کد خبر : 1549570 | 06 شهریور 1397 ساعت 12:02 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

نکاتی درباره شکست تلخ؛

استقلال - السد؛ دو نیمه متفاوت (آنالیز)

در نیمه دوم آبی پوشان پایتخت به شکل عجیبی عقب کشیدند یا شاید السدی ها آن ها را مجبور به عقب نشینی کردند.

استقلال - السد؛ دو نیمه متفاوت (آنالیز)

 

به گزارش "ورزش سه"، السد با بغداد، ژاوی، گابی، هیدوس و... به خوبی از پس استقلال برآمد و نشان داد تیم قدرتمندی است. آن ها پس از یک نیمه معمولی، در نیمه دوم سوار بر بازی شدند و به جز سه گلی که زدند، موقعیت های متعددی را هم خلق کردند که با بی دقتی و بدشانسی تبدیل به گل نشدند.

 

در نیمه اول، استقلال مالکیت توپ بیشتری داشت و البته این آمار آنچنان هم محسوس نبود. حتی در نیمه اول هم توپ بیشتر در یک دوم دفاعی استقلال به گردش در آمد اما در نیمه دوم، اوضاع بدتر شد. مالکیت توپ السد از 49.6 درصد به 54.7 درصد رسید. آن ها 0.6 درصد توپ را بیشتر در یک سوم دفاعی استقلال به گردش در آوردند.

 

 

 

همچنین نقشه لمس توپ بازیکنان دو تیم در هر دو نیمه به خوبی برتری یاران ژاوی را نمایان می کند. استقلالی ها در نیمه دوم تنها 8 بار توپ را در محوطه جریمه لمس کردند اما این آمار برای تیم السد 13 بود. همچنین شاگردان فریرا به خوبی توانستند توپ را به زمین استقلال بیاورند و همانطور که از نقشه مشخص است، در نیمه دوم بیش از آن که در زمین خودشان صاحب توپ باشند، در زمین استقلال توپ را لمس کردند.

 

 

 

در نیمه اول، استقلالی ها 2 شوت به دروازه زدند و یک بار هم که السدی ها دروازه خود را باز کردند. از آن طرف السد فقط یک شوت به دروازه مهدی رحمتی زد که از روی ضربه ایستگاهی بود.

 

 


حال آمار نیمه دوم را بررسی کنیم که کاملا معنادار است؛ شاگدان فریرا 5 شوت در چارچوب زدند که 3 تا تبدیل به گل شد اما استقلالی ها هیچ شوت در چارچوبی نداشتند! به عبارتی می توان گفت نرخ بهره وری السدی ها 50 درصد بود.

 

نکته دیگری که نشان می دهد کیفیت بازی استقلال در نیمه دوم تا چه حد پایین رفت، کاهش عجیب تعداد پاس های کلیدی بود. در نیمه دوم آبی ها تنها یک پاس کلیدی ارسال کردند اما السدی ها 7 برابرشان پاس کلیدی دادند. این در حالی است که در 45 دقیقه نخست السد تنها 2 پاس کلیدی بیشتر از استقلال داده بود.

 

 


این که چرا شفر نویمایر  را بیرون کشید که تمام پاس های کلیدی استقلال را ارسال کرده بود، پرسشی است که سرمربی استقلال باید با شفافیت به آن پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها