کد خبر : 1550766 | 11 شهریور 1397 ساعت 09:56 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

تیراندازان کره‌ی شمالی در کره‌ی جنوبی

دیپلماسی ورزشی دو کره همچنان ادامه دارد

بعد از حضور مشترک دو کره در چند رشته‌ی بازی‌های آسیایی اندونزی، روند گرم شدن روابط ورزشی دو کشور همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد دو کشور از دیپلماسی ورزشی راضی هستند.

به گزارش "ورزش سه"، چندین تیرانداز و مربی از کره‌ی شمالی برای شرکت در پنجاه و دومین دوره‌ی رقابتهای جهانی تیراندازی به کره‌ی جنوبی رفتند. 22 تیرانداز و مربی و مسئول تیم از کره‌ی شمالی بعد از پرواز از مبدا چین در فرودگاه بین‌المللی بوسان به زمین نشسته و با خوشامدگویی مردم بوسان روبرو شدند. 


پنجاه و دومین دوره‌ی رقابتهای جهانی تیراندازی تا روز پانزدهم سپتامبر در شهر چانگوون کره‌ی جنوبی ادامه خواهد داشت. در این رقابتها که از سوی فدراسیون جهانی تیراندازی برگزار می‌شود حدود 4هزار تیرانداز و مسئول تیم از 90 کشور شرکت دارند. در زمان ورود تیراندازان کره‌ی شمالی، صدها شهروند کره‌ای که پرچم‌های منقش به نقشه‌ی شبه‌جزیره‌ی کره در دست داشتند با خواندن سرودهای ملی میهنی به استقبال‌شان رفتند. 

 

1333081


یکی از شهروندان کره‌ی جنوبی گفت:" کره‌ی شمالی و جنوبی مدتها است لوله‌ی اسلحه‌هاشان را به سمت هم نشانه رفته‌اند. ولی من خوشحالم که می‌بینم ورزشکارانی از دو کره در یک رقابت بین‌المللی تیراندازی با هم رقابت می‌کنند". تیراندازان و مسئولان کره‌ی شمالی ابتدا چهره‌هایی خشک و رسمی داشتند ولی طولی نکشید که لبخند زنان شروع به ابراز احساسات برای جمعیت مشتاق کردند. سو کیل سان، رئیس هیأت کره‌ی شمالی به نشانه‌ی تشکر در مقابل هواداران کره‌ی جنوبی تعظیم کرد و به همراه ورزشکارانش سوار اتوبوس شد تا به شهر چانگوون، محل برگزاری رقابتهای جهانی منتقل شوند.

 

1333080

دیدگاه‌ها