کد خبر : 1547650 | 31 مرداد 1397 ساعت 10:07 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال در جستجوی استاندارد قهرمانی

آبی پوشان پایتخت امیدوارند با پیروزی مقابل فولاد خوزستان به آمار امتیازی لیگ دوازدهم شان برسند.

استقلال در جستجوی استاندارد قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، استقلالی ها بار دیگر لیگ را با نتایج ضعیف آغاز کردند. آن ها در 4 هفته نخست تنها تراکتورسازی را شکست دادند و البته فقط یک بار طعم شکست را چشیدند، با این حال 2 تساوی برابر پیکان و ذوب آهن سبب شد تا در پایان هفته چهارم، 5 امتیازی باشند و در رتبه هفتم قرار بگیرند.

 

این در حالی است که استقلال این فصل با وینفرد شفر و خریدهای پرسروصدا پای به لیگ گذاشته و امیدوار است پس از نیم دهه، به قهرمانی در لیگ برتر برسد؛ هدفی که رسیدن به آن باوجود رقبایی چون پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان و... بسیار سخت است.

 

در مسابقات دوره ای مثل لیگ برتر، شروع فصل تاثیر بسزایی در سرنوشت تیم می گذارد. در ابتدای فصل که بسیاری از تیم ها در ناهماهنگی به سر می برند و نمی توانند امتیازات را جمع کنند تیمی که حداکثر پیروزی را به دست آورد، شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت.

 

اما تاریخ نشان داده که استقلال بدون شروع خوب هم می تواند قهرمان شود. بهترین شروعی که منجر به قهرمانی آبی ها شد، به لیگ پنجم باز می گردد، آن فصل شاگردان امیر قلعه نوئی در 5 هفته نخست 10 امتیاز کسب کردند تا با میانگین 2 امتیاز به ازای هر بازی، در قواره یک قهرمان ظاهر شوند. سه فصل بعد، بار دیگر آبی ها با ژنرال در لیگ حضور داشتند اما آن فصل از 5 هفته نخست تنها 4 امتیاز به دست آوردند و در بحرانی عجیب فرو رفتند! استقلال آن فصل با برد 6-0 برابر استقلال اهواز به بازی ها برگشت و در پایان قهرمان لیگ شد.

 

اکنون وضعیت آبی ها شباهت زیادی به آخرین قهرمانی شان دارد. آن ها در لیگ دوازدهم، از 5 هفته اول 8 امتیاز گرفتند و حال در آستانه هفته پنجم، 5 امتیازی هستند. شاگردان وینفرد شفر اگر بتوانند فولاد را مغلوب کنند به استاندارد قهرمانی خود می رسند و باتوجه به گذر از حریفان سختی چون تراکتورسازی، ذوب آهن، پیکان و فولاد می توانند آینده بهتری برای خود رقم بزنند.

 

لیگ پنجم: 10 امتیاز
لیگ هشتم: 4 امتیاز
لیگ دوازدهم: 8 امتیاز

دیدگاه‌ها