کد خبر : 1545805 | 24 مرداد 1397 ساعت 11:19 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار آخر هفته پرگل فوتبالی؛

میانگین لیگ هجدهم به هفدهم می رسد؟

میانگین گل به ازای هر بازی در لیگ هجدهم بسیار پایین تر از فصل گذشته است و باید دید در هفته چهارم چه اتفاقی رخ می دهد.

میانگین لیگ هجدهم به هفدهم می رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، هفته چهارم لیگ از فردا آغاز می شود و اگر قرار به حفظ روند سینوسی باشد، این هفته باید پرگل و پربرد خاتمه یابد. در سه هفته اخیر 44 گل زده شده و میانگین 1.83 گل به ازای هر بازی به ثبت رسیده است. این آمار در مقایسه با لیگ هفدهم افت فاحشی داشته و باید دید در ادامه فصل آیا روند گلزنی ها بهتر خواهند شد یا خیر.

 

در پایان لیگ هفدهم 518 گل رد و بدل شد و میانگین 2.16 بر جای ماند، آماری که برای فوتبال ایران بسیار قابل قبول است.

 

اما فصل گذشته در همین روزها و پیش از آغاز هفته چهارم، توپ 60 بار از خط دروازه ها عبور کرده بود! این آمار قابل تامل در شرایطی به دست آمد که در 5 بازی بیش از 3 گل رد و بدل شده بود!

 

در سه هفته نخست این فصل تیم های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و پارس جنوبی جم بهترین خطوط حمله را در اختیار دارند و احتمالا نقش پررنگی در پرگل شدن مسابقات خواهند داشت. سپاهانی ها تنها در دیدار با سپیدرود گلزنی کردند اما به سبب همان مسابقه حال هجومی ترین تیم لیگ شناخته می شوند.

 

میانگین گلزنی لیگ هجدهم، با زدن 25 گل در هفته چهارم به لیگ هفدهم خواهد رسید که بسیار بعید به نظر می رسد. شاید باتوجه به قهرمانی تیم های دفاعی تر لیگ 17 دوره اخیر لیگ برتر ایران، حالا تیم ها سرمایه گذاری بیشتری روی این قسمت کرده اند و همین موضوع باعث دفاعی تر و کم گل تر شدن بازی ها شده است.

دیدگاه‌ها