کد خبر : 1550763 | 11 شهریور 1397 ساعت 09:41 | 49.9K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از کسب طلای والیبال بازی‌های آسیایی توسط ایران

بهترین والیبالیست کره: فیزیک ایرانی‌ها آسیایی نیست

مون سونگ مین، بهترین بازیکن تیم ملی والیبال کره‌ی جنوبی که بعد از شکست تیمش مقابل ایران به مدال نقره‌ی بازی‌های آسیایی دست یافته می‌گوید پیش از بازی فینال معتقد بوده که کره می‌تواند به مدال طلا دست یابد.

بهترین والیبالیست کره: فیزیک ایرانی‌ها آسیایی نیست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال مردان کره‌ی جنوبی با هدایت کیم هیو چئول در فینال بازی‌های آسیایی اندونزی مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت ولی در سه ست پیاپی با نتایج 17-25 و 22-25 و 21-25 با نتیجه‌ی 3-0 در مقابل ملی‌پوشان کشورمان شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند. 


مون سونگ مین بهترین بازیکن کره بعد از شکست در مقابل تیم ملی کشورمان گفت:" بله ناراحت بودم چون نتیجه‌ای که بدست آوردیم نتیجه‌ای نبود که برایم راضی‌کننده باشد. ولی فراموش نکنید که ما چند بازیکن مصدوم داشتیم. در ضمن والیبالیست‌های تیم ملی همه با تمام توان تلاش کردند". 


مون سونگ مین، ایران را حریفی پرقدرت دانسته و گفت:" شرایط بدنی و فیزیکی بازیکنان ایرانی مثل آسیایی‌ها نیست. اصلاً به نظر نمی‌رسد آنها آسیایی باشند. والیبال ایران در گذشته چندان قوی نبود ولی آن روزها دیگر به تاریخ پیوسته. به اعتقاد من ما کره‌ای‌ها باید بیشتر کار و تلاش کنیم". 

 

1333075


با اینحال مونگ سونگ مین معتقد است بازیکنان کره با اینکه به مدال طلا دست نیافتند ولی بازی خوبی به نمایش گذاشتند. تیم ملی والیبال مردان کره‌ی جنوبی در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان و بازی‌های آسیایی 2006 دوحه به مدال طلا دست یافت اما در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو و بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون به مدال برنز رضایت داد. کره‌ای‌ها در جاکارتا هم موفق به کسب مدال نقره شدند تا نسبت به دو دوره‌ی قبلی پیشرفت کرده باشند. 

 

مون سونگ مین گفت:" نمی‌دانم چرا در اینچئون به تیم ملی دعوت نشدم ولی آن روزها کاملاً مشخص بود که بازیکنان تیم ملی والیبال کره به دلیل بازی در خاک خودی به شدت تحت فشار هستند. این بود که در نهایت نتوانستیم خوب کار کنیم و به مدال برنز قناعت کردیم".

دیدگاه‌ها