کد خبر : 1544833 | 20 مرداد 1397 ساعت 12:54 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

می خواهم در ۲ وزن رکورددار دنیا شوم

رستمی: دوست نداشتم با سهراب رقیب باشم

قهرمان وزنه برداری المپیک و جهان گفت: هدفم این است که بعد از رکوردشکنی در دسته ۸۵ کیلوگرم در وزن جدید هم رکورد بزنم تا در ۲ وزن رکورددار دنیا باشم.

رستمی: دوست نداشتم با سهراب رقیب باشم

به گزارش "ورزش سه"، کیانوش رستمی که سابقه کسب ۲ مدال در المپیک را دارد، بعد از اینکه نتوانست سال گذشته در مسابقات جهانی به نتیجه راضی کننده ای برسد، در سال جدید تصمیم به تغییر وزن گرفت. این وزنه بردار که در دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه می زد، به دلیل تغییر اوزان المپیکی و حذف دسته ۸۵ کیلوگرم از این رقابت ها در تصمیمی غافلگیر کننده به وزن ۹۴ کیلوگرم رفت و رقیب سهراب مرادی شد.


این ملی پوش وزنه برداری که البته همچنان تمریناتش را به صورت شخصی و جدا از سایر وزنه برداران دنبال می کند، در گفت و گو با هواداران خود در اینستاگرام صحبت های جالبی را به زبان آورد. در ادامه مشروح جدیدترین صحبت های کیانوش رستمی در فاصله چند روز تا اعزام به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را می خوانید.


مجبور شدم به یک وزن بالاتر بروم


این روزها با تمام قدرت تمریناتم را انجام می دهم. البته حتما می دانید که وزنم را عوض کردم چون دیگر در المپیک دسته ۸۵ کیلوگرم نیست. اوزان المپیکی ۸۱ و ۹۶ کیلوگرم است و من هم چون نمی توانستم وزنم را کم کنم، مجبور شدم به یک دسته بالاتر بروم. بهترین راه هم این بود که یک وزن بالا بروم چون حس کردم بدنم در این وزن جواب می دهد.


دوست نداشتم رقیب سهراب شوم


من دوست نداشتم با سهراب مرادی در یک وزن باشم. به هر حال سهراب هم یک قهرمان بزرگ و برای من عزیز است. به هر حال رقابت است و سعی می کنم در وزن جدید هم بتوانم دل مردم را شاد کنم.


می خواهم رکورددار دنیا در ۲ وزن باشم


شک نکنید که من برای موفقیت ایران چیزی کم نمی گذارم. حتی می خواهم از قبل هم موفقیت های بیشتری کسب کنم و رکوردهای قشنگی را به جا بگذارم. هدفم این است که بعد از رکوردشکنی در دسته ۸۵ کیلوگرم در وزن جدید هم رکورد بزنم تا در ۲ وزن رکورددار دنیا باشم. هنوز ۲ سال تا المپیک زمان باقی مانده و می توانم با تمرینات خوب به هدفم برسم.


به مردم قول دروغ نمی دهم


حدود ۱۰ روز دیگر هم باید در بازی های آسیایی وزنه بزنم. برای اولین بار است که در دسته ۹۴ کیلوگرم روی تخته می روم و کارم سخت است. تقریبا ۲ ماه و ۲۰ روز قبل تصمیم به تغییر وزن گرفتم. وقتی یک وزنه بردار وزن خود را بالا می برد، در ابتدا بدن کند می شود و سرعت عمل لازم را ندارد. با این حال سعی می کنم تمرینات هوازی و برنامه های تمرینی ام را به خوبی پیش ببرم و به آمادگی کامل برسم. این دروغ است که بگویم همین الان می توانم رکورد دنیا را در وزن جدید بزنم.


نشان می دهم تفریح و ورزش کنار همزمان شدنی است


امیدوارم در مسابقات آینده بتوانم اتفاقات خوبی را رقم بزنم. من می خواهم نشان بدهم یک ورزشکار ایرانی هستم که در کنار تفریح می توانم ورزش حرفه ای کنم و حتی در یک وزن جدید هم رکورد بزنم. مردم همیشه به من انرژی می دهند. مطمئن باشید که با تمام وجودم سعی می کنم دل مردم را شاد کنم.

دیدگاه‌ها