌ای ۴-۳ روز از این بازدیدها داریم. یکی از رشته‌هایی که تحلیل ویژه روی آن با توجه به استعدادها و پتانسیل‌ها وجود دارد، دوچرخه سواری است. در سه ماده پیست، جاده و کوهستان مدال‌های خوبی وجود دارد.

 

وی‌ ادامه داد: در ۵۰ سال گذشته افتخارات خوبی در این رشته کسب کرده‌ایم تا با توجه به اشتیاق بین مردم و جوانان با برنامه‌ریزی بهتر کسب افتخارات آسیایی و جهانی دور از دسترس نیست.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تجهیزات این رشته گفت: ۴ پیست فعال داریم و ۳ پیست هم در حال احداث است. پیست رشت تا پایان سال و پیست سرپوشیده و چوبی ساری هم تا یک سال و نیم آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود که در این صورت وضعیت بهتر می‌شود.

 

سلطانی‌فر با اشاره به عملکرد ایران در بازی‌های آسیایی افزود: در دوره گذشته یک طلا و یک نقره کسب کردیم و در این دوره مسئولان قول دادند به ۵ عدد برسد و حتی خوش‌رنگ‌تر از قبل شود. خوشبختانه هماهنگی خوبی بین فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی در این دوره بگیریم.

 

وی در مورد اینکه برخی ملی‌پوشان از نداشتن تجهیزات گلایه دارند، گفت: خوشبختانه فدراسیون بخشی از تجهیزات را خریداری کرده و امیدوارم زودتر از گمرک ترخیص شود. البته شرایط ارزی وجود دارد اما ما اجازه ندادیم محدودیتی پیش بیاید و ظرف چند روز آینده بچه‌ها به دوچرخه و تجهیزات خود می‌رسند.

 

وزیر ورزش و جوانان در پایان عنوان کرد: باید در رده‌های پایه بیشتر کار کنیم، ما تحلیل‌هایی که داریم و رصدهایی که صورت می‌گیرد، فکر می‌کنم در المپیک ۲۰۲۴ روی سکو برویم و این کار دور از ذهن نیست. باید در ۶-۵ سال آینده خیلی خوب برنامه‌ریزی و کار کنیم.

 

دیدگاه‌ها