کد خبر : 1549640 | 06 شهریور 1397 ساعت 15:52 | 52.2K بازدید | 0 دیدگاه

صالحى امیرى: ایران قربانى رقابت انتخاباتى اندونزى شد

خشم و شکایت ایران علیه پنچاک سیلات

رییس کمیته ملى المپیک گفت: تصمیم شورای المپیک آسیا برای اهدای ۱۰مدال در رشته پنچاک سیلات به کشور اندونزی و تغییر رنک این کشور از ۱۷در رقابت‌های اینچئون به ۴در بازی‌های آسیایی جاکارتا حق کشی مسلم و بی‌سابقه است.

خشم و شکایت ایران علیه پنچاک سیلات

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا صالحى امیرى، رییس کمیته ملى المپیک که در چند روز ابتدایى بازى هاى آسیایى در اندونزى حضور داشت، بعد از بازگشت به تهران از اتفاقاتى که در چند روز اخیر رخ داده، به شدت گلایه مى کند.

 

این مدال ها نقض روح عدالت در ورزش است

 

مدال‌های اندونزی در پنچاک سیلات نقض روح عدالت در ورزش است. مدال‌های اندونزی در رشته ناشناخته و بومی، محلی پنچاک سیلات، هدیه شورای المپیک آسیا به مقامات سیاسی این کشور بود و ما رسما به شورای المپیک آسیا شکایت خواهیم کرد.

 

چهارمى را به اندونزى هدیه دادند

 

تغییر رتبه اندونزی از ۱۷در رقابت‌های ۲۰۱۴اینچئون به رتبه۴ در ۲۰۱۸جاکارتا هدیه‌ای بود که مسئولان شورای المپیک آسیا به کشور میزبان دادند و مسئولان المپیک آسیا باید در این خصوص پاسخگو باشند.

 

مدال گرفتن بدون تلاش جاى تاسف دارد

 

ارزش بازی‌های آسیایی در رقابت ثانیه‌ای و میلیمتری ورزشکاران و قهرمانان است. برای هر رشته‌ای صدها ورزشکار رقابت می‌کنند تا به بازی‌های آسیایی برسند و در طول برگزاری رقابت‌های آسیایی هم ده‌ها ورزشکار برای کسب مدال تلاش می‌کنند، اینکه کشور میزبان بتواند به همین راحتی و بدون هیچ تلاشی مدال بگیرد جای تعجب و تاسف دارد.

 

ورود پنچاک سیلات حق کشى مسلم است


وظیفه میزبان تامین امکانات برابر و ایجاد فضای عادلانه برای همه کشورهای شرکت کننده است. در رقابت‌های آسیایی نظام داوری مبتنی بر قضاوت عادلانه و جلوگیری از حق کشی، انگیزه قهرمانان را برای رقابت افزایش می‌دهد و اگر هر کدام از اینها ذایل شود انگیزه رقابت را از بین می‌برد، این اقدام شورای المپیک آسیا در ورود پنچاک سیلات به بازی‌های آسیایی، غیر قابل توجیه، غیر عقلانی و حق کشی مسلم است.

 

سکوت نمى کنیم

 

تصمیم شورای المپیک آسیا برای اهدای ۱۰مدال در رشته پنچاک سیلات به کشور اندونزی و تغییر رنک این کشور از ۱۷در رقابت‌های اینچئون به ۴در بازی‌های آسیایی جاکارتا حق کشی مسلم و بی‌سابقه است و در این خصوص سکوت نخواهیم کرد.

 

پاسخ شیخ احمد قانع کننده نبود

 

اعتراض ایران را در دیدار با شیخ احمد، رییس شورای المپیک آسیا به او اعلام کردیم اما متاسفانه پاسخ شیخ احمد قانع کننده نبود و او گفت که اگر ایران هم میزبان بازی‌های آسیایی باشد چنین امتیازی به ایران هم تعلق خواهد گرفت. ما با توجه به همکاری‌های گسترده‌ای که با شورای المپیک آسیا و شیخ احمد داریم اعتراض خواهیم کرد و معتقدیم این نوع رفتارها، نشانگر بی انسجامی ساختار المپیک آسیاست و قطعا کمیته ملی المپیک ایران رسما به شورای المپیک آسیا اعتراض می‌کند.

 

به خاطر مسائل سیاسى پنجم هستیم

 

تقلیل رتبه قطعی چهارمی ایران به پنجمی ناشی از اهداف سیاسی داخلی و رقابت‌های انتخاباتی اندونزی است. ما این موضوع را سیاسی و در راستای اهداف انتخاباتی کشور میزبان می‌دانیم وقطعا این اقدام نقض کامل اصل جدایی ورزش از سیاست است.

 

با ناداورى به میزبان مدال مى دهند

 

هر جا مقامات کشور اندونزی حضور داشتند داوران برای خوش خدمتی به آنها با ناداوری و حق کشی مدال را به هر شکل ممکن، به سینه ورزشکار اندونزیایی می‌رساندند، این نوع رفتارها، روح عدالت در ورزش را خدشه دار می‌کند. این اتفاقات نه فقط به ضرر ایران بلکه به ضرر سایر کشورها هم هست و انتقادات آنها را هم در پی دارد.

 

بقیه هم از رشد ایران تعجب کردند

 

قدردان تلاش ورزشکاران و قهرمانان کشور هستیم. جوانان ما در اکثر رشته‌ها به فینال رسیدند و این مایه مباهات مردم ایران است. رشد ورزش ما در سال‌های گذشته به حدی بود که مقامات ورزشی کشورهای دیگر در دیدارهایی که داشتیم ابراز تعجب می‌کردند و کاروان ایران را کاروانی توانمند و قابل تحسین می‌دانستند و این افتخاری برای مردم و کشور ماست و انشاالله این رشد و پیشرفت تا المپیک توکیو۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. برنامه ما برای رقابت‌های ۲۰۲۰ است و این جوانان با تجربیاتی که کسب می‌کنند قطعا در آن رقابت‌ها عملکردی به مراتب بهتر خواهند داشت.

 

دیدگاه‌ها