کد خبر : 1541821 | 07 مرداد 1397 ساعت 12:59 | 97.8K بازدید | 1 دیدگاه

شش پوشیدن من به خاطر امید ایراهیمی نیست

علی کریمی: امضا نکرده بودم گفتند یکساله بسته و مصدوم است!

هافبک تازه وارد استقلال می گوید با بازی کردن برای این تیم در هفته اول لیگ برتر نشان داد که شایعاتی که در مورد مصدومیتش وجود دارد درست نبوده است.

علی کریمی: امضا نکرده بودم گفتند یکساله بسته و مصدوم است!

علی کریمی به عنوان کاپیتان فصل گذشته سپاهان در این فصل با استقلال قرارداد امضا کرد اما در این مدت شایعات زیادی در مورد مصدومیت این بازیکن به راه افتاده است و گفته می شود این بازیکن دیسک کمر دارد  و شاید نتواند هفته های زیادی بازی کند. با این حال او روز جمعه برای استقلال برابر پیکان بازی کرد تا شایبه هایی که در مورد مصدومیت این بازیکن وجود دارد برطرف شود.


علی کریمی در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جالبی در مورد شرایطی که برایش در این مدت به وجود انجام داد که در ادامه آن را می خوانید: 

 


تو سال ها در سپاهان بازی می کردی، چطور شد که تصمیم گرفتی از این تیم جدا شوی؟


من خیلی دوست ندارم در این مورد صحبت کنم اما شرایطی برایم به وجود آمد که ترجیح دادم بیرون از اصفهان بازی کنم و شرایط بازی بیرون از این شهر را تجربه کنم.

 


تو بازیکن محبوبی در سپاهان محسوب می شوی و شاید برای هواداران این تیم جدایی تو چندان خوشایند نباشد.


خب من از سنین کم فوتبالم را در سپاهان شروع کردم و به نوعی محصول این باشگاه هستم، کاپیتان تیم بودم و قطعا از اینکه از این تیم جدا شدم ناراحت هستم. شاید مشکل من با مدیران این باشگاه بود و واقعا خیلی از دستشان ناراحت بودم. تا وقتی من سالم بودم همه چیز خوب بود و به من احترام می گذاشتند اما به محض اینکه من با مصدومیت روبه رو شدم، اعتمادشان از من سلب شد و این موضوع من را خیلی ناراحت کرد. دیگر نمی توانستم اعتماد کنم و در سپاهان بمانم. 

 


پس از مدیران سپاهان حسابی دلخور هستی، درست است؟


خیلی دلخورم چون من سپاهان را از ته قلب دوست داشتم. رفتار مدیران باشگاه با من باعث شد تصمیم بگیرم این فصل جدا شوم. 

 


تو خیلی زود پیشنهاد استقلال را قبول کردی. خودت در مورد این اتفاق توضیح می دهی؟


سپاهان باشگاه بزرگی است و من این تیم را بسیار دوست دارم اما شک نکنید که استقلال یکی از بزرگترین باشگاه های ایران و آسیا است و هوادارانی که دارد باعث شد زمانی که پیشنهاد این تیم به من داده شد درنگ نکنم. جو و اتمسفر استقلال را خیلی دوست داشتم و مطمئن باشید می دانم با چه تیم بزرگی قرارداد امضا کرده ام و تلاش می کنم هواداران را راضی کنم. 

 


تو یکی از بازیکنانی بودی که خیلی ها حضورت در جام جهانی را قطعی می دانستند اما یک مصدومیت بدموقع باعث شد مهمترین رویداد ورزشی را از دست بدهی. در مورد شرایطی که داشتی توضیح می دهی؟


راستش را بخواهید وقتی دیگر فهمیدم تلاش هایم فایده ای ندارد و جام جهانی را ازدست داده ام چند کیلو وزن از دست دادم و از ناراحتی شب ها خوابم نمی برد. خیلی ناراحت بودم چراکه برای جام جهانی زحمت کشیده بودم اما من این را باید به شما بگویم که من اگر در هفته های پایانی استراحت می کردم و برای سپاهان به میدان نمی رفتم، شاید می توانستم به جام جهانی برسم اما با قرص و آمپول و کلا هرطور که شده برای این تیم بازی می کردم چون شرایط سپاهان در آن زمان حساس بود. نکته عجیب اینکه مدیران باشگاه از من طلبکار هم بودند و به من انگ کم کاری زدند در حالی که خدا شاهد است من در هر تیمی که بازی کرده ام با جان و دل به میدان رفته ام و هرگز کم نگذاشتم.

 


امیر قلعه نویی زمانی که سرمربی سپاهان شد از تو نخواست که در این تیم بمانی؟


امیرخان به من گفت که به تو نیاز داریم و در این تیم بمان اما من یک سوال دارم؛ مگر یک نفر می تواند شرایط کل یک باشگاه را تغییر بدهد؟ من از رفتاری که شد ناراحت بودم و در نهایت هم تصمیم به جدایی گرفتم و از اینکه الان در استقلال حضور دارم بسیار خوشحالم. 

 

 


تو زمانی که به استقلال آمدی همه گفتند مصدوم هستی و حتی نامه هایی منتشر شد که این مساله را تایید می کرد، آیا این موضوع در ابتدای قرارداد با استقلال ناراحتت نکرد؟


چرا. من در زمان آقای افتخاری و توفیقی با استقلال قرارداد امضا کردم، البته در آن زمان قرارداد امضا نکرده بودم اما سایت باشگاه استقلال اعلام کرد که قرارداد من یکساله امضا شده است و از همان روز بود که همه رسانه ها نوشتند که علی کریمی مصدوم است. حتی بعضی از مدیران استقلال هم اعلام کردند که علی کریمی بازیکن بشو نیست(باخنده). اما من خودم می دانستم که مصدوم نیستم و سعی کردم تمام تمرکزم را روی تمرینات بگذارم تا بتوانم هرچه زودتر به شرایط مسابقه برسم که خدا را شکر توانستم در هفته اول برای استقلال بازی کنم.

 


از عملکرد خودت در بازی اول برای استقلال راضی هستی؟

 

خودم که نمی توانم در این مورد حرف بزنم اما این را باید بگویم که خدا را شکر بازی کردن من یک پیغام روشن بود که نگرانی هایی که در مورد مصدومیتم وجود داشت به طور کامل برطرف شود. من فقط این را بگویم که من در این تیم با هیچ تیمی بدنسازی نکرده بودم و فقط فیزیوتراپی کرده بودم. من کمی به زمان و تمرین بیشتر نیاز دارم تا بتوانم آن بازیکنی شوم که خودم و هواداران انتظار دارند و مطمئن باشید به این شرایط خواهم رسید. 

 


تو این فصل شماره 6 استقلال را برتن می کنی که 4 سال بر تن امید ابراهیمی بوده است، آیا خودت چنین درخواستی داشتی یا کادرفنی این شماره را به تو داد؟

 

شماره پیراهن یک موضوع بی اهمیت است و کلا این شماره یک عدد ساده است. شماره در زمین بازی نمی کند بلکه این بازیکن است که به شماره پیراهن شخصیت می دهد. امید بازیکن بسیار خوب و زحمت کشی است که برای استقلال خوب بازی کرده و هواداران او را دوست دارند. من هم برای او در تیم جدیدش آرزوی موفقیت می کنم. من در سال هایی که بازی کرده ام شماره های مختلفی را برتن کرده ام مثل 4، 12، 6 و 66 و در کل باید این موضوع را بگویم که برای بازیکنی که در پست من بازی می کند، همین شماره ها را باید پوشید و من به خاطر امید ابراهیمی این شماره را برتن نکرده ام.

 


شرایط استقلال به نظر تو شرایط ایده آلی است؟


راستش را بخواهید انتظار از استقلال خیلی بالاتر است و تیمی که به جمع 8 تیم اول لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده باید خیلی بیشتر از این حمایت شود و شرایط بهتری داشته باشد. من فقط امیدوار هستم که باشگاه در فرصت باقی مانده بتواند بازیکنان موردنیاز را جذب کند تا ما بتوانیم با قدرت به کارمان ادامه دهیم. مطمئن هستم با خرید چند بازیکن استقلال به قدرت اول در ایران تبدیل می شود.

 


سوال آخر؛ فکر می کنی می توانی دوباره از استقلال به تیم ملی دعوت شوی؟


راستش را بخواهید من هم مثل تمام بازیکنانی که برای تیم ملی بازی کرده اند می دانم که بازی برای این تیم چه حس عجیبی دارد. من می خواهم در درجه اول برای استقلال مثمرثمر باشم و هواداران از عملکردم راضی باشند و بعد از آن دوباره پیراهن تیم ملی را پس بگیرم.

 


گفت‌و‌گو: فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها