کد خبر : 1545506 | 23 مرداد 1397 ساعت 09:31 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوش آلمانی بایرن در راه لایپزیگ؟

سباستین رودی در لایپزیش جانشین نبی کیتا می‌شود

وقتی در اوایل ماه آگوست شایعاتی مبنی بر احتمال پیوستن سباستین رودی ملی‌پوش آلمانی به لایپزیش مطرح شد سرمربی این تیم شایعات را به دلیل قوانین باشگاه در مورد دستمزدها و محدودیت سنی، تکذیب کرد ولی حالا به نظر می‌رسد این شایعات به واقعیت نزدیک شده است.

سباستین رودی در لایپزیش جانشین نبی کیتا می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، با وجود تکذیب قاطعانه‌ی رالف رانگنیک، مدیر ورزشی و سرمربی لایپزیش، حالا احتمال پیوستن رودی به این باشگاه کاملاً جدی است. روزنامه‌ی لایپزیگر فولکس‌زایتونگ گزارش داد که رودی روز جمعه به شهر لایپزیش رفته و از مرکز تمرینی این باشگاه دیدن کرده است. کیکر می‌گوید در مورد این خبر با باشگاه لایپزیش تماس گرفته ولی باشگاه اعلام کرده مایل نیست در این باره توضیح بدهد.


بنا به اعلام کیکر، واقعیت این است که لایپزیش برای جایگزین کردن نبی کیتا که از این تیم آلمانی به لیورپول ملحق شده همچنان به دنبال یک مهره می‌گردد و رودی با مشخصات مورد نیاز لایپزیش مطابقت زیادی دارد. رودی به دلیل ترافیک هافبک‌ها در باشگاه فعلی‌اش بایرن مونیخ نگران است در فصل پیش‌رو زمان چندانی برای بازی کردن بدست نیاورد. او در سوپرجام آلمان 90 دقیقه روی نیمکت نشسته بود. اما در صورت پیوستن به لایپزیش، فیکس شدن رودی قطعی به نظر می‌رسد.


اما از سوی دیگر رودی 28ساله مسن‌تر از محدودهی سنی‌ای است که لایپزیش برای خرید بازیکن تعیین کرده است. رانگنیک بارها و بارها اعلام کرده که تیمش نباید بازیکنان بالای 24سال را خریداری کند چون آنها دیگر به اندازه‌ی کافی سرحال و قبراق نیستند و نمی‌توانند با پیشرفت در آینده، سود مالی نصیب باشگاه کنند. ولی رانگنیک سال گذشته با به خدمت گرفتن کوین کامپل 26ساله از لورکوزن نشان داده که این قوانین داخلی، خیلی هم سفت و سخت نیستند.


پس تنها یک عامل باقی می‌ماند : عامل اقتصادی. با خرید آدمولا لوکمن از اورتون، لایپزیش حالا به دلیل قوانین انصاف مالی یوفا دیگر نمی‌تواند برای خرید بازیکن بیشتر از 20 میلیون یورو هزینه کند. ولی به نظر می‌رسد لایپزیگ برای جذب رودی که تا سال 2020 با بایرن مونیخ قرارداد دارد، او را به مدت یک فصل به عنوان بازیکن قرضی به خدمت می‌گیرد به این امید که بعد از فصل پیش رو با او قرارداد دائمی امضا کند.

دیدگاه‌ها