کد خبر : 1546624 | 27 مرداد 1397 ساعت 12:55 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

می‌دانستم کاشته نویمایر گل نمی‌شود

تارتار: بازهم می‌گویم بردن شفر کار هرکسی نیست

سرمربی تیم پارس جنوبی جم می گوید با برنامه ریزی و تاکتیک استقلال را شکست داده اند.

تارتار: بازهم می‌گویم بردن شفر کار هرکسی نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، پارس جنوبی در هفته چهارم لیگ برتر دست به کار بزرگی زد و موفق شد استقلال پرمهره را در جم زمین گیر کند. شاگردان مهدی تارتار در این مسابقه با برنامه به زمین رفتند و توانستند 3 امتیاز ارزشمند بگیرند و در جدول رده بندی هم صعود قابل توجهی داشته باشند.
مهدی تارتار بعد از این پیروزی در گفت وگو با خبرنگار "ورزش سه" درباره شرایط بازی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

درگذشت انتظامی شوک بدی بود


در ابتدای صحبت هایم باید درگذشت هنرمند پیشکسوت و برجسته کشورمان، استاد عزت الله انتظامی را تسلیت بگویم. این مرد نازنین به قدری شناخته شده است که نیازی به بیان زحمات او در عرصه فرهنگ و هنر نیست. درگذشت ایشان شوک بزرگی به ما وارد کرد و جا دارد به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری و مردم عزیز ایران تسلیت بگویم.

 

اتفاقی نه، استقلال را تاکتیکی شکست دادیم


ما با توجه به آنالیز خوبی که از تیم استقلال داشتیم، می دانستیم استقلال وقتی توپ را از دست می دهد، خطرناک تر است. آنها در زمین حریف حمله می کنند و در این شرایط پرس کردن کار سختی است. با این حال ما با برنامه بازی کردیم و اجازه ندادیم استقلال وارد زمین خودمان شود تا کار را تمام کنیم. در نیمه اول به هدفمان رسیدیم و گل زدیم. در نیمه دوم سعی کردیم وقتی استقلالی ها به زمین ما می آیند با انتقال سریع توپ به نفرات جلویی مانع از تاکتیک پرس استقلال شویم و این کار را هم انجام دادیم. ما توپ ها را پشت هافبک های استقلال فرستادیم و با استفاده از نفرات کناری و سرعتی مان توانستیم به استقلال در نیمه دوم فشار بیاوریم. نفرات جلویی ما مثل عماد میرجوان، ابراهیم صالحی و مجید علیاری در بحث پرس از جلو عالی کار کردند و باید بگویم ما استقلال را با تاکتیک خوب شکست دادیم. 

 

از باتجربه‌ها ممنونم


3 بازیکن باتجربه ما یعنی محمد نوری، رحمان احمدی و محسن بنگر عصای دست ما هستند. آنها با انرژی مثبت و روحیه خوبی که دارند کنار مان هستند و با حمایتی از بچه های جوان تر دارند کار را جلو می برند. خوشحالم که این بازیکنان را در تیم خود دارم. آنها با تجربه بالایی که دارند هر زمان کارمان گره بخورد در زمین می‌توانند کمک حال باشند و این بسیار ارزشمند است. از آنها تشکر می کنم.

 

 

 

پارس جم، هیچ وقت تنها قدم نمی زند


باید از هواداران خوبمان یاد کنم که به عنوان یار دوازدهم حمایت فوق العاده ای داشتند و باعث شدند در بحث تاکتیکی قوی تر باشیم. واقعا دو سه سالی که اینجا در جم کار می کنم به جز خوبی و محبت چیزی از این مردم ندیدم. روزهای سختی را داشتیم که دو، سه هفته تیم نتیجه نگرفته اما ما فقط حمایت دیدیم. از همه آنها تشکر می کنم که کادرفنی و بازیکنان شان را هیچ جا تنها نگذاشتند و خودشان هم یک شعار دارند که می گویند: «پارس جم هیچ وقت تنها قدم نخواهی زد». واقعا هیچ جا تنها قدم نزدیم.

 

نگران نبودم، می دانستم سیف اللهی بهتر از محمدی مهر است


دو سه روز قبل از بازی خیلی از هواداران وقتی ما را می دیدند می گفتند چطور می خواهیم جناح راست استقلال را از کار بیندازید اما من می گفتم نگران نباشید. همه می دانند با حضور فرشاد محمدی‌مهر، وریا غفوری و خسرو حیدری جناح راست استقلال خیلی قوی است ولی من می دانستم که هیچ مشکلی برایمان پیش نمی آید چراکه نفرات سمت چپ ما از آنها قوی تر هستند. روح الله سیف اللهی که مقابل استقلال وینگر چپ ما بود، پارسال زمانی که در سیاه جامگان توپ می زد، فرشاد محمدی مهر که پارسال در تیم ما بود را خیلی اذیت کرد و دلیل اینکه او را جذب کردیم نیز همین بود. من به روح الله گفته بودم که همان بازی دوره سیاه جامگانش را جلوی فرشاد محمدی مهر در استقلال انجام دهد و اصلا هم نگران نبودم. محمد ستاری هم عالی کار کرد و اجازه نداد وریا غفوری یک ارسال از سمت راست انجام دهد. حتی ما شهرام گودرزی را داشتیم که در صورت نیاز می توانستیم به زمین بفرستیم و در کل عالی کار کردیم. 

 

از روی منطق گفتم بردن تیم شفر کار هر کسی نیست


من اگر بعد از بازی گفتم شکست دادن تیم شفر کار هر کسی نبود، با منطق این حرف را زدم و دور از واقعیت نبود. از زمانی که شفر به استقلال آمده اگر آن باخت به پرسپولیس که در هفته اول حضورش رقم خورد را کنار بگذاریم، شما می بینید که استقلال در لیگ فقط یک شکست مقابل ذوب آهن را تجربه کرد و تیم فوق العاده منسجمی است. آنها پرمهره هستند و شکست دادن استقلال کار آسانی نیست. در اینده هم خواهید دید که استقلال به راحتی شکست نمی خورد. شفر نظم تیمی خوبی در استقلال ایجاد کرده و ما فقط با آگاهی جلوی آنها بازی کردیم. 

 

بازیکنانم لیاقت بزرگ شدن دارند


بازیکنان من کار بزرگی کردند که استقلال را با این شرایط خوب شکست دادند و این نشان می دهد بازیکنانم لیاقت بزرگ شدن دارند. من در رختکن هم به آنها گفته بودم که اگر می خواهید بزرگ شوید، باید تیم های بزرگ را ببرید و حالا اعتماد به نفس نفرات مان هم بالاتر رفته است.

 

تمرکزمان روی مهار فرشید اسماعیلی نبود


در بازی پنجشنبه ما تمام انرژی مان را روی بستن فرشید اسماعیلی نگذاشته بودیم. آنها در همه جناح ها قوی هستند، درباره راست حرف زدم و با حضور تبریزی نیز جناح چپ استقلال قوی تر شده است. آنها مهره های تاثیرگذاری داشتند.

 

 

با حضور نقی زاده و پورامینی خیالم راحت است


در پست فرشید اسماعیلی هم ما بازیکنان قدرتمندی مثل پورامینی و میثم نقی زاده داشتیم که در هر بازی دوندگی بالایی به نمایش می گذارند و در این مسابقه نیز عملکرد خوبی داشتند. من به تیمم افتخار می کنم و می نازم که دو هافبک دفاعی زحمتکش دارم که به همراه نیما انتظاری جوان خیالمان را از کمربند میانه میدان راحت کرده و هیچ تیمی نمی تواند مقابل شان کاری انجام دهد.

 

پارسال داور مقابل استقلال بلا سرمان آورد


ضمن احترام به تیم استقلال اعتقاد دارم در نیم فصل دوم پارسال که با این تیم در ورزشگاه آزادی بازی کردیم، اصلا بازی ای نبود که بتوانیم درباره اش بحث کنیم. در آن بازی قضاوت بلایی سر ما آورد که اصلا دوست ندارم درباره اش حرف بزنم. در دقیقه 7 پنالتی اشتباه به ضررمان گرفته شد، در دقیقه 10 پنالتی ما را نگرفت و در دقیقه 20 اصلی ترین عنصر تهاجمی ما را اخراج کرد. در آن بازی اتفاقاتی افتاد که برای همه شک و شبهه ایجاد کرد و تنها بازی ای که ما بعد از پایان آنالیزش نکردیم، همان بود. چون واقعا بازی نبود که درباره اش بحث کنیم. 

 

اگر بازی در آزادی بود هم استقلال را اذیت می کردیم


شما می دانید که ما بعد از آن مسابقه در ورزشگاه آزادی تا دقایق پایانی از پرسپولیس هم پیش بودیم که مساوی شد. ما نشان داده ایم تیم خوبی هستیم و هرگز اینطور نیست که اگر پنجشنبه با استقلال در آزادی بازی می کردیم، شرایط فرق می کرد. 

 

می دانستیم کاشته نویمایر گل نمی شود


وقتی داور در دقیقه 93 ضربه ایستگاهی به سود استقلال گرفت، می دانستیم بازیکن آلمانی ضربه زن خوبی است و ایستگاهی های خوبی می زند. با این حال محاسبه انجام دادیم و فهمیدیم توپ دور از دروازه است. از طرف دیگر با بودن احمد گوهری خیالمان راحت بود. ضمن اینکه خط دفاعی ما نیز تجربه بالایی دارد و حامد نورمحمدی به عنوان بزرگ تر خط دفاعی و اینکه سال قبل هم با مجتبی لطفی و سعید محمدی فر کنار هم بودند، می دانستیم مشکلی نیست. البته هیجان و استرس وجود داشت. بااین حال ما اگر در نیمه دوم از موقعیت عالی مان استفاده می کردیم، دیگر این همه سختی و استرس نمی کشیدیم.

 

یادتان نرود 50 درصد بازیکنان ما رفته اند


نباید درباره کسب سهمیه آسیایی و مسائل اینچنینی درباره پارس جنوبی صحبت کنیم. شما یادتان نرود که امسال 50 درصد تیم ما جدا شدند. آنها بازیکنانی خوب و باکیفیت بودند و با رفتن شان تیم ما خالی شد. ما امسال تیمی را بستیم که فقط بتوانیم فوتبال آبرومندانه ای را به نمایش بگذارد و جایگاه ورزشی استان بوشهر را حفظ کنیم. با این بودجه هایی که می بینم تیم های دیگر دارند، هرگز نباید به این فکر کنیم که ما کار خارق العاده ای انجام دهیم. اگرچه اکنون در جدول رده بندی رقیب بالانشین ها هستیم، اما ما نمی توانیم با این تیم ها رقابت کنیم. بازیکنان ما هنوز ریالی از قرارداد سال جدید خود  نگرفتند و کادرفنی مان هم از سال قبل 50 درصد طلبکار است.

 

انتظارات نباید از ما بالا باشد


همه کادرفنی و بازیکنان دوست داریم که موفق باشیم و برای موفق شدن می دانیم باید با تیم های مدعی رقابت کنیم. از این مساله استقبال می کنیم اما نمی خواهیم انتظارات از ما بالا باشد.

 

با دایی رفاقت 20 و چند ساله دارم


بازی با تیم های علی دایی سخت است. او تیم های خوبی می بندد و بیشتر بازیکنان فیزیکی را جذب می کند. تیم سایپا میانگین قدی خوبی دارد و از طرف دیگر بازی در تهران سخت است. آنها انتحاری بازی می کنند و با شناختی که از تفکرات دایی دارم می دانم کارمان دشوار است. از این گذشته دایی رفیق 20 سال و اندی من است که سابقه همکاری با او را نیز دارم. امیدوارم بازی زیبایی شود.

دیدگاه‌ها