کد خبر : 1543607 | 15 مرداد 1397 ساعت 09:58 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن با مربی جدید به لیگ قهرمانان می‌اندیشد

علت ناکامی بایرن در اروپا؛ دفاع یا حمله ؟

بایرن مونیخ با وجود حاکمیت بلامنازعی که در سالهای اخیر در بوندس‌لیگا و فوتبال آلمان داشته در لیگ قهرمانان اروپا موفقیتی به دست نیاورده. از آخرین باری که بایرن به فینال لیگ قهرمانان رسیده پنج سال می‌گذرد.

علت ناکامی بایرن در اروپا؛ دفاع یا حمله ؟

به گزارش ورزش سه، در این مدت رئال مادرید چهار بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر برده. تنها سالی هم که رئال موفق به این کار نشده، سال درخشش خارق‌العاده‌ی بارسا و فتح سه جام توسط این تیم بوده. اما با وجود اینکه بایرن در این پنج سال همیشه تیم قوی‌ای داشته و تا مرحله‌ی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش رفته چرا در فتح جام ناکام مانده ؟


پاسخ این سوال چیست ؟ بدشانسی ؟ مصدومیتهای متعدد ؟ به اندازه‌ی کافی خوب نبودن بازیکن‌ها ؟ ترکیبی از همه‌ی اینها ؟ البته شکی نیست که همه‌ی این عوامل مسلماً با درصدهای مختلف در ناکامی بایرن در لیگ قهرمانان نقش داشته‌اند. ولی تکرار ناکامی‌های بایرن نشان می‌دهد که نمی‌توان علت ناکامی این تیم را به عواملی مثل اینها که ممکن است در یک فصل اتفاق بیفتد، فروکاهید. علت باید عاملی عمیق‌تر باشد. عاملی که با بررسی دقیق بازی‌های رئال مادرید و بایرن در مراحل حذفی لیگ قهرمانان سالهای اخیر، مشخص می‌شود.


برخی علت ناکامی بایرن در کسب موفقیت‌های اروپایی در چند سال اخیر را به شکلی غیرمنصفانه به خط حمله‌ی این تیم و بیشتر رابرت لواندفسکی و توماس مولر نسبت داده و آنها را  آماج انتقاد قرار داده‌اند. درحالیکه این تحلیل به کلی غلط است. نگاهی به آمار بازی‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ در حضورهای پنج سال اخیرشان در لیگ قهرمانان نشان می‌دهد که اوضاع از چه قرار است.

 

رئال مادرید در سالهای حاکمیت بلامنازع خود بر اروپا در هر بازی به بطور میانگین به اندازه‌ی بایرن مونیخ گلزنی کرده. تفاوت از آنجا آغاز می‌شود که به سراغ آمار گلهای دریافت‌شده می‌رویم. میانگین گلهای دریافت‌شده‌ی رئال در هر بازی 0.94 گل و برای بایرن 1.36 گل بوده. یعنی تقریباً بایرن در هر بازی نیم گل بیشتر دریافت کرده. با توجه به اینکه هر دو تیم تقریباً تعداد گل‌های یکسانی به ثمر رسانده‌اند، این نشان می‌دهد که تفاضل گل دو تیم بسیار متفاوت بوده. آمار دروغ نمی‌گویند. به این ترتیب شکی باقی نمی‌ماند که عامل اصلی ناکامی بایرن در اروپا، ضعف خط دفاعی این تیم به خصوص در بازی‌های حذفی بوده است.

دیدگاه‌ها