کد خبر : 1541588 | 06 مرداد 1397 ساعت 14:31 | 32.2K بازدید | 0 دیدگاه

باتیستا و پازل تدافعی مجید جلالی

نقش هافبک برزیلی برابر استقلال

پیکان برای دستیابی به اهدافش در لیگ برتر امسال خریدهایی انجام داده که یکی از مهترین آن ها هافبک دفاعی برزیلی است.

به گزارش"ورزش سه" مجید جلالی این فصل هم با استفاده از 6 بازیکن تدافعی و 4 بازیکن تهاجمی تیمش را به میدان میفرستد و در این راه یکی از بازیکنان مهم این مربی برای اجرای برنامه های تاکتیکی مگنو باتیستا هافبک دفاعی برزیلی این تیم است. باتیستا روز گذشته و در بازی پیکان برابر استقلال یکی از جنگجوهای مهم میانه زمین بود و در بیشتر درگیری ها و زمان هایی که توپ در میانه زمین بود حضور موثر داشت.


او همانطور که جلالی و کادرفنی اش پیش از آغاز فصل گفته بودند یکی از مهره های مهم این تیم در برنامه های تاکتیکی است. این هافبک برزیلی در این فصل جانشین صادق بارانی کاپیتان فصل گذشته پیکان شده است که در هافبک دفاعی بازی می کرد اما جلالی با انتخاب باتیستا مانع از جدایی بارانی نشد و به نظر می رسد این بازیکن نزدیکی بیشتری به اهداف تدافعی سرمربی پیکان داشته باشد.


پیکان در بازی با استقلال نشان داد هرچقدر در اجرای برنامه تهاجمی با مشکلاتی روبرو است اما این تیم در ساختار تدافعی تبدیل به تیمی شده که آسان گل نمی خورد و این خودش یک مولفه مثبت برای موفقیت در یک تورنمنت سخت مثل لیگ برتر ایران است.


شاید انتظار می رفت پیکانی ها در بازی برابر استقلال که وضعیتش بحرانی به نظر می رسید فرصت های زیادی را روی دروازه حریف پرآوازه خلق کنند اما این اتفاق نیفتاد هرچند پیکان اجازه نداد دروازه اش مقابل استقلال که همیشه به دنبال بردن است باز شود.


مگنو باتیستا و امیرحسین کریمی دو هافبک دفاعی پیکان که در این بازی نزدیک به چهارمدافع این تیم بازی می کردند در گل نخوردن پیکان نقش مهمی داشتند و نشان دادند زوج تدافعی خوبی در میانه زمین برای پیکان ساخته اند اما موضوع قابل بحث این است که پیکان برای بردن و گل، نیاز دارد که این دو هافبک دفاعی در زمان حمله نیز بتوانند تبدیل به بازیکنانی موثر شوند.

 

1323019

 

1323018

 

1323017

 

1323016

دیدگاه‌ها