کد خبر : 1549744 | 06 شهریور 1397 ساعت 21:37 | 117.1K بازدید | 0 دیدگاه

بند ویژه مقررات لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس با قانون گل زده در وقت اضافه حذف نمی‌شود

تیم فوتبال پرسپولیس در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با یک گل مغلوب الدحیل قطر شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های فوتبال الدحیل قطر و پرسپولیس ایران در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار نهایتا با برتری یک بر صفر الدحیل به پایان رسید.

 

با این نتیجه امیدهای نماینده ایران برای بازی برگشت و صعود به نیمه نهایی زنده ماند و پرسپولیس امیدوار ماند تا بتواند سه هفته دیگر در حضور تماشاگرانش این تیم قدرتمند قطری را شکست دهد و از دور رقابت ها حذف کند.

 

یکی از نکاتی که با توجه به قوانین AFC قابل توجه است، این مسئله است که قانون گل زده در خانه حریف، فقط در تایم قانونی و 90 دقیقه ای بازی های رفت و برگشت محاسبه می شود. البته این قانون تنها در صورتی فعال می شود که بازی از 90 دقیقه عبور کند و این اتفاق هم فقط در صورت رقم خوردن نتیجه 1-0 به سود پرسپولیس رخ می دهد.

 

بدین ترتیب که اگر بازی برگشت در زمان معمول با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یابد و کار به وقت های اضافی بکشد، دیگر خبری از قانون گل زده نخواهد بود. یعنی اگر در این صورت مثلا هر دو تیم در وقت های اضافی یک گل بزنند و نتیجه 2-1 به سود پرسپولیس شود، الدحیل از این گل زده خود در تهران سودی نخواهد برد و نتیجه بازی کماکان مساوی حساب می شود.

 

با توجه به نتیجه ای که امشب در دوحه رقم خورد، پرسپولیس در صورت رخ دادن این سلسله اتفاق ها، از قانون مذکور سود خواهد برد و خیالش از بابت حذف نشدن به خاطر گل زده کمتر در خانه حریف راحت می شود.

 

البته لازم به ذکر است که اگر بازی برگشت در زمان 90 دقیقه با نتیجه هایی نظیر 2-1، 3-2 و... به نفع پرسپولیس تمام شود، قانون گل زده در خانه حریف به یاری الدحیل خواهد آمد و این تیم را به نیمه نهایی خواهد فرستاد. (مشابه اتفاقی که باعث صعود پرسپولیس مقابل الجزیره در مرحله یک هشتم نهایی شده بود)

 

1331860

دیدگاه‌ها