کد خبر : 1544699 | 19 مرداد 1397 ساعت 20:49 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازی حساس نقش جهان از زوایه ای دیگر

پیکان؛ یک امتیاز از یک نیمه فینال

تیم مجید جلالی امسال با تفکر هر بازی یک فینال پا به مسابقات لیگ برتر گذاشته و امروز از یک نیمه فینال دشوار در نقش جهان یک امتیاز گرفته است.

پیکان؛ یک امتیاز از یک نیمه فینال

به گزارش" ورزش سه" پیکان در سومین بازی اش باید در اصفهان به مصاف سپاهان می رفت. قرعه ای دشوار که البته پیکانی ها با هوشمندی به آن به چشم یک فرصت نگاه کردند. بازی با استقلال در آزادی چه بهتر که در اولین هفته اتفاق بیفتد و سایپا و سپاهان نیز هرچه بگذرد هماهنگ تر و آماده تر خواهند شد.


در بازی با استقلال وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد خیلی ها در شوک بودند چرا که فکر می کردند با توجه به مشکلات بزرگی که استقلال برای این بازی داشت پیکان می آید تا بی محابا و با یک بازی قشنگ گل می زند و می برد اما جلالی و یارانش حساب و کتاب خودشان را داشتند و یک امتیاز از استقلال در آزادی خوب است. دربازی دوم سبک واکنشی و تدافعی پیکان برابر سایپا در خانه جواب داد و یک تغییر و تهاجمی تر کردن تیم منجر به نتیجه سه بر صفر شد. در سومین بازی حالا پیکان در اصفهان یک نیمه از سپاهان پرمهره قلعه نویی یک امتیاز گرفته است و اگر این نتیجه تا پایان حفظ شود نتیجه خوبی برای پیکان است.


بازی پیکان در نیمه اول سبک و فلسفه این تیم در لیگ هجدهم را به خوبی نشان می دهد. پیکانی ها طوری بازی می کردند که انگار این بازی آخرین بازی لیگ برتر و بازی مرگ و زندگی و یا فینال است. آن ها تا سرحد توان برای گل نخوردن تلاش کردند و حتی یکی دوبار هم در ضدحملات خطرناک ظاهر شدند.


از دفاع تا حمله؛ دفاع
پیکانی ها از وحید شیخ ویسی تا محمد قاضی در بازی تدافعی تیم حضور مستمر و جدی دارند. در بازی با سپاهان آن ها با روش جالبی بازی کردند. دفاع لایه ای به عرض کم به طوری که تجمع پیکانی ها هرچه به مرکز زمین نزدیک می شدیم بیشتر و بیشتر می شد و در این سبک هافبک دفاعی این با حضور مگنو باتیستا وامیرحسین کریمی بازیگران اصلی بودند. باتیستا با جنگندگی بالا یکی از بهترین های پیکان در نیمه اول بازی برابر سپاهان بود و 45 دقیقه درمیانه زمین جنگید و سپاهانی ها را متوقف کرد.


وحید شیخ ویسی هم درون دروازه یکی از مهره های مهم جلالی در این بازی ها و در نیمه اول مقابل سپاهان بوده است. او بارها ضربات بازیکنان سپاهان را گرفت. اما نکته جالب اینجا است که محمدقاضی هم در تاکتیک پیکان در طول بازی کارهای تدافعی می کند وهمین باعث شده تا فراز امامعلی بتواند راحت تر به دروازه حریف نزدیک شود.
پیکانی ها به بازی سپاهان به چشم یک فینال نگاه کردند و این فینال یک نیمه دیگر باقی مانده و شاید شاگردان جلالی بتوانند در واکنش به حمله های سپاهان حتی دروازه طلایی های اصفهان را تهدید کنند هرچند یک امتیاز هم از نقش جهان و سپاهان مدعی امتیاز خوبی است.

دیدگاه‌ها