کد خبر : 1546968 | 28 مرداد 1397 ساعت 16:20 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشگاه های زیبا و زمین های بی کیفیت 

لیگ در حسرت کیفیت چمن انگلیسی

نگاهی به کیفیت چمن سه استادیوم تازه تاسیس فوتبال در ایران نشان می دهد که مسئولان دست اندرکار این موضوع از دانش و تلاش کافی برای انجام درست این ماموریت بی بهره هستند.

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که در اردیبهشت سال گذشته رییس جمهور در سفری تبلیغاتی به شیراز سفر کرد و استادیوم پارس را که با گذشت بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات عمرانی، هنوز به طور کامل تکمیل نبود را بصورت نصفه نیمه افتتاح کرد، مشخص بود وضعیت نهایی آن چگونه خواهد شد. 


روزها، هفته ها و ماهها گذشت و به سال رسیدیم و هنوز این استادیوم آمادگی میزبانی از مسابقات فوتبال را ندارد و یکی از دلایل چمن نامناسب است؛ چمنی که با گذشت بیش از یک سال از افتتاح آن هنوز وضعیت نابسامانی داشته و بخش های زیادی از آن دچار چند رنگی شده است. 


طی روزهای گذشته دو تیم استان فارس یعنی فجر سپاسی و قشقایی که در دسته اول فوتبال کشور حضور دارند، در ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز به مصاف رقبای خود رفتند ولی کیفیت بد چمن این ورزشگاه تازه تاسیس که سال های زیادی برای ساخت آن زمان صرف شده و هزینه زیادی نیز برای تکمیل آن انجام شده اصلا مناسب نیست.

 

در مرکز کشور نیز شرایط استادیوم تازه تاسیس اصفهان جالب نیست و ورزشگاه نقش جهان که هنوز 2 سال از تاسیس آن سپری نشده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند؛ موضوعی که روز گذشته سبب شد تا مسئولان باشگاه فولادمبارکه و مسئولین استانی جلسه ای در این خصوص برگزار کنند. 


چمن ورزشگاه نقش جهان که پس از نزدیک به 10 سال در مهرماه سال 95 افتتاح شد، سال گذشته در فصل تابستان به راحتی کنده می شد و امسال نیز این مشکل به شکلی جدی تر ادامه دارد و سُر خوردن بازیکنان موجب شده تا سپاهانی ها یکی از دلایل دو تساوی بدون گل خود در خانه را کیفیت بد چمنی بدانند که به نظر می رسد با توضیحاتی که در مورد دلایل این مشکل ارائه شده، در تابستان کارایی ندارد و بازیکنان سپاهان برای بازی کردن در نقش جهان باید منتظر فصل زمستان بمانند ! 

 

ورزشگاه امام رضا استادیوم دیگر کشور است که در فاصله میان افتتاح دو ورزشگاه نقش جهان و پارس شیراز مورد بهره برداری قرار گرفت. این ورزشگاه فصل گذشته چندان مورد استفاده قرار نگرفت ولی امسال به عنوان استادیوم خانگی بازی های پدیده معرفی شده و تاکنون در دو بازی میزبان این تیم بوده است، اما وقتی با بازیکنان این تیم صحبت می کنیم به هیچ وجه از شرایط چمن ورزشگاه امام رضا رضایت ندارند. بازیکنان پدیده می گویند که چمن ورزشگاه علیرغم اینکه در تصاویر تلویزیونی خوب نشان داده می شود، در بسیاری از مناطق زمین مثل پشت محوطه های جریمه و داخل محوطه ها و همینطور قسمت های میانی زمین، با مشکل کم پشت بودن روبرو شده و نسبت به سال گذشته با افت فاحشی روبرو شده که همین موضوع کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

شرکت سدروس سبز شرکتی است که احداث چمن سه ورزشگاهی که در بالا به آنها پرداختیم را عهده دار بوده است و بی شک آنها نیز باید پاسخگوی کیفیت حال حاضر چمن ها باشند.


 
در این میان باید سوال اصلی را از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هم پرسید، که چرا این استادیوم‌ها بصورت نمایشی افتتاح شده اند و پس از سپری شدن  چند ماه از بهره برداری، وضعیت این چنین آشفته است؟

 

1328645

 

1328647

 

1328648

 

1328646

 

1328649

دیدگاه‌ها