کد خبر : 1547941 | 01 شهریور 1397 ساعت 09:42 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

چند ماه تاثیرگذار برای مانشافت

مسیر پر فراز و نشیب پیش روی فوتبال آلمان

بعد از کنفرانس مطبوعاتی مهم فدراسیون فوتبال آلمان برای اعلام برنامه‌های آینده‌ی این فدراسیون، مطبوعات ورزشی آلمانی ضمن حمایت از برنامه‌‌های اعلام شده‌ی فدراسیون معتقدند در ماه‌های آینده فدراسیون فوتبال این کشور باید برنامه‌ی خوب خود را با اقدامات عملی جدی ترکیب کند.

مسیر پر فراز و نشیب پیش روی فوتبال آلمان 

به گزارش "ورزش سه"، خبرگزاری دویچه‌وله، خبرگزاری رسمی آلمان ضمن حمایت از برنامه‌های اعلام شده از طرف فدراسیون فوتبال این کشور و اعلام حمایت بوندس‌لیگا از فدراسیون در اجرای این برنامه‌ها، هشدار داد که فدراسیون در ماه‌های آینده نه تنها باید برای ترمیم خسارت‌های ناشی از فاجعه‌ی روسیه و تبعات آن تلاشهای بسیاری داشته باشد بلکه باید شالوده‌ی آینده‌ی فوتبال آلمان را از نو پی‌ریزی کند. 


 یکی از مهمترین نگرانی‌های فوتبال آلمان در حال حاضر تصمیم مسوت اوزیل برای کنار کشیدن از تیم ملی این کشور است. فوتبال آلمان با توجه به رویدادهای اتفاق‌افتاده باید برای این مساله پاسخ پیدا کند که نسل‌های بعدی مهاجرین این کشور در مورد بازی در تیم ملی فوتبال آلمان چه حسی خواهند داشت؟ از سوی دیگر فوتبال آلمان باید به نوبه‌ی خود در گفت و گوی ملی‌ درباره‌ی مهاجرت و ادغام فرهنگی که در این کشور در جریان است، نقش بازی کند. گفت و گویی که با ماجرای عکس گرفتن اوزیل و گوندوگان با اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر ابعادی گسترده و جدی پیدا کرده است. 


از این گذشته یواخیم لوو به دلیل عملکرد تیم ملی در جام جهانی روسیه با سوالهایی مواجه است که باید به آنها پاسخ دهد. انتخاب بازیکنان و ارنج تیم و تصمیم‌های تاکتیکی لوو، از بعد از پایان جام جهانی تا امروز، در آلمان با انتقادهای بسیاری مواجه شده است. لوو تقریباً بلافاصله بعد از بازگشت تیم ملی به آلمان موافقت خود را با باقی ماندن در پست سرمربی‌گری اعلام کرد. در آلمان همه بی‌صبرانه منتظر توضیحات مفصل و جامع یواخیم لوو درباره‌ی علل و عوامل ناکامی شدید مانشافت در روسیه هستند. هواداران فوتبال در آلمان بعد از آن تصمیم خواهند گرفت که آیا لوو می‌تواند در جام ملتهای 2020 تیم متفاوتی را روانه‌ی میدان کند یا نه. 


ریاست فدراسیون فوتبال آلمان فعلاً در اختیار گریندل خواهد بود هر چند او نشان داد که در اداره‌ی یک بحران ناتوان است. از این گذشته هواداران فوتبال در آلمان می‌گویند گریندل بیشتر از آنکه چهره‌ای فوتبالی باشد سیاستمدار است. گریندل بعد از آنکه با مدیریت ضعیف، نتوانست از تبدیل شدن ماجرای اردوغان‌گیت به یک مشکل حاد جلوگیری کند، در نهایت مجبور شد در ملاعام به دلیل دفاع نکردن از مسوت اوزیل در مقابل انتقادهای نژادپرستانه عذرخواهی کند. این فراز و نشیب‌های سینوسی یکی از مهمترین عواملی است که هواداران و کارشناسان فوتبال آلمان را از گریندل دور می‌کند. 


مدیر تیم ملی آلمان، اولیور بیرهوف هم این روزها در آلمان هوادار زیادی ندارد. با اینکه شکی نیست او در چهارده سال گذشته در روند پیشرفت فوتبال آلمان نقش مهمی داشته اما اخیراً در محافل ورزشی آلمان به دلیل تمرکز بیش از حد روی بازاریابی و قراردادهای حمایت مالی در تیم ملی مورد انتقاد قرار گرفته است. افزایش بلیط بازی‌های تیم ملی در آلمان هم یکی دیگر از موضوعاتی است که رابطه‌ی فوتبال‌دوستان و اولیور بیرهوف را تیره کرده است. 


فوتبال آلمان اگر بخواهد بار دیگر به قله‌ی فوتبال دنیا بازگردد راه پر دست‌اندازی در پیش خواهد داشت. هواداران، صاحب‌نظران و فوتبالدوستان در آلمان همگی می‌گویند حاضرند دست به دست هم بدهند تا بار دیگر شاهد درخشش تیم ملی کشورشان در صحنه‌های بین‌المللی باشند. اما این مانع از آن نخواهد شد که انتقادهایی که به نظر خود درست می‌دانند را مطرح کنند. فعلاً باید منتظر اولین قدم‌های تصمیم‌گیران فوتبال آلمان ماند تا معلوم شود که آیا می‌توان به آینده‌ی نزدیک مانشافت امیدوار بود؟

دیدگاه‌ها