کد خبر : 1540901 | 03 مرداد 1397 ساعت 20:00 | 21.7K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط فوتبال ایران باید تغییر کند

نکونام: همان بهتر که در لیست بهترین‌ها نبودم

سرمربی تیم نساجی می‌گوید با صعود این تیم به لیگ برتر بهترین هدیه را از مردم قائمشهر دریافت کرده و کاری به مراسم انتخاب بهترین‌ها نداشته است.

نکونام: همان بهتر که در لیست بهترین‌ها نبودم

به گزارش "ورزش سه" جواد نکونام، سرمربی تیم نساجی قائمشهر در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با ذوب‌آهن گفت: خوشحالم که یک بار دیگر در ورزشگاه وطنی در خدمت دوستان هستم، امیدوارم در بازی فردا شرایط به شکلی پیش برود که کار خوب جلو برود. ما با ذوب‌آهنی بازی داریم که نسبت به سال قبل کمترین تغییرات را داشته است. این تیم همیشه جزو مدعیان بوده و با بودجه ای که در اختیار دارند همواره مدعی هستند. کلا مبارزه نابرابری در کل لیگ داریم به خصوص در نیم فصل اول چون شرایط یارگیری برای ما سخت بوده است. ذوب آهن تیم خوبی داشته و 20 بازیکن سرحال را دارد که آماده لیگ هستند. در هر صورت ما فردا بازی سختی داریم و می‌دانیم ذوب‌آهن نایب قهرمان لیگ برتر است و مربی خوبی هم در اختیار دارد که دوست صمیمی من است و امیدارم یک بازی خوب و تماشاگرپسند را شاهد باشیم.


نکونام در ادامه عنوان کرد: شما تصور کنید یک تیم لیگ برتر این همه بازیکن آماده داشته و در فصل نقل و انتقالات چند ستاره هم اضافه کرد و حالا باید با تیمی بازی کند که فصل قبل در لیگ یک بوده و فقط توانسته شش الی هفت بازیکن لیگ برتری جذب کند. این اجحاف است و من با مسئولان سازمان لیگ و کسانی که در آنجا مسئولیت دارند صحبت کردم و امیدوار هستم شرایط تغییر کند. این خواسته من برای پیشرفت فوتبال کشور است نه برای شخص نکونام، چون تیم‌هایی که به لیگ برتر می‌آیند با این شرایط همان سال به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند و اگر قانون تغییر کند این شانس برای آنها وجود دارد که آسانسوری نباشند.


سرمربی تیم فوتبال نساجی در رابطه با روند آماده سازی ورزشگاه شهید وطنی بیان کرد: روی صحبت من با مسئولین استان، مسئولان و مردم است. آیا بعد از ۲۴ سال نباید استادیوم شهید وطنی را تجهیز کنند، آیا شرایط به شکلی بود که تجهیز ورزشگاه این همه زمان ببرد؟ از آخرین روزی که تکلیف صعود تیم ما مشخص شده تا امروز که به اینجا رسیدیم زمان زیادی گذشته ولی کار به شکلی پیش رفته که در چهار روز آخر باید بگوییم بدویم که اینجا را درست کنیم و جای دیگر را تمیز کنیم.


نکونام ادامه داد: کار نباید اصلاً به اینجا می‌کشید من به خاطر مردم گفتم که بازی در ورزشگاه شهید وطنی برگزار شود. چون نساجی اسمش نساجی قائمشهر است. چون مردم انرژی می‌دهند و از تیم ما حمایت می‌کنند به نظرم کسانی که مسئولیت دارند حتماً باید زودتر از این‌ها اقدام می‌کردند هنوز هم یکسری ایرادات وجود دارد و همین حالا که با مسئولان بازی صحبت می‌کردم آنها می‌گفتند اگر شرایط تا روز برگزاری بازی مهیا نشود مجوز بازی صادر نخواهد شد. امیدوارم این قدم بزرگ برای تجهیز ورزشگاه انجام شود تا هم مردم و هم ما بتوانیم از امکانات ورزشگاه وطنی استفاده کنیم.
 نکونام در مورد مراسم برترین‌های لیگ برتر گفت:‌ من برنامه را ندیدم اما در رسانه‌ها خواندم و دیدم کسانی که جایزه گرفتند یا نگرفتند ناراضی بودند و همان بهتر که در این لیست نبودم. یکسری چیزها باید کنترل شود و می‌شود. بهترین جایزه را من از مردم قائمشهر گرفتم که توانستم آنها را خوشحال کنم، خوشحالی مردم این شهر را بعد از چندین سال دیدم سال‌ها است این مراسم برگزار می‌شود و من یک بار هم به این مراسم نرفته‌ام. البته دعوتم کردند اما نرفتم.


سرمربی تیم فوتبال نساجی در مورد عملکرد تیمش در نقل و انتقالات گفت: بازیکنان مدنظرمان را با توجه به شرایطی که داشتیم جذب کردیم البته برخی از بازیکنان شب با ما توافق کردند و صبح به تیم دیگری رفتند. به هر حال بازیکنان افکار خاص خودشان را دارند خیلی‌ها هم با دل و جان به این تیم آمدند از روند نقل و انتقالات تیم با توجه به شرایط و بودجه‌ای که در اختیار داشتیم رضایت دارم. البته تا پایان نقل و انتقالات دو یا سه بازیکن دیگر هم جذب می‌کنیم.


نکونام در مورد آمادگی تیمش و سرمربیگری در لیگ برتر اظهار داشت: تمرینات را به موقع شروع کردیم و شرایط تیم ما خوب است در مورد سرمربیگری در لیگ برتر هم فرقی نمی‌کند که در کجا حضور دارم. من همان کاری که پارسال انجام دادم را امسال هم انجام می‌دهم. در لیگ برتر شاید اسم‌ها فرق کند، فضا بزرگ‌تر باشد و با تیم‌های بزرگتری بازی کنیم اما برایم فرقی نمی‌کند من باید کارم را انجام بدهم امیدوارم بتوانیم شرایطی که دلخواه‌مان است رقم بزنیم. ما یک مجموعه‌ای هستیم که برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنیم موفقیت فقط با تلاش به دست می‌آید و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

 

وی در مورد شرایط فنی تیم نساجی گفت: در فوتبال نسبت به توان بازیکنان چیدمان تیم انتخاب می‌شود من زمانی که به نساجی آمدم توانستم تفاضل گل مثبت ۴ را تبدیل به مثبت ۱۰ کنم. آن هم با تیم‌هایی بازی کردیم که مدعی قهرمانی بودند مثل بادران، فجر سپاسی و نفت مسجدسلیمان؛ فقط تکلیف دو تیم مشخص شده بود. همه تیم‌ها دفاع هم می‌کنند در جام جهانی کدام تیم بود که ۱۱ نفره دفاع نمی‌کرد. در فوتبال روز دنیا همه باید بدوند و تلاش کنند و کل تیم باید در دفاع هم شرکت کند. به خصوص تیم نساجی که برای اولین سال به لیگ برتر آمده است و در این سال با تیم‌هایی بازی داریم که بسیار از نظر مالی و بازیکن از ما قوی‌تر هستند می‌خواهیم به موفقیت برسیم و در زمان مورد نظر هم حمله کنیم.

دیدگاه‌ها