کد خبر : 1550772 | 11 شهریور 1397 ساعت 11:24 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

دختر9 ساله‌ی اندونزی، جوان‌ترین ورزشکار بازی‌های آسیایی

یک اسکیت‌بورد سوار 9ساله نام خود را به عنوان جوان‌ترین ورزشکار شرکت‌کننده در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی ثبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه علیقه نووری 9ساله، اسکیت‌بورد سوار اندونزیایی در شهر پالمبانگ به میدان رفت تا بخت خود را در رقابتهای اسکیت‌بورد بیازماید همه‌ی نگاه‌ها به این دختربچه دوخته شده بود، دختری که نام خود را به عنوان جوانترین ورزشکار بازی‌های آسیایی ثبت کرده بود. 


علیقه به خبرنگاران گفت:" شرکت کردن در بازی‌های آسیایی بهترین اتفاق است. من از اینکه با همه‌ی دوستهایم اینجا هستم خوشحالم و احساس افتخار می‌کنم". 


علیقه به موهای بافته شده و شلوار صورتی و البته پیراهن قرمزرنگ ملی‌ اندونزی همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود. او با شجاعت در رقابتهای ماده‌ی اسکیت‌بورد خیابانی زنان شرکت کرد و با اینکه نتوانست به مدال دست یابد ولی در مرحله‌ی اول رقابتهای این ماده از بین  هشت  نفر مقام ششم را بدست آورد. مقامی که با توجه به سن کم او عالی به نظر می‌رسد. 

 

1333084


علیقه بعد از حضور خود در میدان گفت:" خیلی لذت بردم. تمام  سعی خودم را کردم. تماشاچی‌ها هم برایم سنگ تمام گذاشتند و خیلی خوشحالم کردند. آشنا شدن با این همه اسکیت‌باز خوب به نظرم فوق‌العاده بود". 


علیقه به خصوص از دیدار با یکی از الگوهایش، مارگیلین دیدال فیلیپینی خوشحال بود. دیدال با درخشش در رقابتهای این ماده و کسب امتیاز 5.4 از نزدیک‌ترین رقیبش کایا ایسای ژاپنی پیشی گرفت و به مدال طلا دست یافت. علیقه به خبرنگاران گفت:" از اینکه توانستم با اسکیت‌بازی به این خوبی صحبت کنم از خوشحالی در پوست خودم نمی‌گنجم. ما خیلی زود با هم رابطه برقرار کردیم و دوست شدیم". 


درحالیکه رقابتهای اسکیت‌بورد برای اولین بار به بازی‌های آسیایی اضافه شد، در جریان رقابتهای این ماده که در شهر ورزشی جاکابارینگ برگزار شد، استعدادهای جوان زیادی به میدان رفتند تا بخت خود را بیازمایند. در بخش مردان هم نوریمان امری از  مالزی در رقابتهای مقدماتی ماده‌ی اسکیت‌بورد خیابانی و پارک شرکت کرد. در رقابت‌های ماده‌ی اسکیت‌بورد خیابانی زنان هم هموطن علیقه، بونگا نیماس از اندونزی هم به مدال برنز دست یافت.

 

1333085

دیدگاه‌ها