کد خبر : 1542996 | 12 مرداد 1397 ساعت 18:39 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

انتظار بالای ایرانی ها از کشتی، وزنه برداری و رشته های رزمی

مدال آورترین ها در جاکارتا کدام رشته‌ها هستند؟

چند رشته بار اصلی مدال آوری کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 را به دوش خواهند کشید.

مدال آورترین ها در جاکارتا کدام رشته‌ها هستند؟

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله 15 روز تا آغاز بازی های آسیایی 2018 بد نیست به رشته های پرامید و مدال آور ایران در این رقابت ها نگاهی بیاندازیم.


اگر بخواهیم دوره قبلی بازی های آسیایی که سال 2014 به میزبانی اینچئون کره جنوبی برگزار شد را مدنظر قرار دهیم، به ترتیب کشتی، تکواندو، کاراته، قایقرانی، ووشو، تیراندازی، دوچرخه سواری، وزنه برداری، دوومیدانی و تیروکمان را می توانیم پرامیدترین تیم های ایرانی در جاکارتا بدانیم.


کاروان ایران در دوره قبلی 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز کسب کرد که سهم بزرگی از آن را چند رشته در اختیار داشتند.


تمام نگاهها به کشتی
مثل همیشه کشتی پرامیدترین رشته ایران در بازی های آسیایی خواهد بود. برخلاف دوره قبلی که 14 آزاد و فرنگی کار راهی بازی‌های آسیایی شدند، در این دوره 2 سهمیه از کشتی کسر شده تا باعث ایجاد نگرانی برای علاقه مندان به این رشته و البته کاروان ایران شود. گوش شکسته ها در دوره قبلی با 6 طلا، یک نقره و 5 برنز هم از نظر تعداد و هم مرغوبیت مدال در صدر برترین های کاروان ایران قرار داشتند. باید دید از میان 12 کشتی گیر حاضر در اندونزی چند نفر می توانند روی سکو بروند و چند مدال طلا به دست خواهد آمد. بدون شک حسن یزدانی ستاره.


تکواندو روی فرم است؟
تکواندوکاران که در دوره قبلی با 4 طلا، 2 نقره و یک برنز در رده دوم برترین رشته های کاروان ایران جای گرفتند، در این دوره هم جزو پرامیدترین تیم های کاروان ایران به شمار می روند. در این دوره هم 5 هوگوپوش زن و 5 هوگوپوش مرد راهی جاکارتا می شوند و انتظارات هم از آنها بالاست. البته افت نسبی تکواندوی ایران در سال های اخیر که در المپیک 2016 نیز نمود پیدا کرد، کمی مسئولان کاروان و علاقه مندان به این رشته را دچار نگرانی کرده است.


کاراته بازهم هت تریک می کند؟
مثل تکواندو، کاراته هم به عنوان یک رشته رزمی جزو امیدهای اصلی کاروان ایران است. در اینچئون کاراته کاها 3 طلا و 2 برنز کسب کردند و نتایج سال های اخیر آنها نیز نشان می دهد که توانایی تکرار چنین نتیجه ای را دارند. شاید هت تریک در کسب مدال طلا بتواند نتیجه راضی کننده ای برای کاراته به حساب بیاید.


قایقرانی؛‌ در انتظار طلاهای بیشتر
شاید افرادی که خیلی تخصصی ورزش را دنبال نکنند، باورشان نشود که قایقرانی یکی از پرمدال ترین رشته های ایران در بازی های آسیایی به حساب می آید. قایقرانان با کسب 9 مدال در اینچئون بعد از کشتی از نظر تعداد مدال در رده دوم قرار داشتند. البته از میان این 9 مدال فقط محسن شادی طلایی شد و 2 نقره و 6 برنز به دست آمد. این بار هم قایقرانی احتمالا پرمدال است؛ اما انتظار می رود تعداد مدال های طلای این رشته بیش از یک باشد.


به امید رکوردشکنی ووشو
شهربانو منصوریان و الهه منصوریان در ساندای زنان و رضا سبحانی، عرفان آهنگریان، فرود ظفری و محسن محمدسیفی در ساندای مردان 6 ووشوکار ایرانی در جاکارتا خواهند بود که همگی هم شانس کسب مدال دارند. یک طلا، 2 نقره و یک برنز از دوره قبلی به دست آمده؛ اما قطعا ووشو می تواند با ستاره های نامدار خود بیش از یک طلا به دست بیاورد.


وزنه برداری؛ انتظارات بالاست
با اینکه در دوره قبلی وزنه برداران فقط یک طلا و یک نقره کسب کردند، این بار توقع از این رشته بسیار بالاست. پولادمردان ایرانی سال گذشته برای اولین بار قهرمانی جهان را جشن گرفتند و وزیر ورزش در جریان بازدید از اردوی این تیم عنوان کرد از این تیم توقع کسب 3 مدال طلا دارد. بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، سعید علی حسینی، محمدرضا براری،‌ علی هاشمی و علی مکوندی 7 وزنه بردار ایرانی برای بازی های آسیایی هستند که همگی شانس کسب مدال دارند.

 

دیدگاه‌ها