کد خبر : 1548604 | 03 شهریور 1397 ساعت 12:44 | 216.6K بازدید | 0 دیدگاه

سهراب طلا برد و کیانوش وزنه انداخت

طلای تواضع و فروتنی، حذف غرور و نخوت

سهراب مرادی تبدیل به سومین وزنه بردار تاریخ ایران شد که در بازی های آسیایی دو طلای متوالی به گردن می آویزد. او دقایقی پیش اولین طلای وزنه برداری را در جاکارتا با نمایش قدرتمندانه اش برد.

طلای تواضع و فروتنی، حذف غرور و نخوت

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که طی روزهای اخیر 2 وزنه بردار ایرانی در دسته های 69 و 85 کیلوگرم در همان حرکت یکضرب اوت کرده بودند و به هیچ عنوانی در بازی های آسیایی دست نیافتند، امروز در دسته 94 کیلوگرم سهراب مرادی و کیانوش رستمی روی تخته رفتند.


مرادی به عنوان مدعی اصلی این دسته که در 2 سال اخیر طلای المپیک و مسابقات جهانی را در کارنامه دارد، وارد مسابقات شد. همچنین کیانوش رستمی که اخیرا تصمیم به تغییر وزن گرفته و از 85 کیلوگرم به 94 کیلوگرم آمده، امیدوار به کسب مدال در اولین تجربه اش در وزن جدید بود تصمیمی که البته پایانی تلخ برای این قهرمان دوره گذشته المپیک داشت که تصمیماتش در مسابقه امروز ارکان وزنه برداری ایران را زیرسوال برد.

 

1330460


* حرکت یکضرب برای نمایندگان ایران آغاز شد که اکثر وزنه برداران به کار خود پایان داده بودند. کیانوش رستمی با انتخاب وزنه 175 کیلوگرمی ریسک نکرد؛ اما برای بار اول در بالا بردن این وزنه هم ناموفق بود. در ادامه او برای بار دوم پشت این وزنه قرار گرفت و این بار در ثبت آن موفق عمل کرد. رستمی برای حرکت سوم انتخابش 185 کیلوگرمی را انتخاب کرد و نتوانست آن را بالای سر ببرد تا با همان 175 کیلوگرم به کارش در یکضرب با رتبه دوم پایان بدهد.


* از سوی دیگر سهراب مرادی در حرکت یکضرب ابتدا با 182 کیلوگرم آغاز کرد و در مهار این وزنه موفق بود. در حرکت دوم سهراب مرادی با توجه به اینکه صدرنشینی خود را قطعی می دید، به رکورد جهان حمله کرد. این رکورد در اختیار کاخی کاشیاشویلی از یونان بود که در سال 1999 وزنه 188 کیلوگرمی را ثبت کرده بود. سهراب برای جابجایی آن وزنه 189 کیلوگرمی را انتخاب کرد و برای بار اول نتوانست آن را مهار کند. در حرکت سوم، سهراب مرادی بار دیگر به رکورد جهان حمله کرد که این بار موفق بود و سالن را با جابجایی رکورد جهان بعد از 19 سال به وجد آورد.

 

1330439


* سپس مسابقات در حرکت دوضرب پیگیری شد که کیانوش رستمی با انتخاب وزنه های سنگین برای خودش خاطره مسابقات جهانی سال گذشته را زنده کرد.

او به ترتیب 218، 220 و 220 کیلوگرم را به زمین انداخت تا از جدول مجموع اوت شود؛ در شرایطی که با انتخاب وزنه های سبک تر می توانست مدال نقره را به دست بیاورد. این حرکت عجیب از سوی کیانوش رستمی در شرایطی بود که او به هیچ وجه نمی توانست عقب ماندگی 20 کیلویی خود را نسبت به سهراب جبران کند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که به نظر هم نمی آمد کادرفنی وزنه برداری موافق این ریسک غیرضروری از سوی کیانوش باشد اما این وزنه بردار مدت هاست که ساز خود را می زند و با این غرور که امیدواریم درس خوبی برایش شده باشد، یک نقره بازی های آسیایی را از کاروان ایران دریغ کرد.

 

1330457


* اما با ورود سهراب به صحنه همه چیز طبق برنامه پیش رفت. مرادی در دوضرب با وزنه 221 کیلوگرمی کار خود را آغاز کرد. او با مهار این وزنه طلای خود را قطعی کرد و سپس به سراغ رکوردشکنی رفت اما او در 2 تلاش برای شکستن رکورد خودش در حرکت دوضرب و مجموع جهان نتوانست وزنه 234 کیلوگرمی را مهار کند. با این وجود تماشاگران حاضر در سالن وزنه برداری با تشویق سهراب قدردانی خود را از وی به عمل آوردند تا تفاوت بین غرور و نخوت و تواضع به نمایش دربیاید.


* در شرایطی که در یک باز سرنوشت ساز در رشته کاراته حمیده عباسعلی مغلوب حریف ژاپنی شد تا شانس طلا را از دست بدهد، سهراب مرادی با مجموع 410 کیلوگرم سیزدهمین طلای کاروان ایران را از خود کرد تا شرایط ما در جدول بازی های آسیایی همچنان مناسب هدفگذاریمان باشد.

 

1330459

 

 

دیدگاه‌ها