کد خبر : 1547487 | 30 مرداد 1397 ساعت 14:30 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

مقایسه عملکرد مسی و رونالدو در روز نخست فصل

فصل جدید برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو آغاز شده اما این نخستین بار در 9 سال گذشته است که این دو رقیب، در یک لیگ بازی نمی‌کنند.

مقایسه عملکرد مسی و رونالدو در روز نخست فصل

به گزارش "ورزش سه"، انتقال رونالدو به یوونتوس باعث شد که سیطره دونفره آنها بر لالیگا خاتمه یابد و حالا تنها مسی است که در لالیگا مانده است.


رونالدو روز شنبه دوران جدید زندگی‌اش در یوونتوس را مقابل کیه‌وو آغاز کرد اما عملکرد او برابر این تیم در قیاس با نمایش مسی مقابل آلاوس به چه ترتیب بود؟


رونالدو برابر کیه‌وو (یوونتوس 3 بر 2 پیروز شد)


فاتح پنج توپ طلا، لیگ را با پیروزی آغاز کرد، بردی که با گل لحظات پایانی فدریکو برناردسکی رقم خورد. رونالدو در این بازی نه گل زد و نه گل ساخت اما نشان داد که می‌تواند در سری آ به‌سرعت جا بیفتد. رونالدو تنها مهاجم یوونتوس بود و خوان کوادرادو، پائولو دیبالا و داگلاس کاستا پشت او قرار داشتند و توپ را به‌صورت عمقی به او می‌رساندند.

 

1328516

 


این ملی‌پوش پرتغالی در طول بازی دو فرصت برای هم‌تیمی‌هایش ساخت و در مجموع هشت ضربه هم زد که چهار ضربه داخل چارچوب بود. رونالدو که برای فتح لیگ قهرمانان به یوونتوس آورده شده، نخستین ضربه‌اش در سری آ را به بیرون زد و سپس از زاویه‌ای تقریبا غیرممکن، ضربه‌ای خوش‌بینانه به توپ زد که گل نشد. سپس ضربه سر او را استفانو سورنتینو گرفت و بعد نوبت به یک ضربه ایستگاهی رسید که سورنتینو مانع گل شدن آن شد.


البته طرفداران یوونتوس ممکن است از این ناامید شده باشند که او نمی‌توانست مدافعان کیه‌وو را از پیش رو بردارد. او چهار بار تلاش کرد اما هر بار ناموفق بود.


رونالدو شاید آن شروعی که مطلوبش بود را نداشت اما نکات مثبت بسیاری می‌توان از این بازی برداشت کرد. او در نهایت پیشرفت خواهد کرد و ترکیب بهتری به همراه هم‌تیمی‌های جدیدش به نمایش خواهد گذاشت. بازی بعدی با لاتزیو است.


مسی برابر آلاوس (بارسلونا 3 بر صفر پیروز شد)


فصل جدید، همان مسی قدیمی. این بازیکن آرژانتینی باز هم نمایش موثری داشت و بارسلونا به‌آسانی توانست آلاوس را در نوکمپ شکست دهد.مسی دو گل زد که نخستین گل او شش‌هزارمین گل بارسلونا در لالیگا بود. فیلیپه کوتینیو هم گل دیگر را به ثمر رساند. مسی که پنج بار توپ طلا را برده، یک ضربه ایستگاهی زیبا را هم در نیمه اول به تیر دروازه زد. او در دقیقه 64 با یک ضربه ایستگاهی تماشایی گل اول را زد. او توپ را به ‌زیبایی از زیر دیوار دفاعی عبور داد و به گوشه پایین دروازه فرستاد.


مسی در وقت‌های تلف‌شده گل سوم بازی را هم زد. او دفاع آلاوس را با استپ سینه پشت سر گذاشت و توپ را وارد دروازه فرناندو پاچه‌کو، دروازه‌بان حریف کرد. او مانند رونالدو هشت ضربه زد که چهار ضربه داخل چارچوب بود و البته پنج فرصت هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت.

 

 

1326681

 


این ملی‌پوش آرژانتینی همچنان جادو می‌کند. او در نبردهای رودررو با مدافعان آلاوس کار آنها را بسیار دشوار ساخت. مسی شش بار خواست دریبل بزند که در هر شش مرتبه هم موفق بود. مسی مانند فصل گذشته امیدوار است که بهترین گلزن لالیگا شود. او با دو گل عالی‌ که برابر آلاوس زد شروع درخشانی در این فصل داشت و به نظر می‌رسد که می‌تواند بارسلونا را باز هم به قهرمانی لالیگا برساند.


رونالدو سرانجام از مسیر او کنار رفته و مسی 31ساله می‌تواند دوباره در اسپانیا به‌ تنهایی بدرخشد. به نظر نمی‌رسد سلطه او بر لالیگا به این زودی‌ها خاتمه یابد.


عملکرد مسی برابر آلاوس
گل: 2
پاس گل: صفر
لمس توپ: 111
ضربات: 8
ضربات داخل چارچوب: 4
موقعیت‌های ساخته: 5
دریبل‌های موفق: 6
پاس‌ها: 90
دقت پاس: 81 درصد

 

عملکرد رونالدو برابر کیه‌وو
گل: صفر
پاس گل: صفر
لمس توپ: 57
ضربات: 8
ضربات داخل چارچوب: 4
موقعیت‌های ساخته: 2
دریبل‌های موفق: صفر
پاس‌ها: 30
دقت پاس: 90 درصد

دیدگاه‌ها