کد خبر : 1542227 | 09 مرداد 1397 ساعت 12:43 | 48.2K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت جدید حمیدرضا صدر

ساری و چلسی؛ هم چالش، هم معما

رویارویی آنتونیو کونته و بانوی آهنین به رفتن کونته انجامید و حالا یک ایتالیایی دیگر برابر گرانوسکایا قرار گرفته است.

ساری و چلسی؛ هم چالش، هم معما

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا صدر به چالش های موریزیو ساری مربی جدید چلسی در بریج پرداخته...

 

رویارویی با بانوی آهنین

 

سیاست خرید و فروش مدیران چلسی طی فصل های اخیر بارها تغییر کرده و دردسرساز شده. امانوئل امنالو در نوامبر پارسال باشگاه را ترک کرد و مارینا گرانوسکایا بانوی آهنین باشگاه که فقط از آبراموویچ دستور می گیرد و نه هیچ کس دیگر عنان همه چیز را در دست گرفته. آن هم در دورانی که آبراموویچ مدتها است در لندن دیده نشده و درگیر ویزای ورودش بوده. رویارویی آنتونیو کونته و بانوی آهنین به رفتن کونته انجامید و حالا یک ایتالیایی دیگر برابر گرانوسکایا قرار گرفته. ساری در مقایسه با کونته سنتی تر و در عین حال انعطاف پذیرتر بشمار می رود و در ناپولی با اوریلو دلاورنتیس با یکی از رئیس باشگاه های دمدمی مزاج کار کرده. او وقتی راب گرین دروازه بان هادرزفیلد که همه فصل پیش را روی نیمکت سپری کرد بدون اطلاعش به سیاهه بازیکنان اضافه شد خاموش ماند، ولی تا کی خاموش خواهد ماند.

 

چالش های مرد شماره یک

 

کورتوا خواهد رفت یا نه؟ سنگربان بلژیکی چلسی از بدو ورودش در 2014 علاقه اش به انتقال به رئال مادرید را پنهان نکرد و همه می دانند وقتی رئال بازیکنی را نشانه می رود، معمولا او را به چنگ می آورد. اگر چنین شود آیا راب گرین سی و نه ساله جانشین شایسته ای برای او خواهد بود؟ بی تردید خیر. نام های پرشماری به گوش می رسند: جوردن پیکفورد، جک باتلند، جاسپر سیلسن، پتر چک، کاسپر اشمایکل، آلفونسه آرلوا یا جیانلوییجی دوناروما... پس از انتقال پرهیاهوی آلیسون از رم به لیورپول قیمت دروازه بانان بالاتر رفته و چلسی باید دست به جیب شود.

 

1303622

 

از دفاع سه نفره به دفاع چهار نفره

 

ورود ساری احتمالا مترادف با پایان "دفاع سه نفره چلسی" که در فصل اول کونته کارساز شد و به عمرانی  لیگ انجامید، خواهد بود. آن چه که می توان خبر بدی برای ویکتور موزس گوش راست تیم هم باشد و به قرار گرفتن سزار آزپیلیکوئتا در دفاع راست و مارکوس آلونسو در دفاع چپ بینجامد. ساری به بازنگری قلب خط دفاعی اش اشاره کرده، به تلاش برای ورود یک مدافع از سری آ. مدافعی که شاید کولیبالی مدافع تیره پوست ناپولی که با او کار کرده باشد، یا دنیله روگانی مدافع یوونتوس و شاید ماتیا کالدارا همبازی روگانی که قیمت کمتری دارد. این بدین معنی است گری کاهیل، آندره اس کریستنسن، آنتونیو رودیگر و داوید لوییز باید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رقابت کنند یا راهی باشگاه دیگری شوند.

 

ترافیک خط میانی

 

جورجینیو مرد میانی بازیساز ناپولی پیش از ورود ساری به لندن راهی بریج شد. همان بازیکنی که طی فصل سپری شده بیش از هر بازیکنی در اروپا پاس ارسال کرد و می خواهد رهبری ارکستر چلسی را در دست بگیرد. انگولو کونته - که طی سه فصل اخیر رکورد 913 بار تصاحب توپ در لیگ برتر، بیش از هر بازیکنی، را ثبت کرده - زوج جورجینیو خواهد شد، با این تفاوت که احتمالا اجازه نفوذهای بیشتری را پیدا خواهد کرد. بنابراین پنج بازیکن برای قرار گرفتن در خط میانی سه نفره رقابت خواهند کرد: باکایوکو و درینکواتر که اقبال اندکی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خواهند داشت، سسک فابرگاس پرآوازه که سی و یک ساله شده، راس بارکلی بیست و چهار ساله که آماده پرواز است و سرانجام روبن لوفتوس چیک بیست و دو ساله که با پیراهن انگلیس در جام جهانی به میدان رفت... چلسی را باشگاهی می خوانند که جوانان پراستعداد را آسان از کف می دهد، آیا ساری سنت جوانگرایی را حداقل در خط میانی قوام خواهد بخشید؟

 

1321217

 

معمای مهاجمان

 

همه ساری را برای نمایش های تهاجمی ناپولی ستایش کرده اند. مردان او بودند او بود که با 77 گل زده در سری آ فصل را با چهار امتیاز فاصله با یووه به پایان بردند. ولی چلسی در فصل پیش برغم ورود دو مهاجم جدید جای خالی دیگو کاستا را پر نکرد و آبی پوش ها در مقایسه با فصل پیشین 23 گل کمتر زدند و میان شش تیم اول جدول از همه کمتر دروازه ها را باز کردند: 62 بار. در حالی که منچسترسیتی 106 گل زد و دو تیم لندنی دیگر تاتنهام و آرسنال هر یک 74 گل. آلوارو موراتا برغم آغازی خوش محو شد و هرچند کسی نمی داند ادن هازارد خواهد ماند یا خیر، ولی همه می دانند چلسی به حداقل یک مهاجم دیگر نیاز دارد. آیا ساری می تواند یک بازیکن دیگر ناپولی را برای  پیوستن به لشگر جدیدش اغوا کند؟ گونزالو هیگواین را.

دیدگاه‌ها