کد خبر : 1544800 | 20 مرداد 1397 ساعت 11:23 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی؛ در صدر پرامیدترین ها برای بازی های آسیایی

گوش‌شکسته‌ها چند طلا در اندونزی صید می‌کنند؟

بدون شک تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی پرامیدترین تیم های کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ خواهند بود.

گوش‌شکسته‌ها چند طلا در اندونزی صید می‌کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اخبار ناخوشایند برای کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در ماههای اخیر کاهش یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی در هجدهمین دوره این رقابت ها بود.


کشتی که در دوره قبلی این بازی ها در مجموع ۱۴ نفر(۷ آزادکار و ۷ فرنگی کار) نماینده داشت، توانست ۶ طلا، یک نقره و ۵ برنز به دست بیاورد. در واقع از مجموع ۱۴ کشتی گی اعزامی ۱۲ نفر با مدال بازگشتند و این رشته با کسب ۶ مدال طلا بیش از یک چهارم مدال های طلای کاروان ایران را به دست آورد.


حالا با تصمیم ستاد برگزاری بازی ها یک سهمیه از کشتی آزاد و یک سهمیه از کشتی فرنگی کسر شده و هر ۲ بخش در ۶ وزن برگزار می شود. کادرفنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم نفرات اعزامی را معرفی کردند و چند روز هم بیشتر تا اعزام ملی پوشان باقی نمانده است.


بد نیست نگاهی به سابقه کشتی گیران اعزامی و امید آنها برای تکرار نتیجه درخشان دوره قبلی بیاندازیم. آیا با کاهش ۲ وزن بازهم کسب ۶ مدال طلا امکان ‍پذیر هست یا خیر؟


کشتی آزاد؛ باتجربه تحت تاثیر تک ستاره


57کیلوگرم: رضا اطری، 65 کیلوگرم: مهران نصیری، 74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی 86 کیلوگرم: حسن یزدانی، 97 کیلیوگرم: علیرضا کریمی و125کیلوگرم: پرویز هادی. این اسامی ۶ آزادکار اعزامی به اندونزی است که از همان روز نخست این بازی ها برای کسب مدال های رنگارنگ روی تشک می روند.
* در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری یک کشتی گیر تقریبا بدون عنوان اما با انگیزه است که با درخشش در رقابت های انتخابی بار دیگر مورد اعتماد خادم قرار گرفته است.
* در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری با وجود سابقه طولانی کسب مدال بازی های آسیایی و مسابقات جهانی را در کارنامه ندارد و این یک آزمون بزرگ برای اوست.
* در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی با داشتن ۲۹ سال سن در رقابت های انتخابی درخشید. او که مدال برنز جهان و طلای بازی های کشورهای اسلامی را در کارنامه خود دارد، برای دشت اولین طلای بازی های آسیایی روی تشک می رود.
* در وزن ۸۶ کیلوگرم تمام نگاهها به حسن یزدانی است که اولین دوره بازی های آسیایی خود را تجربه می کند. این ستاره کشتی دنیا بدون شک اگر اتفاقی رخ ندهد، می تواند یکی از طلایی های ایران در این رقابت ها باشد.

 

1326109


* در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا کریمی کار سختی پیش رو خواهد داشت. این آزادکار جوان که بدن آماده ای دارد، طی چند ماه از وزن ۸۶ کیلوگرم به ۹۷ کیلوگرم رفته و امیدوار است در وزن جدید بتواند از پس حریفان خود بربیاید.
* در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی که توانست شایستگی های خود را در انتخابی ثابت کند، به دنبال دومین مدال طلای خود در بازی های آسیایی است. او تنها عضو تیم ملی کشتی آزاد محسوب می شود که سابقه مدال آوری در بازی های آسیایی را دارد.

 

1326111


کشتی فرنگی؛ تقریبا ناشناخته اما پرامید


60 کیلوگرم: مهرداد مردانی، 67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی، 77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی، ‌87 کیلوگرم: حسین نوری، 97 کیلوگرم: علی اکبرحیدری و 130 کیلوگرم: بهنام مهدی‌زاده ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را تشکیل می دهند. علی اشکانی با کمک شورای فنی بعد از ارزیابی های فراوان این ترکیب را برای موفقیت در اندونزی انتخاب کرده است. کشتی فرنگی در دوره قبلی با اینکه رکورد صددرصد کسب مدال را ثبت کرد؛ اما ۲ مدال طلا بیشتر نداشت و ۵ فرنگی کار مدال برنز گرفتند. در این دوره هم کشتی فرنگی یکی از تیم های پرامید است و نفرات این تیم بی تجربه هم هستند.
* در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی با درخشش در رقابت های انتخابی خودش را ثابت کرد تا بلکه در سبک وزن کشتی فرنگی بعد از حمید سوریان شاهد درخشش یک ستاره جدید باشیم.
* در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی که برادر کوچکتر محمدعلی به حساب می آید، در رقابت های انتخابی به مقام نخست رسید و می تواند یکی از پدیده های این دوره باشد.
* در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی که سال گذشته با کسب مدال برنز جهان نام خودش را بر سر زبان ها انداخت، با وجود شکست در فینال انتخابی مورد اعتماد کادرفنی قرار گرفت و حالا باید جواب این اعتماد را بدهد.

 

1326110


* در وزن ۸۷ کیلوگرم که سعید عبدولی هم در آن حضور داشت، حسین نوری توانست در ترکیب قرار بگیرد. این فرنگی کار که حالا یکی از اعضای باتجربه تیم است، می تواند یکی از امیدهای مدال طلا باشد.
* در وزن ۹۷ کیلوگرم علی اکبر حیدری انتخاب شده که شاید کم نام و نشان ترین عضو تیم باشد. با این حال باید دید او در اولین تجربه خود چه نتیجه ای را ثبت می کند.


* در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بهنام مهدیزاده شاید باتجربه ترین عضو تیم باشد. او که سال گذشته در بازی های داخل سالن آسیا به مدال طلا رسید، حالا در پی کسب اولین مدال خود در بازی های آسیایی است.

 

1326108

دیدگاه‌ها