کد خبر : 1547094 | 29 مرداد 1397 ساعت 09:25 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

جوکوویچ قهرمان رقابتهای تنیس سین‌سیناتی

جوکو، فاتح آخرین نبرد جوکوویچ- فدرر

نوواک جوکوویچ سرانجام عنوان قهرمانی‌ای که جای آن در رزومه‌اش خالی بود را بدست آورد و با غلبه بر راجر فدرر در سین‌سیناتی به اولین تنیسوری تبدیل شد که در همه‌ی تورنمنت‌های مسترز به قهرمانی رسیده است.

جوکو، فاتح آخرین نبرد جوکوویچ- فدرر

به گزارش "ورزش سه"، جوکوویچ که در پنج فینال اخیر این رقابتها حضور داشت و سه بار در مقابل راجر فدرر شکست خورده بود، با اینکه بعد از مدتها دوری از میادین تنیس به دلیل جراحی آرنج به میادین بازگشته بود بالاخره طلسم را شکست و بر فدرر پیروز شد.


جوکوویچِ قهرمان ویمبلدون اولین تنیسوری است که عنوان کریر گولدن مسترز را به خود اختصاص می‌دهد، این عنوان به تنیسوری تعلق می‌گیرد که در هر 9 تورنمنت رقابتهای تنیس مسترز به پیروزی رسیده باشد. رقابت‌هایی که از سال 1990 آغاز شده است.


جوکوویچ، تنیسور شماره‌ی یک سابق دنیا بعد از پیروزی بر فدرر که قهرمان هفت‌دوره‌ی رقابتهای سین‌سیناتی بوده گفت:" اینکه برای اولین بار در حالی اینجا ایستاده‌ام که جام قهرمانی را در دست دارم، حس خاص و فوق‌العاده‌ای دارد. بعد از روزهای سختی که پشت سر گذاشتم و مصدومیت‌هایی که داشتم، بعد از جراحی‌ای که اوایل امسال روی دستم انجام شد و باعث شد مدتی از میادین تنیس دور باشم، حالا که می‌بینم دوباره به این سطح برگشته‌ام، قهرمان ویمبلدون شده‌ام و حالا برای اولین بار قهرمان سین‌سیناتی، از خوشحالی در پوست خودم نمی‌گنجم".


جوکوویچ در سه مسابقه‌ی اخیر خود با فدرر به پیروزی رسیده و حالا در کل مصاف‌های این دو نتیجه‌ی دوئل‌ها 44-22 به نفع جوکوویچ است.


جوکوویچ صرب که در حال حاضر تنیسور شماره‌ی 10 دنیا است با این قهرمانی احتمالاً به رتبه‌ی ششم صعود خواهد کرد. او سپس در اواخر ماه جاری به رقابتهای اپن آمریکا خواهد رفت تا در فلاشینگ مدوز، سومین قهرمانی خود را جشن بگیرد.

دیدگاه‌ها