کد خبر : 1545083 | 21 مرداد 1397 ساعت 10:46 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

ستایش گروبلار، اسطوره‌ی سابق لیورپول از کیتا

نبی کیتا، جانشین ایده‌آل استیون جرارد در لیورپول

نبی کیتا یک هافبک کامل است و در لیورپول تنها بازیکنی است که می‌تواند پیراهن افسانه‌ای شماره‌ی 8 استیون جرارد را بر تن کند. این نظر بروس گروبلار، اسطوره‌ی سابق لیورپول است.

نبی کیتا، جانشین ایده‌آل استیون جرارد در لیورپول

به گزارش "ورزش سه"، گروبلار دروازه‌بان لیورپول در دهه‌ی هفتاد، دهه‌ی افسانه‌ای این باشگاه، معتقد است کیتا که با قراردادی 54 میلیون پوندی از لایپزیگ به لیورپول منتقل شده حتی می‌تواند در فصل پیش رو درخشان‌تر از انگولو کانته بازی کند.


این درحالی است که کانته، ستاره‌ی چلسی این روزها به عنوان بهترین هافبک دفاعی دنیا شناخته می‌شود. بازیکنی که استاندارد پست هافبک دفاعی را دوباره تعریف کرده و هر تیم بزرگی آرزوی در اختیار داشتنش را دارد.


 ولی گروبلار معتقد است کیتا با کانته قابل مقایسه بوده و برای بازآفرینی تاریخ پیراهن شماره‌ی هشت لیورپول، پیراهن مشهوری که زمانی توسط استیون جرارد پوشیده می‌شد، ستاره‌ی ایده‌آلی است. جرارد که این روزها سرمربی گلاسکو رنجرز است، پیش از عزیمت به گلاسکو، سرمربی تیم زیر 18سال لیورپول بود و قبل از ترک آنفیلد در اقدامی جالب پیراهن خود را به کیتا اهدا کرد.

 

1326427


گروبلار در این باره گفت:" من معتقدم کیتا تنها بازیکنی است که می‌تواند بعد از استیون جرارد پیراهن شماره‌ی هشت را بپوشد. چون او در آن پست یک فوتبالیست کامل است. استیو جرارد فوتبالیستی استثنایی بود که برای همیشه به عنوان یکی از خادمین بزرگ و یکی از سفیران باشگاه در یادها خواهد ماند. اگر دست من باشد آن پیراهن را فقط به کیتا خواهم داد تا سعی کند و جا در جای پای جرارد بگذارد".


این پیشکسوت لیورپولی در ادامه افزود:" کیتا بازیکن معرکه‌ای است و تا همینجا برای من کاملاً مشخص است که در فصل جاری و در سالهای آینده بر لیورپول تاثیر بزرگی خواهد گذاشت. یورگن کلوپ با تیزبینی، توان و قابلیت‌های او را تشخیص داد، خیلی زود دست به کارشد و او را به خدمت گرفت ولی گذاشت فصل گذاشته را در لایپزیگ بماند. شک ندارم کیتا به راحتی در لیورپول جا می‌افتد و شکوفا می‌شود. من بازی‌های پیش‌فصل او را تماشا کرده‌ام. این فوتبالیست، فوق‌العاده است. من او را به کانته تشبیه می‌کنم که بازیکن برجسته‌ای است. ولی همه می‌دانند کانته چطور بازی می‌کند. کانته بازیکن صاحب‌توپ را تعقیب کرده و توپ را از او می‌گیرد. ولی کیتا بازیکن را تعقیب کرده، توپ را گرفته و یا وارد محوطه‌ی  جریمه شده و گلزنی می‌کند و یا مثل فیلیپ کوتینیو با پاسهای فوق‌العاده مهاجمین را راه می‌اندازد".

دیدگاه‌ها