کد خبر : 1542311 | 09 مرداد 1397 ساعت 17:04 | 191.3K بازدید | 0 دیدگاه

اخباری: دایی گفت نیازی به تو ندارم، اما رضایت‌نامه نمی‌دهند

بغض دروازه‌بان سایپا؛ آینده‌ام در خطر است

دروازه‌بان تیم سایپای تهران گلایه‌هایی را از مدیران این باشگاه و علی دایی که در صدور رضایت‌نامه اش تاخیر می‌اندازند مطرح کرد.

بغض دروازه‌بان سایپا؛ آینده‌ام در خطر است

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا اخباری بعد از دو فصل فوق‌العاده‌ای که در تراکتورسازی داشت با پایان خدمت سربازی‌اش به واسطه قراردادی که با سایپا داشت، مجبور شد در پایان لیگ شانزدهم به این تیم برگردد. او در آن مقطع عضو ثابت تیم ملی فوتبال و یکی از دروازه‌بان های مورد اعتماد کارلوس کی‌روش بود اما ناگهان با نظر علی دایی در سایپا نیمکت‌نشین شد و به واسطه همین اتفاق جایگاهش در تیم ملی را نیز از دست داد. حالا در شروع لیگ هجدهم در حالی که انتظار می‌رفت اخباری از سایپا جدا شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مسئولان باشگاه تهرانی به واسطه یکسال قراردادی که اخباری دارد، او را نگه داشته‌اند و این در حالی است که ظاهرا علی دایی نیز نظری روی اخباری ندارد.
اخباری در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره اتفاقاتی که طی چند ماه گذشته در روابطش با باشگاه سایپا و علی دایی رخ داده و روندی که طی شده تا همچنان نتواند تیم جدید خود را انتخاب کند توضیحاتی را ارائه کرد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

هیچ‌کس جویای احوال من نشد


من در سال گذشته مصدومیتی نصیبم شد و انتظار داشتم که کادرپزشکی سایپا پیگیر وضعیتم باشد اما در پایان فصل هیچ کس از کادرپزشکی، مدیریتی و فنی تیم با من تماسی نگرفت و اصلا برایشان اهمیتی نداشت که وضعیت من چگونه است. این رفتار کاملا غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی است که یک باشگاه پیگیر احوال بازیکنش نشود.

 

سرپرست سایپا پیامم را دید و جواب نداد


به خاطر عدم پیگیری مسئولان سایپا برای انجام کارهای درمانی قصد کردم به کشور اسپانیا بروم. متاسفانه کادرپزشکی سایپا هیچ کاری در طول فصل گذشته نتوانست برای من انجام دهد و فقط کارشان این بود که به زور مُسکن مرا راهی زمین کنند. قبل از شروع تمرینات برای لیگ هجدهم با سرپرست تیم آقای حاتم چندین بار تماس گرفتم تا بگویم من می‌خواهم به اسپانیا بروم و طول درمانم را بگذرانم، اما ایشان جواب تلفنم را ندادند. در شبکه‌های اجتماعی برای او پیام گذاشتم که پیامم را مشاهده کرد اما بازهم جوابی نداد. با توجه به اینکه ویزایم در حال تمام شدن بود، مدیربرنامه‌هایم را به تمرین فرستادم که در آنجا سرپرست تیم ایشان را دید و اعلام کرد خواب بوده و جواب تلفن نداده است!

 

دایی گفت به اخباری سلام برسان و بگو در تیم من جایی ندارد


مدیربرنامه های من در تمرین سایپا به آقای دایی اعلام کرد که محمدرضا برای کارهای پزشکی به اسپانیا می‌رود و برمی‌گردد اما بعد آقای دایی با مدیربرنامه‌هایم تماس گرفت و اعلام کرد: «به آقای اخباری سلام برسان و بگو در تیم من جایی ندارد.» این عینا جمله آقای دایی بود. 

 

1323629

 

نامه ای به من ندادند


بعد از این اتفاق برای گرفتن رضایت‌نامه به باشگاه رفتیم. با توجه به اینکه سرمربی مرا نخواست موضوع را با مدیرعامل مطرح کردیم و خواستیم نامه‌ای بدهند که سرمربی تیم مرا نمی‌خواهند اما برای اینکه سند و مدرکی دست من نباشد، از دادن این نامه امتناع ورزیدند. 

 

خودتان گفتید به تمرین نروم، چرا می‌گویید از اخباری بی‌خبریم؟


مدیرعامل و سرمربی سایپا مدت‌ها است مصاحبه می‌کنند که از من خبری ندارند. برایم عجیب است، چرا که آنها خودشان خواستند من در تمرینات نباشم. از شروع تمرینات پیش فصل تا الان دوماه می‌گذرد اما مدیران سایپا از دادن رضایت‌نامه امتناع می‌کنند. در این مدت من، پدرم و مدیربرنامه‌هایم بالای 30 بار به باشگاه مراجعه کردیم اما هرروز یک حرف جدید زدند و رضایت‌نامه ای ندادند.

 

مجبورم کردند طلبم را ببخشم


در یکی از روزهایی که به باشگاه سایپا رفتم، مرا مجبور کردند که نامه‌ای بنویسم و اعلام کنم طلبم از سایپا را می‌بخشم. من این کار را برای دریافت رضایت‌نامه انجام دادم و جالب اینکه متن نامه را نیز با هماهنگی وکیل باشگاه تنظیم کردم و به مدیرعامل دادم اما بازهم جواب منفی دادند و حتی نامه ام را هم پس ندادند تا بعدا علیه من استفاده کنند.

 

دوربین‌های باشگاه را چک کنید، مرا می‌بینید


عجیب است مدیرعامل و سرمربی سایپا دائما می‌گویند از اخباری بی خبر هستیم. من بالای 20 بار در باشگاه سایپا حضور یافتم و این را می‌توانید از دوربین‌های باشگاه مشاهده کنید. چطور این حرف را می‌زنند؟ شرایطی برای من ایجاد کردند که تمام پیشنهادهای خوبم را از دست بدهم. آنها هر باشگاهی جلو آمد، طوری رفتار کردند که مشتریان بپرند. پیشنهادهای عجیب و غریبی به تیم‌های خواهانم دادند و آنها را منصرف کردند.

 

پیشنهاد های عجیب دادند تا مشتریانم منصرف شوند


امروز یک پیشنهاد لیگ برتری جدید برای من رسید؛ با اینکه آقای دایی گفته بود نیازی به من ندارد و آقای درویش هم در مصاحبه با ورزش سه اعلام کرد به خاطر پیشرفت محمدرضا هیچ مبلغی برای رضایتنامه اخباری نمی‌خواهد، اما حالا حرف‌شان را تغییر دادند و پیشنهاد عجیب دیگری به باشگاه خواهانم دادند تا مانع رفتنم شوند. واقعا عجیب است که یک مدیرعامل این قدر راحت زیر حرفش می‌زند.

 

1323630

 

از تراکتور و سپاهان و 8 تیم پیشنهاد داشتم


همه مردم می‌دانند که من از سال گذشته پیشنهاد های خوبی از تراکتورسازی،‌‌ سپاهان و 8 تیم دیگر لیگ برتری داشتم اما هر بار من، مدیربرنامه‌هایم و پدرم به باشگاه رفتیم و خواهان ملاقات با اقای درویش شدیم درخواست مان را رد می‌کردند و از اتاقی به اتاق دیگر می‌فرستادند. 

 

برای 13 سال حضورم در سایپا ارزش قائل نشدند


من همواره با مدیران سایپا در نهایت ادب و احترام صحبت کردم اما هیچ جوابی نگرفتم. آنها هیچ ارزشی برای 13 سال حضور من در سایپا قائل نشدند و از جواب دادن امتناع می‌کردند. من دیگر نمی‌دانم با چه زبانی باید با مدیران سایپا حرف بزنم، آنها خیلی راحت زیر حرف‌هایشان می‌زنند و طفره می‌روند. با این نوع رفتار می‌خواهند حرف شان را به کرسی بنشانند و این برای من عجیب است.

 

برایم عجیب است که چرا اذیتم می‌کنند


همانطور که گفتم من 13 سال در باشگاه سایپا بودم و کودکی و نوجوانی‌ام را برای این تیم گذاشتم اما حالا این برخوردها را می‌کنند. من همیشه گفته ام که به خاطر آرامش فکری و پیشرفتم اجازه بدهند از سایپا بروم اما همیشه اذیتم کردند و این اصلا برایم قابل درک نیست.

 

فقط در مصاحبه خود را دلسوز من نشان دادند


متاسفانه مدیران باشگاه در این مدت فقط خواستند در مصاحبه‌هایشان خود را دلسوز شرایط من نشان بدهند اما در واقعیت اینطور نبود و عجیب است که چطور اینقدر چرخش داشته‌اند. آنها بر سر هیچ مساله‌ای با من راه نیامدند و واقعا نمی دانم چه بگویم.

 

هیچ کس نگران آینده من نیست، نمی‌خواهم جام‌ملت‌ها را از دست بدهم


من دروازه‌بان تیم ملی کشورم بودم؛ دوسال در همه اردوهای تیم ملی حضور داشتم اما خیلی راحت جام جهانی را به خاطر رفتار آقایان از دست دادم. متاسفانه هیچ کس نگران آینده فوتبالی من نیست. آینده من در خطر است و شاید به قیمت نابودی فوتبالم تمام شود اما انگار کسی نمی‌خواهد این را متوجه بشود. من می‌خواهم بازی کنم و حالا که جام جهانی را از دست داده‌ام به جام ملت‌ها بروم اما انگار برای کسب این‌ها مهم نیست.

دیدگاه‌ها