کد خبر : 1549775 | 07 شهریور 1397 ساعت 07:23 | 93.6K بازدید | 0 دیدگاه

میزبان با ٣٠ طلا به کره هم نزدیک شد!

پایان روز یازدهم؛ یک گام تا بیست با طلای احسان و الیاس

کاروان ایران در روز یازدهم بازی های آسیایی دو مدال طلا توسط احسان حدادی و الیاس علی‌اکبری بدست آورد تا حالا فقط تا رسیدن به بیست مدال طلا یک گام فاصله داشته باشد.

پایان روز یازدهم؛ یک گام تا بیست با طلای احسان و الیاس

به گزارش "ورزش سه"، در 10 روز ابتدایی بازی های آسیایی اندونزی کاروان ورزشی ایران صاحب 47 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته) و حسین کیهانی(دوومیدانی) 17 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم شمشیربازی سابر، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی(رویینگ)، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) و سعید علی حسینی(وزنه برداری) و جعفر پهلوانی(کوراش) 16 مدال نقره کسب کردند. همچنین رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره، تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت) و تیم میکس کامپوند(تیروکمان) و قنبرعلی قنبری(کوراش) 16 مدال برنز را بر گردن آویختند.


یازدهمین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 10 روز اخیر صاحب مدال شوند.


البته با توجه به مدال هایی  که روز گذشته اندونزی در رشته پنچاک سیلات و سنگنوردی کسب کرد، امید ایران برای رسیدن به جایگاه چهارم به حداقل رسیده و باید امروز به دنبال حفظ جایگاه پنجم باشد.


گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز یازدهم رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:

 

* تیم 4 نفره ٥٠٠ متر آب هاى آرام کشورمان متشکل از احمدرضا طالبیان، پیمان قویدل، علی‌آقامیرزایی و امین بوداغی توانستند بعد از قزاقستان خودشان را به خط پایان برسانند و به جمع 9 تیم فینالیست برسند.

 

* محمد دانشور و خادمی به ترتیب با رکورد ۱۰.۳۰۶ و ۱۰.۲۵۱ ثانیه موفق به حضور در بین شانزده ورزشکار برتر ماده اسپرینت دوچرخه سوارى شدند و به دور بعد راه یافتند.

 

1331908

 

* تیم‌ملی کاناپولوی مردان ایران با شکست مقابل چین تایپه عنوان چهارمی بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

 

* تیم‌ملی کاناپولوی دختران ایران با برتری مقابل سنگاپور با اقتدار قهرمان مسابقات شد. البته به دلیل برگزارى آزمایشى کانوپولو، مدال این رشته در جدول مدال ها به حساب نمى آید.

 

1331917

 

*لیست شروع رشته پرتاب دیسک مسابقات دوومیدانی بازیهای آسیایی جاکارتا با حضور احسان حدادی و بهنام شیری، نمایندگان  دو و میدانی ایران .

 

1331979


* در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم کوراش بانوان زهرا نادری در دور نخست برابر «چوی اون سی» از کره جنوبی پیروز شد تا در یک شانزدهم نهایی با برنده اندونزی و تایلند روبرو شود.


* در ادامه مسابقات سپک‌تاکرای بازی‌های آسیایی اندونزی در بخش کواد چهارنفره تیم‌ملی کشورمان در دیداری آسان، پاکستان را در دو ست پیاپی شکست داد.


* در ادامه مسابقات سپک‌تاکرای بازی‌های آسیایی اندونزی در بخش کواد چهارنفره تیم‌ملی کشورمان در دیداری آسان، پاکستان را در دو ست پیاپی شکست داد.


* در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم کوراش زنان آذر کولیوند در دور نخست برابر «بیجو بینشا» از هند پیروز شد تا در یک هشتم نهایی با «کوباشیوا» از قزاقستان روبرو شود.

 

* در ادامه مسابقات کوراش بازى هاى آسیایى و در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان الیاس علی اکبری با ٢ پیروزى برابر حریفانى از ترکمنستان و اندونزى به یک چهارم نهایى راه یافت.

 

* در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم کوراش بانوان زهرا نادری و آذر کولیوند در یک هشتم نهایی به ترتیب برابر نمایندگان قزاقستان و اندونزی شکست خوردند و حذف شدند.

 

1332028

 

* محمد دانشور خرم و احسان خادمی در رشته اسپرینت دوچرخه سوارى برابر رقبای ژاپنی خود مغلوب شدند و از راه یابی به دور یک هشتم نهایی بازماندند.

 

* امید تیزتک، نماینده وزن ۸۱ کیلوگرم تیم ملی کوراش ایران در دیدار نیمه نهایی برابر نماینده تاجیکستان مغلوب شد و به مدال برنز رسید.

 

* الیاس علی‌اکبری، نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم تیم ملی کوراش ایران در دیدار فینال حریف تاجیکستانی را مغلوب کرد و به نشان طلا دست یافت.

 

1332059

 

 

* سیدشاهین موسوی، بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.


*امیرمرادی با ثبت رکورد ۳:۴۶:۹۳ دقیقه، در دوی ۱۵۰۰ متر با رسیدن به رتبه سوم جواز حضور در فینال رقابت‌های دوومیدانی را کسب کرد.

 

* احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان با پرتاب 65.71 متری برای چهارمین بار قهرمان پرتاب دیسک بازیهای آسیایی شد.

 

1332081

 

* بهنام شیری، دیگر نماینده دو و میدانی ایران در ماده پرتاب دیسک با پرتاب 58.09 متری در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

* سپیده توکلی نماینده دو و میدانی ایران در فینال ماده پرش ارتفاع، با رکورد 1.75 متر هفتم شد و به کار خود پایان داد.

 

 

حاشیه:

 

* در اتفاقی عجیب قبل از شروع دیدار فینال کانوپولو، کادرفنی تیم بانوان متوجه می‌شود که کلاه یکی از بازیکنان ثابت این تیم را به همراه نیاورده‌اند و این بازیکن ناخواسته به قسمت ذخیره‌ها رفت تا برای او‌ کلاهى تهیه شود. بعد از چند دقیقه کلاه شماره ٧ از تیم مردان قرض گرفته شد و این بازیکن توانست به میدان برود.

 

* تیم های وزنه برداری،بسکتبال،صخره نوردی، هندبال و فوتبال در میان استقبال مسئولین ورزش کشور وارد تهران شدند.

 

1331923

 

* * مراسم اهداى پاداش نقدی مدال آوران کاراته در دهکده ورزشکاران برگزار و پاداش نقدی کمیته به مدال آوران کاراته پرداخت شد.

 

1332045

 

* کاروان اندونزى در روز یازدهم بار دیگر با استفاده از پتانسیل رشته پنچاک سیلات و همچنین رشته بریج(کارت بازى) توانسته مدال هاى طلاى زیادى کسب کند. میزبان تعداد طلاهاى خود را به عدد ٣٠ رسانده و حالا نه تنها چهارمى اش در جدول مدال ها قطعى شده؛ بلکه به کره جنوبى هم نزدیک شده خطرى براى این کشور جهت ماندن در رتبه سوم به حساب مى آید.

 

 * کاروان ایران در روز یازدهم دو مدال طلا توسط حدادی (دو و میدانی) و الیاس علی‌اکبری(کوراش) و یک مدال برنز توسط امید تیزتک(کوراش) بدست آورد و همچنان با فاصله در رده پنجم جدول مدال‌ها حضور دارد.

 

1332096

دیدگاه‌ها