کد خبر : 1542733 | 11 مرداد 1397 ساعت 19:37 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

روی پیشانی خداداد نوشته در تیم بی پول مربی‌گری کن؛

قلعه‌نویی: مربی که قول قهرمانی بدهد کلاهبردار است

امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری قبل از بازی با سپیدرود عنوان کرد که امثال خداداد عزیزی و علی کریمی باید در فوتبال باشند تا این ورزش جذاب باشد.

قلعه‌نویی: مربی که قول قهرمانی بدهد کلاهبردار است

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان با حضور در نشست خبری قبل از دیدار با سپیدرود رشت درباره حضور در این شهر گفت: خوشحالم که در شهر رشت حضور دارم. این شهر، شهر مادر مرحوم من است و همیشه برای من حضور در این شهر خوشایند است. خوشحالم که سپیدرود با وجود شرایط سخت در لیگ برتر باقی ماند و خداداد عزیزی به چرخه مربی گری بازگشت و کادر بسیار قوی در کنار خود دارد. جای خداداد و امثال علی کریمی که باید از او تشکر کنم و دعا کنم هر چه زودتر بازگردد. امثال خداداد و کریمی چون شفاف هستند و متصل و سوگولی نیستند و هدفی جز خدمت ندارند، حیف است که در فوتبال نباشند.


وی افزود: بازی در چمن مصنوعی شرایط را سخت می کند. این هم جز افسوس مملکت ما است. استان گیلان و مازندران که از نظر آب و هوایی یکی از بهترین های ایران است، چرا چمن مصنوعی دارد؟ 2 جلسه در چمن مصنوعی تمرین کردیم و شرایط بهتری داریم. در بازی اول نسبتا خوب بودیم و می توانستیم برنده باشیم اما نشد. سپیدرود را آنالیز کردیم و تیم خوب و با برنامه ای است و فکر می کنم فقط از نظر بدنی مشکل دارد. امیدوارم فردا بازی تاکتیکی باشد و خوشحالم که با حضور هواداران است. هفته گذشته ما را محروم کردند که هیچ کجا اتفاق نمی افتد. بازی هفته گذشته تاکتیکی اما بی روح بود ولی فردا روح در ورزشگاه حضور خواهد داشت. سپیدرود را آنالیز کردیم و امیدوارم بچه ها فرامین تاکتیکی را انجام دهند تا ما با 3 امتیاز زمین را ترک کنیم. امیدوارم مشکلات مالی سپیدرود برطرف شود. هواداران سپیدرود سرمایه اصلی این باشگاه هستند و در 60 سال گذشته این باشگاه را تنها نگذاشتند و به سپیدرود بابت این سرمایه تبریک می گویم.

 

سرمربی سپاهان در واکنش به این موضوع که سپیدرود چه تغییری نسبت به فصل گذشته داشته است، تصریح کرد: من در این موضوع مسئولیت ندارم و اخلاقا درست نیست صحبت کنم. در مورد ذوب آهن و استقلال هم سوال کنند، جواب نمی دهم. در مورد سپاهان جواب می دهم و باید بگویم تیم ما تغییر و تحولات زیادی داشت و تا بازیکنان هماهنگ شوند و نگرش فصل گذشته از بین برود، نیاز به زمان داریم. هفته به هفته شرایط ما ایده آل تر می شود و این خیلی بد است که دیگران راجع به تیم های دیگران حرف می زنند و این موضوع مد شده است. من این موضوع را بد می دانم. برای سپیدرود به خاطر هوادارانی که دارد و البته به این دلیل که شهر مادری من رشت است، بعد از این بازی آرزوی موفقیت می کنم و اگر سپیدرود نباشد، جای آنها و خالی بود. سپیدرود دو سال است که در لیگ برتر است اما مهم تر این است که وقتی این تیم در لیگ برتر نبود، هواداران آنها را تنها نگذاشتند.

 

قلعه نویی همچنین اعلام کرد که این تیم هیچ محروم و مصدومی برای بازی فردا ندارد.

 

وی در ادامه درباره تاثیر شرایط اقتصادی بر فوتبال گفت: چند چیز شاخصه یک جامعه است؛ اقتصاد و امنیت و چند عامل دیگر. نوسانات ارزی، تورم و گرانی روی روح جامعه تاثیر گذاشته و آرامش را گرفته است و روی فوتبال نیز تاثیر گذاشته است. ما هزینه کردیم اما هزینه ما نه بالا بود و نه پایین و بر اساس بودجه ای که داشتیم، هزینه کردیم. از آقای دکتر سبحانی نهایت تشکر را دارم. فوتبال نشاط می آورد و شما به یاد دارید که در زمان دیدارهای تیم ملی مردم شاد بودند. اینکه بگوییم کدام تیم چقدر هزینه کردند، درست نیست. هزینه بارسلونا و رئال با اوساسونا یکی نیست و کسی درباره دیگری حرف نمی زند. امیدوارم ورزش ما به شکلی پیش برود که قائم به شخص نباشد. مثلا در سازمان تربیت بدنی هر رئیسی که می رفت، نگرش عوض می شد و در وزارت ورزش نیز هر فرد یک کار می کرد و این ها کار بدی است و امیدوارم همه قانونگرا باشند. یک بودجه مشخص و در زمان مشخص نیاز فوتبال است. 3 میلیارد پول در نقل و انتقالات اندازه 30 میلیارد در کل فصل است. هر چیزی باید قانونمند باشد و اینگونه مملکت ما پیشرفت می کند. اگر اقتصاد مشکل داشته باشد، جوان ها بلاتکلیف هستند. حتی آنهایی که وضع تا حدودی خوب دارند، آرامش ندارند. این ها جامعه را به سمت خطرناکی می برد. مخصوصا که مملکت ما جوان است و انرژی دارد و باید برنامه ریزی برای آنها داشته باشیم. سن اعتیاد و این مشکلات را شما بهتر از من می دانید.

 

امیر قلعه نویی درباره اهمیت حضور هواداران در فوتبال و ورزشگاه ها عنوان کرد: من در زمانیکه مربی تیم ملی بودم، 2 اجلاس 3 روزه رفتم که هر کدام یک روز درباره حضور تماشاگران بود تا با تماشاگر درآمدزایی کنیم. در فوتبال ما قدر هواداران را نمی دانند هواداران را به جای اینکه فرصت بدانند، تهدید می دانند. من یک سوال دارم. می گویم شما 2 بار هواداران را بخشیدید، یک بار هم تعلیق می کردید. من که نبودم و جای دیگری بودم  و چرا من باید جریمه بدهم؟ یک بار تعلیق می کردید و می گفتید اگر تکرار شد، دو مرتبه جریمه می شوید تا من تیمم را کنترل کنم. تراکتورسازی شجاعی و دژاگه و مربی خارجی اورده و تماشاگران دوست دارند آنها را ببینند و وقتی آنها را راه نمی دهند، چه فایده ای دارد؟


سرمربی سپاهان در ادامه اضافه کرد: باید ببینیم اساسنامه کمیته انضباطی چه می گوید. من می گویم باید قائم به شخص نباشیم و یک روز یک نفر ورود می کند می گوید جان من تعلیق کنید و گوش می دهند اما به نظر من باید قانون حرف بزند.


وی در واکنش به این موضوع که آیا سپاهان نیز : بر اساس صحبت ها و برنامه ای که داشتیم پیش رفتیم. ما اردو و پرداختی مناسب داشتیم و چیزی که واقعیت است، می گویم. شانس خداداد و علی کریمی است. هر تیمی که خداداد می رود، مشکلات مالی دارد و گویا روی پیشانی او نوشته جایی مربی گری کن که پول نیست. علی کریمی نیز امیدوارم زودتر بازگردد زیرا او آدم شفافی است و من نسل او را دوست دارم.


سرمربی سپاهان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این تیم می تواند سهمیه آسیایی کسب کند و چنین قولی به مسئولان داده است، گفت: من روزی که صحبت کردم، گفتم که هر مربی که می گوید سپاهان قهرمان می شود به دنبال کلاهبرداری است. ما آینده را خوب می بینیم. به رتبه فصل گذشته کاری نداریم. باز هم می گویم آینده سپاهان خوب است. مدیران تیم از من هیچ چیز نخواستند اما توقع ما سهمیه آسیایی است. من هر تیمی را انتخاب می کنم با مطالعه است و از خودم توقع دارم. با یک پنالتی که خراب شد، سرنوشت مربی گری من در تیم ملی عوض شد. باجو یک پنالتی در جام جهانی خراب کرد و برزیل قهرمان شد. یک تورنمنت و 30 بازی داریم و من آینده خوبی را می بینم. من قولی ندادم اما درون تیم این توانایی را برای کسب سهمیه آسیا می بینم.

دیدگاه‌ها