کد خبر : 1544334 | 18 مرداد 1397 ساعت 12:32 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی: این باخت چیزی از ارزش های تیم کم نمی کند!

واکنش رییس فدراسیون بسکتبال به ناکامی جوانان

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: تیم ملی را برای فینالیست شدن در بازی های آسیایی آماده کردیم و امیدواریم که به هدف خود برسیم.

واکنش رییس فدراسیون بسکتبال به ناکامی جوانان

به گزارش "ورزش سه"، تیم بسکتبال جوانان ایران که در دوره قبلی به عنوان قهرمانی آسیا رسیده بود، امروز با شکست برابر نیوزلند از صعود به جمع ۴ تیم برتر و کسب سهمیه جام جهانی بازماند تا شوک بدی به این رشته وارد شود. 


با این حال رییس فدراسیون بسکتبال معتقد است در ماههای اخیر همه امکانات و تدارکات لازم برای این تیم فراهم شده و اضافه تیم های نیوزلند و استرالیا به مسابقات آسیایی دلیل ناکامی ایران بوده است. 


به همین بهانه با رامین احمدی طباطبایی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های رییس فدارسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید. 


همه نیازهای کادرفنی را برآورده کردیم


تیمی که به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا رفت، تیم خیلی خوبی بود. اردوهای این تیم به موقع انجام شد و در ۶ ماهی که من در فدراسیون هستم، سعی کردم همه تدارکات لازم برای این تیم فراهم شود. در واقع طبق نیازهایی که کادرفنی داشت، ما برنامه های این تیم را پیش بردیم. البته در فاصله چند روز مانده تا بازی ها ۲ بازیکن اصلی تیم آسیب دیدند و مسابقات را از دست دادند که یکی از دلایل افت تیم جوانان همین اتفاق بود. 


سطح استرالیا و نیوزلند بالاتر از آسیاست


حتما می دانید که مدتی است تیم های قدرتمند استرالیا و نیوزلند به جمع تیم های آسیایی ملحق شدند و این کار را برای ما سخت کرده است. متاسفانه ما در یک سال اخیر چند باری در مسابقات مختلف با این تیم ها برخورد کردیم و به مشکل خوردیم. این بار هم نیوزلند کار را برای ما سخت کرد و تیم بهتری از ایران نشان داد. به نظرم این ۲ تیم فاصله زیادی با بسکتبال آسیا دارند. شاید این فرصت خوبی برای تیم های آسیایی باشد تا خودشان را به سطح بالاتری برسانند؛ اما چنین تبعاتی هم برای ما دارد که در چنین مواقعی شکست می خوریم. 


این باخت چیزی از ارزش های تیم کم نمی کند!


بازیکنان ایران در مسابقات قبلی به ویژه برابر ژاپن خوب نشان دادند. امروز هم عملکرد بدی نداشتند و شاید می توانستند پیروز بازی هم باشند. به هر حال این باخت چیزی از ارزش های تیم جوانان ایران کمک نمی کند. این تیم آینده دار است و از این پس باید بیشتر مواظب آنها باشیم تا بتوانند در مسیر درستی قرار بگیرند. به هر حال این بازیکنان باید در آینده برای تیم ملی بزرگسالان هم به میدان بروند. 


دوره قبلی هم در گروهمان چهارم شدیم


ما باید در بخش پایه بسکتبال تغییرات اساسی انجام دهیم. منظورم تغییر در بحث نیروی انسانی نیست، بلکه باید ساختار تغییر پیدا کند. آن وقت است که وقتی با تیم های قوی تر از خودمان روبرو می شویم، به مشکل نمی خوریم. در واقع این تیم ها در رده پایه باید پخته تر شوند و بعد به مسابقات بروند. البته در دوره قبل در گروه ٦ تیمى با ٣ باخت چهارم شدیم و در مرحله حذفی چند پیروزی به دست آورد و قهرمان شد. به هر حال در این رده سنی نوسان زیاد وجود دارد و ما باید آن را کم کنیم. 


تیم ملی آماده فینالیست شدن در جاکارتا است


بازی های آسیایی جاکارتا در پیش است و تیم ملی بزرگسالان آخرین روزهای تمرین خود را در تهران سپری می کند. ما در چند ماه اخیر بهترین برنامه های تدارکاتی را طبق خواسته کادرفنی برای این تیم فراهم کردیم. به هر حال این تیم را برای فینالیست شدن آماده کردیم و امیدواریم که به این هدف خود برسیم. 


صمد و حامد مشکلی با فدراسیون و کادرفنی ندارند


صمد نیکخواه بهرامی در اردوی چین حضور نداشت که قبلا از کادرفنی اجازه گرفته بود. البته قرار بود در اردوی دوم چین باشد که مشکلی برایش پیش آمد و نتوانست برود. من دیروز سر تمرین بودم و شرایط بازیکنان را دیدم. فدراسیون نه با صمد، نه با حامد و نه با هیچ بازیکنی مشکل ندارد. نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی است و از او در کنار حامد حدادی انتظار زیادی داریم تا با بزرگی کردن به سایر بازیکنان هم کمک کنند.

دیدگاه‌ها