کد خبر : 1550892 | 11 شهریور 1397 ساعت 16:51 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

دوست دارم در لیگ یک همه یقه هم را بگیرند

طالبی: جام حذفی برای ما یک بازی تستی بود

ابراهیم طالبی سرمربی تیم قشقایی بعد از حذف تیمش از رقابت های جام حذفی هیچ نگرانی خاصی از این بابت ندارد چراکه از ابتدا هم قصد پیشروی در این رقابت ها را نداشته است.

طالبی: جام حذفی برای ما یک بازی تستی بود

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم طالبی سرمربی قشقایی از عملکرد بازیکنان جوانش با وجود شکست مقابل تیم داماش و حذف از رقابت جام حذفی رضایت کامل دارد و در این رابطه به ورزش سه می گوید: ما از ابتدا با این آگاهی که این بازی برای ما یک بازی تدارکاتی به حساب می آید به میدان رفتیم و از بازیکنان اصلی که در دیدار با سیاه جامگان در روز جمعه بازی داریم استفاده نکردم و بچه های جوان و ذخیره تیم را با خود به گیلان بردیم تا این بازی برای آنها یک تست به حساب بیاید. به نظرم بازیکنان جوان ما در این بازی خیلی خوب کار کردند و از حریف در اکثر مواقع بازی سرتر بودند و تنها موقعیتی که حریف آن را گل کرد همان اوت دستی بود وگرنه در اکثر دقایق بازی خیلی خوب کار کردند. 


او در ادامه گفت: من باید به هر حال بچه هایم را می شناختم و برای همین از بازیکنان جوانمان در این بازی استفاده کردم. ترکیب اصلی تیم که در دیدار با پرسپولیس پاکدشت خودش را نشان داده بود و من روی آن بازیکنان شناخت خوبی داشتم اما من می خواستم از بچه هایی که کمتر بازی هایشان را دیده بودم و زیر 23 ساله هایمان بودند در این بازی استفاده کنم تا بتوانم شناخت بیشتری پیدا کنم. خوشبختانه بازیکنان در این بازی که برای ما حکم یک دیدار تدارکاتی را داشت خیلی خوب ظاهر شدند و توانستند نظر من را به خودشان جلب کنند. 


وی افزود: ما در نشستی که با مسولان تیم داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به جای انصراف از جام حذفی در این بازی حضور داشته باشیم تا هم سایر بازیکنانمان را محک بزنیم و هم اینکه با احترام به آقای محمودزاده و سایر دوستان در سازمان لیگ این بازی تستی را به میدان برویم. 


طالبی درباره پیروزی با ارزش این تیم مقابل پرسپولیس پاکدشت هم می گوید: ما این را می دانستیم که پرسپولیس پاکدشت در دیدار قبلی اش 6 گل به حریف ارومیه ای زده بود و با روحیه بالا به شیراز خواهد آمد در مقابل ما در دیدار اولمان مقابل رفسنجانی ها 4 گل از حریف دریافت کرده بودیم و می خواستیم حریف ما را دست کم نگیرد و دوباره اتفاق بازی با مس برایم تکرار نشود به همین منظور من بیشتر از آنکه روی تاکتیک بچه ها کار کنم روی شرایط روحی آنها کار کردم و آنها را به این خودباوری رساندم که ما از حریف چیزی کمتر نداریم و باید از میزبانی مان بهترین استفاده را ببریم و باید از یک ماراتن طولانی مدت بازی به بازی بهتر شویم و از همین بازی این ماراتن را آغاز می کنیم و بچه ها کلام من را جدی گرفتند و توانستند حریف را شکست دهند. حتی آقای کاظمی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفتند که حریف ما را به حق برد و در تمام مواقع بازی از ما سرتر بود؛ دو گل به ما زد و 5، 6 موقعیت را گل نکرد. واقعا همین طور بود و ما در تمام دقایق بازی را در دست گرفته بودیم و تنها در موقعی که بازیکن من روی بازیکن حریف خطا انجام داده بود و با اعتراض به سمت داور رفته بود با کارت قرمز اخراج شد دیگر فکر نمی کنم اتفاق دیگری در این بازی رخ داده باشد. 


پیش بینی این مربی کهنه کار درباره قدرت های لیگ یک هم چنین است: معتقدم با حریفان خوبی که در لیگ هستند همین پرسپولیس پاکدشت که در هفته گذشته شکست دادیم، اکسین البرز که آقای کمالوند که تیم خوبی بستند، تیم بادران، تیم آلومینیوم و حتی تیم ماهشهر با حضور آقای مهابادی همه و همه تیم های مدعی هستند و لیگ ما امسال با تعدد بازیکنان خوب حاضر در لیگ و گستردگی جغرافیای تیمی در لیگ دسته اول مسیر اصلی  خود را پیدا می کند و ارتباط تنگاتنگی بین رقبا وجود دارد که این موضوع را من دوست دارم. اینکه هر هفته حریفان بتوانند یقه همدیگر را بگیرند و از هم جدا نشوند خیلی خوب است. به نظرم امسال رقابت برای صعود و عدم سقوط در بین همه تیم ها وجود دارد. 
صحبت های پایانی ما با طالبی درباره میزان امیدواری او در تیم قشقایی است که او چنین جواب می دهد: تا امروز در هر تیمی که کار کردم صرف نظر از امکانات آن تیم و صرف نظر از بازیکنان بومی همیشه برای قهرمانی جنگیدم و جز قهرمانی چیزی نمی تواند من را راضی کند. من تیم خودمان را یکی از مدعیان اصلی می دانم چراکه محکم و خوب و با برنامه کار می کنیم و شناختی که از حریفان پیدا می کنم به من کمک می کند تا برای پیروزی و برد با یار مقابل مسابقه دهیم. هر چه بیشتر در کنار تیم باشم بیشتر بچه ها روی من شناخت پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها