کد خبر : 1547418 | 30 مرداد 1397 ساعت 10:46 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به زبان بدن مورینیو؛ خشمگین و مضطرب

آقای خاص در آستانه انفجار

ژوزه مورینیو نارضایتی خود از شرایط فعلی منچستریونایتد را مخفی نکرده است. ولی بررسی زبان بدن او می‌تواند واقعیت‌های بیشتری درباره‌ی التهاب درونی آقای خاص برملا کند.

آقای خاص در آستانه انفجار

به گزارش "ورزش سه"، جودی جیمز متخصص مشهور زبان بدن در گفتگو با روزنامه‌ی میرر می‌گوید طرز رفتار و حرکات دستها و بدن مورینیو در کنفرانس  مطبوعاتی نشان می‌داد او قصد دارد چیزی را پنهان کند. از سوی دیگر نشانه‌های قوی‌ای وجود داشت که او هر لحظه ممکن است از خشم منفجر شود ولی بسیار تلاش می‌کند تا بر خشم خود مهار بزند.


مورینیو در طول تابستان چهره‌ای ناراحت از خود به نمایش گذاشت. او بارها به خاطر عدم فعالیت باشگاه در بازار نقل و انتقالات و حضور نداشتن بازیکنان اصلی تیم در اردوی پیش‌فصل آمریکا به گله و شکایت رو آورد. اما مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه قصد داشت خودِ واقعی‌اش را زیر یک نقاب بپوشاند. 

 

1329193


به اعتقاد متخصص زبان بدن روزنامه‌ی میرر، مورینیو با حرکات و ژستهای خود نشان می‌داد به شدت در تلاش است احساسات طبیعی خود را مهار و پنهان کرده و در مورد  مشکلات تیمش به صورت منطقی اظهارنظر کند. در واقع می‌توان گفت در مصاحبه‌ی مطبوعاتی با نسخه‌ی نقاب‌زده‌ی مورینیوی همیشگی روبرو بودیم. 


جودی جیمز به میرر گفت:" مورینیو با چشمهای پایین انداخته وارد سالن شد، دستهایش کاملا باز نبود و انگشت‌هایش برای جلوگیری از حرکات اضافی محکم روی میز گذاشته شده بودند. اما چیزی طول نکشید که نقاب مورینیو افتاد و دستهای او کلید اصلی این  اتفاق بودند". 

 

1329194

 

تلاش مورینیو برای به نمایش گذاشتن چهره‌ای آرام و بدون تنش، چیزی شبیه گرت ساوت‌گیت، بعد از چند دقیقه جای خود را به نگاه‌های عصبی، حرکات سریع انگشتان دست و ژست‌هایی داد که نشان از تنش درونی او می‌داد. دستهای مورینیو روی میز خم شدند و سرعت پلک‌زدنهایش بالا رفت که هر دو نشانه‌های خشم و اضطراب هستند.

آقای خاص در همان روز در مصاحبه با یک خبرنگار زن هم واکنش تندی به یک سوال داشت و این به سوژه دیگری برای رسانه ها تبدیل شده بود. مورینیو در طول اردوی پیش فصل منچستریونایتد بارها از اینکه بازیکنان حاضر در جام جهانی، دیر به اردو اضافه شدند، اظهار ناراحتی کرده بود و به دلیل نخریدن یک مدافع میانی قابل اطمینان هم با اد وودوارد، مدیر اجرایی این باشگاه، دچار مشکل شده است. 

دیدگاه‌ها