کد خبر : 1545459 | 22 مرداد 1397 ساعت 21:49 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

بیانیه کمیته انضباطی درباره هفته های نخست لیگ برتر

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیانیه ای صادر کرد.

 بیانیه کمیته انضباطی درباره هفته های نخست لیگ برتر
به گزارش "ورزش سه" به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،در بیانیه کمیته انضباطی آمده است:

پس از حضور قدرتمندانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی 2018 روسیه که موجب اعتلای غرور ملی و شور و شعف اجتماعی شد، فصل فوتبالی 97-98 با مسابقات هفته های آغازین لیگ برتر  آغاز شد.

باتوجه به مقایسه انضباطی هفته های اول و دوم فصل جدید با مسابقات  سال گذشته که کمترین گزارش انضباطی از 16 مسابقه انجام شده واصل شد اولاً موجب خرسندی و رضایت گردید،ثانیاً  نوید  فصل فوتبالی آرام و منضبط را می داد.

لیکن در هفته سوم مسابقات ، اتفاقاتی در 3 مسابقه لیگ برتر به وقوع پیوست که اساساً زیبنده فوتبال کشور نیست ،زیرا  تماشاگران فوتبال ایران اسلامی همواره از نظر کمی و کیفی نه تنها موجب افتخار ملی کشور بلکه مورد تحسین مقامات فوتبال آسیا نیز بوده اند .
 
با بررسی گزارش مقامات رسمی مسابقات که قطعا با رسیدگی قانونی ، آرای مقتضی نیز در آتیه صادر خواهد شد.

لازم است موارد زیر جهت استحضار جامعه فوتبال کشور اعلام  شود:
 
1-امتیاز آورترین عامل در فوتبال ملی و باشگاهی کشور عزیزمان ایران،حضور پرشمار علاقه مندان به فوتبال است که همواره در سرما و گرما در کنار بازیکنان و مربیان و عوامل اجرایی فوتبال موجب دلگرمی شده اند ، لذا کمیته انضباطی نیز مصمم است تا جایی که ممکن است با اعمال تنبیهات جایگزین ، مانع حضور تماشاگران و هواداران واقعی فوتبال در ورزشگاه نشود.
2-با بررسی پرونده ها و باعنایت به تجربیات سالهای گذشته می توان قاطعانه اعلام کرد که هرجا مدیران و عوامل اجرایی باشگاه های میهمان و میزبان ،به ویژه مشوقین و کانون هواداران،اراده کرده اند و همکاری موثر در هدایت تماشاگران  داشته اند ، نتایج مطلوبی بدست آمده است و گاهی هم یک حرکت ناشایست با غیرقانونی موجب بروز تنش و التهاب در روی سکوها بوده است. 
 
3-کمیته انضباطی ضمن اعلام مراتب تشکر و قدردانی از همه عوامل پر تلاش در ایجاد نظم و امنیت ورزشگاه ها و تقدیر ویژه از هواداران واقعی فوتبال تاکید می کند هرگونه رفتار غیرقانونی تماشاگران منتسب به تیم های میزبان و میهمان موجب تنبیه و مجازات تیم محبوبشان خواهد بود لذا چنانچه به عنوان هوادار دلسوز در کنار تیم خود هستند با ارتقای رفتار اجتماعی و ابراز فرهنگ والای ورزشی یار دوازدهم تیم خود باشید.
 
4- مسئولیت هدایت تماشاگران با مقامات باشگاه ها است لذا مقتضی است مدیران محترم باشگاه ها ضمن هدایت فرهنگی تماشاگران منتسب به باشگاه خود ، از هرگونه مصاحبه و انتشار اخبار کذب و التهاب آور که موجب تشویش اذهان علاقمندان به فوتبال می گردد پرهیز کنند.
 
5-مقررات انضباطی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و نیز مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ، این ظرفیت را دارد که با متخلفین ( اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ) برخورد قانونی مناسب کند که در صورت لزوم کمیته انضباطی در فصل جاری فوتبال از تمام ظرفیت قانونی استفاده کرده و تنبیهات موثر تری مانند محروم کردن تماشاگران معلوم الحال و نیز کم کردن از تعداد تماشاگران در مسابقه های خاص را اعمال کند. 
 
6-باتوجه به اینکه در مسابقات انجام شده در سه هفته گذشته جلوه های ویژه ای از اخلاق اسلامی و مهمان نوازی و تشویق تیم میهمان در ورزشگاه هایی صورت گرفته و این انتظار را داریم که هواداران واقعی فوتبال در هفته های آتی نیز ضمن همکاری با عوامل اجرایی مسابقات و رعایت شئونات اسلامی اقدامات چشمگیری انجام دهند و علی رغم اینکه مقررات انضباطی فوتبال صراحتاً به تشویق و تقدیر نپرداخته است ، این کمیته مصمم است در راستای ترویج فرهنگ و اخلاق هواداری و تشویق عوامل موثر در هدایت تماشاگران ، ضمن تقدیر و تشکر از کانون هواداران تیم های میزبان و میهمان ، پاداشهای مناسبی نیز در نظر بگیرد . 
 
7-با اعتقاد بر اینکه تنها اعمال تنبیهات و محرومیت ها نمیتواند به تنهایی به بازدارندگی  صد در صد منتهی شود،روشن است که ارتقای سطح فرهنگی ورزشگاه ها و ایجاد محیط آرام و نشاط آور روی سکوها نیازمند عزم عمومی و همت و همکاری همه عوامل برگزاری یک مسابقه است.لذا از همه مقامات باشگاه ها و مدیران اجرایی مسابقات و عوامل امنیتی و انتظامی تقاضا داریم تا با فراهم ساختن تمهیدات لازم برای ورود و خروج تماشاگران و محیطی مناسب برای حضور آنان در روی سکوها ، باهرگونه بی اخلاقی و هنجار شکنی برخورد کرده و عوامل بی نظمی در ورزشگاه ها را مطابق گزارش های معمول به مقامات ذی ربط اطلاع دهند. 

دیدگاه‌ها