کد خبر : 1541233 | 05 مرداد 1397 ساعت 02:10 | 83.4K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی جدید تیم ملی ژاپن معرفی شد

فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام کرد که هاجیمه موریاسو، مربی تیم المپیک این کشور، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ژاپن انتخاب شده است.

سرمربی جدید تیم ملی ژاپن معرفی شد

به گزارش "ورزش سه"، دو ماه قبل از جام جهانی 2018، فدراسیون فوتبال ژاپن وحید هلیلهوژیچ را اخراج کرد و به جای او، آکیرا نیشینو را به خدمت گرفت. با هدایت نیشینو، سامورایی های آبی به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کردند و در دیداری فراموش نشدنی، 3-2 مغلوب بلژیک شدند. اما بعد از این رقابت ها، نیشینو کناره گیری کرد تا فدراسیون فوتبال ژاپن به دنبال جانشینی برای او باشد.

گفته می شد آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، یکی از گزینه های اصلی هدایت تیم ملی ژاپن است اما در نهایت فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت که بار دیگر یک مربی بومی را انتخاب کند.

موریاسو 45 ساله در دهه 90 عضو تیم ملی ژاپن بود و 35 بازی برای این تیم انجام داد. او به عنوان مربی با سانفرسه هیروشیما، بین سال های 2012 تا 2015 سه بار قهرمان جی لیگ شد.

هنوز مشخص نیست که او به حضورش در تیم المپیک ژاپن ادامه خواهد داد یا خیر اما اولین ماموریت او، آماده کردن تیم ملی ژاپن برای رقابت های جام ملت های آسیا 2019 است؛ جایی که او باید تیمش را برای رویارویی با ازبکستان، عمان و ترکمنستان در مرحله گروهی آماده کند.

دیدگاه‌ها