کد خبر : 1546304 | 26 مرداد 1397 ساعت 12:28 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

یکبار دیگر پارس جم دورتموند شد !

نمایش خیره کننده پارس جنوبی جم مقابل استقلال ثابت کرد حتی اگر 10 بازیکن کلیدی این تیم هم جدا شده باشند، ساختار مدیریتی و فنی درست اجازه نمی‌دهد خدشه‌ای به نتایج وارد شود.

به گزارش "ورزش سه"، نویمایری که تازه به ایران آمده، شاید نداند آن کاشته‌ای که دقیقه 93 زد و از کنار دروازه پارس جنوبی جم عبور کرد،‌ با مردم جنوب چه کرد؛ او و همه خارجی‌های پرتعداد استقلال نمی‌دانند جم دیشب تا صبح نخوابید، همان مردمی که ورزشگاه تختی را لانه زنبور لقب دادند، بعد  به دل شهر زدند و تا پاسی از شب به پایکوبی در خیابان‌ها پرداختند. این همان اتحادی است که میان هواداران پارس و اعضای تیم وجود دارد؛ همان اتفاق خوبی که با وجود ترک 10 بازیکن کلیدی این تیم در پایان فصل گذشته، اما تارتار ، همکاران و بازیکنانش هنوز سر پا مانده‌اند و تا آخرین نفس برای تکرار نتایج سال پیش می‌جنگند.


شاید بدبین‌ترین هوادار استقلال هم تصورش را نمی‌کرد تیمی که ناگهان به یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ تبدیل شد و با اقتدار بازی قبلی با تراکتورسازی را برد،‌ در جم اینگونه مقابل پارس جنوبی زانو بزند. در زمین اما دقیقا همان چیزی شد که تارتار می‌خواست. بازیکنان پارس عینا همان نکاتی که سرمربی از آنها خواسته بود را اجرا کردند و به چیزی که می‌خواستند رسیدند. این دقیقا تعبیر آن جمله‌ای است که تارتار قبل از هر بازی در رختکن روی تخته وایتبرد می‌نویسد: «یک تیم، یک هدف، همه برای هم.»

 


نمایشی که دورتموند ایران شب گذشته در جم ارائه کرد، اتفاقی نبود. وقتی وریا غفوری که در بازی با ذوب‌آهن دو گل زد و مقابل تراکتورسازی عالی بود، نمی‌تواند درتقابل تن به تن با محمد ستاری در دفاع چپ پارس جنوبی حتی یک ارسال روی دروازه انجام دهد، وقتی مرتضی تبریزی یکبار هم نمی‌تواند پشت دفاع پارس جنوبی صاحب توپ شود و وقتی استقلالی که رکورددار پاس صحیح در هفته سوم بود، بازیکنانش نمی‌توانند 5 پاس متوالی به یکدیگر بدهند، نمی‌شود حرف از شانس و اتفاق بر زبان آورد.


واقعیت این است که کادرفنی پارس جنوبی شامل مهدی تارتار، حسین پاشایی، حسین معمار، حسین اینانلو، مسعود عالی‌پور، حمید رضا جودکی، عرفان جم‌رتبه و سیدمحسن موسوی هرکدام کارشان را به نحو احسن انجام دادند و نتیجه این تلاش‌های شبانه‌روزی همان شد که انتظارش را می‌کشیدند. 

 


پارس جنوبی که از 3 بازی قبلی خود 4 امتیاز داشت، در حساس‌ترین برهه اوایل فصل قرار گرفته بود؛ جایی که باید 3 بازی متوالی با استقلال، سایپا و سپاهان داشته باشد و اگر با استقلال نتیجه خوبی حاصل نمی‌شد آنوقت می‌توانست عواقب بدی داشته باشد. عبور از لبه تیغ اما کاری بود که پارس جنوبی سال گذشته عالی انجامش داده بود و حالا بار دیگر توانایی‌های همه اعضای این باشگاه از بهرام رضاییان به عنوان مدیرعامل گرفته تا تدارکات تیم مشخص شد.


دورتموند ایران بار دیگر بیدار شد؛ حالا همه آنهایی که می‌گفتند که پارس جنوبی با جدایی نفرات کلیدی‌اش نمی‌تواند در لیگ هجدهم بالای جدول را ببیند، سکوت کرده‌اند و به نمایش شاگردان تارتار احترام می‌گذارند. اتفاقی که باید گفت از ساختار سازی کادرمدیریتی و فنی باشگاه نشات می‌گیرد و انگار همه چیز سرجای خودش قرار گرفته تا با رفت و آمد بازیکنان هم اتفاقی برای پارس نیفتند و این تیم همچنان بر قله‌های افتخار تکیه بزند.

دیدگاه‌ها