کد خبر : 1544300 | 18 مرداد 1397 ساعت 10:30 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

فعلا خانم ها مقدم ترند!

صفر تا صد پرچمداری در اختیار زنان ورزشکار

با نگاهی به رویدادهای چند سال اخیر متوجه رکورد صددرصدی پرچمداری زنان در کاروان های ورزشی ایران می شویم.

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر مسئولان ورزش کشور برای پرچمداری کاروان ایران دائما به زنان ورزشکار اعتماد کردند و فعلا خبری از قهرمانان مرد در میان پرچمداران نیست. 


با نگاهی به پرچمداران ایران در سال های اخیر در بازی های المپیک، پارالمپیک، کشورهای اسلامی، داخل سالن آسیا و حالا بازی های آسیایی و پاراآسیایی به این نکته پی می بریم که تصمیمات نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده و گویا زنان فعلا در اولویت قرار دارند. 


با اینکه بعد از مصدومیت کیمیا علیزاده برخی از مسئولان از فدراسیون کشتی، وزنه برداری و دوومیدانی معتقد بودند نفراتی چون حسن یزدانی، سهراب مرادی و احسان حدادی می توانند پرچمدار کاروان ایران باشند؛ اما بازهم این وظیفه به یک ورزشکار زن دیگر یعنی الهه احمدی سپرده شد. 


از المپیک ریو استارت خورد


ماجرای اعطای پرچمداری به زنان ورزشکار از المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آغاز شد که با تصمیم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش زهرا نعمتی به عنوان یک چهره ویژه پرچمدار کاروان ایران بود. سپس در پارالمپیک هم این وظیفه به عهده عشرت کردستانی از تیم والیبال نشسته سپرده شد تا مشخص شود اعتماد به ورزشکاران زن شکل جدی تری به خود گرفته است.

 

1325604


۲ پرچمداری دیگر در اختیار زنان


در بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ به میزبانی باکو مه لقا جام بزرگ از تیم ملی تیراندازی این وظیفه خطیر را برعهده گرفت. سپس در بازی های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ نیز سارا خادم الشریعه، بانوی شطرنج باز کشورمان توانست پرچم را جلوتر از سایر ورزشکاران حمل کند و نامش در تاریخ ورزش ایران ثبت شد. 

 

1325603

 

1325602

 

المپیک زمستانی و بازهم یک زن


سمانه بیرامی باهر، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی کشورمان چند روز قبل از آغاز المپیک زمستانی ۲۰۱۸ به عنوان پرچمدار ایران معرفی شد. گفته می شد این اتفاق به مذاق اسکی بازان مرد ایران که بسیار باتجربه تر از بیرامی بودند، خوش نیامده و حتی ناراحتی آنها را در پی داشته است.

 

1325605

 


۳ گزینه اول برای جاکارتا زن بودند


آنطور که سیدرضا صالحی امیری در جلسه دیروز خود با خبرنگاران عنوان کرد، حتی اگر اتفاق غیرمترقبه ای برای الهه احمدی هم طی روزهای آینده به وجود بیاید، بازهم یک ورزشکار زن پرچمدار کاروان ایران خواهد بود. در واقع کمیته ملی المپیک که کیمیا علیزاده را به عنوان پرچمدار انتخاب کرده بود، ۲ گزینه آلترناتیو هم در نظر گرفته بود که هر ۲ نفر هم از میان ورزشکاران زن بودند. حالا الهه احمدی این وظیفه را برعهده گرفته است.


بازی های پاراآسیایی و بازهم زنان


کمیته ملی پارالمپیک هم مثل المپیکی ها همچنان در بحث پرچمداری به زنان اعتماد می کند. این کمیته برای بازی های پاراآسیایی ساره جوانمردی را در مراسم افتتاحیه و سمیرا ارم یکی دیگر از قهرمان های تیراندازی را برای مراسم اختتامیه به عنوان پرچمدار معرفی کرده است.


فعلا خانم ها مقدم ترند!


آنطور که پیداست فعلا خانم ها برای پرچمداری در رویدادهای مختلف مقدم تر هستند. البته رییس کمیته ملی المپیک معتقد است این اتفاق می تواند در زمینه بین المللی بازتاب خوب و مثبتی برای کشورمان داشته باشد که یک کشور اسلامی اینقدر به زنان ورزشکار اعتماد می کند. از سوی مقابل هم برخی منتقدان هستند که می گویند به جای اعطای پرچمداری به صورت صددرصدی به زنان باید برای پیشرفت ورزش در این قشر تلاش کرد.

دیدگاه‌ها