کد خبر : 1550698 | 10 شهریور 1397 ساعت 22:26 | 32.6K بازدید | 0 دیدگاه

قطر؛ پادشاه دوملیتی هندبال آسیا

قطر با تیمی چند ملیتی موفق شد برای اولین بار بر روی سکوی نخست بازی های آسیایی قرار بگیرد.

قطر؛ پادشاه دوملیتی هندبال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، آن ها در بازی پایانی مقابل بحرین قرار گرفتند و بازی در وقت های قانونی با تساوی 25-25 به پایان رسید اما در وقت های اضافی قطر با نتیجه 32-27 بازی را به نفع خود خاتمه داد. روین ستاره تیم قطر در این جام بود که پس از قهرمانی، تیمشان را «پادشاه آسیا» لقب داد! او که به زبان فرانسوی صحبت می کرد، در ادامه گفت: این یک بازی بزرگ بود و بحرین قوی نشان داد. من برای آن ها غمگین هستم اما تیم خودمان را پادشاه آسیا می نامم و خوشحالم قهرمان شدیم.

 

نکته جالب راجع به تیم قطر این است که نیمی از بازیکنان این تیم، متولد کشوری غیر از قطر هستند که این موضوع بسیار بحث برانگیز بوده است. روین ستاره این روزهای قطر سال 2011 همراه با تیم فرانسه قهرمان جهان شد یا فرانسیس مارزو 6 گل را با پیراهن تیم ملی کوبا به ثمر رساند.

 

دروازه بان دنیل ساریچ و گوران استوجانوویچ به ترتیب از بوسی و مونته نگرو هستند. قطر همچنین بازیکنانی ا تونس و سوریه را در اختیار دارد.

قوانین هندبال به هر بازیکن اجازه می دهد در طول دوران حرفه ای خود برای چند کشور بازی کند.

 

بازیکنان هر دو تیم پس از مسابقه به سوالات راجع به دو ملیتی بودن ‌شان پاسخ ندادند. بحرینی ها مدال طلایی را با دونده آفریقایی به نام خود ثبت کردند اما به نظر می رسد تیم ملی هندبال این کشور متشکل از بازیکنان متولد بحرین است.

همچنین  60 هوادار غیرقطری با تامین هزینه از سوی قطری ها به جاکارتا رفتند و شرط سفر برای آن ها تشویق تیم قطر بود!

دیدگاه‌ها