کد خبر : 1551266 | 13 شهریور 1397 ساعت 09:28 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

از گاو طلایی ژوپیر تا کفش طلای آردیویسه

جهانبخش چگونه آقای فوتبال هلند شد(گزارش تصویری)

ستاره 24 ساله ایرانی شب گذشته توپ طلای بهترین گلزن و کفش نقره ای بهترین بازیکن سال آردیویسه هلند را دریافت کرد تا با خاطره ای خوش از سرزمین لاله های نارنجی خداحافظی کند.

جهانبخش چگونه آقای فوتبال هلند شد(گزارش تصویری)

به گزارش "ورزش سه"، پنج سال پیش وقتی علیرضا جهانبخش جوانی 19 ساله بود که با پیراهن داماش در لیگ برتر اولین تجربه های فوتبال حرفه ای خود را پشت سر می گذاشت مقدمات انتقالش به یکی از باشگاه های هلندی فراهم شد تا در سال هایی که فوتبال ایران در حسرت یک انتقال بزرگ به اروپا قرارداشت پیوستن جهانبخش به باشگاهی بازیکن ساز همچون نایمیخن در آردیویسه هلند جلب توجه کند.


کاپیتان تیم ملی جوانان ایران آن روزها با کلی آرزو چمدان های خود را بست و ایران را ترک کرد تا در کنار پیشکسوت سابق استقلال و خانواده اش که نقش مدیربرنامه های او را ایفا می کند چالشی جدید در عین حال سرنوشت ساز را در فوتبال اروپا آغاز کند. جهانبخش که خوب می دانست باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرد زودتر از آن چه تصور می شد دلربایی های خود در سرزمین لاله های نارنجی را آغاز کرد و با وجود سقوط با نایمیخن به ژوپیرلیگ(دسته دوم هلند) اما انگیزه های خود را از دست نداد تا در فصل 2015-2014 با درخشش این بازیکن ایرانی دوباره طرفداران نایمیخن جشن بازگشت به سطح اول فوتبال هلند را برپا کنند.

 

1333619


در پایان همان فصل بود که جهانبخش اولین افتخارات فردی خود را در 21 سالگی به ثبت رساند. دریافت تندیس گاو طلایی به عنوان بهترین بازیکن ژوپیرلیگ این فضا را فراهم کرد تا ستاره ایرانی با قراردادی دو میلیون یورویی و پنج ساله سر از باشگاهی بزرگ همچون AZ آلکمار در بیاورد، تیمی که علاوه بر عناوین و افتخاراتی که داشت به عنوان سکوی پرتاب بازیکنان مستعد به باشگاه های سرشناس در قاره سبز نیز مطرح بود.


اتفاقی که در سومین سال از حضور جهانبخش در آلکمار رخ داد تا او علاوه بر رسیدن به لیگ برتر جزیره و پوشیدن پیراهن برایتون به عنوان گران ترین خرید تاریخ این باشگاه عنوان آقای گلی هلند را نیز در تاریخ باشگاه آلکمار ثبت کند. ثبت 22 گل باعث شد تا علیرضا همان راهی را برود که پیش از او وینست یانسن ملی پوش هلندی ها با پیراهن AZ رفته بود تا با آقای گلی آردیویسه سر از تاتنهام انگلیس در بیاورد. اما این تنها خاطره خوش جهانبخش برای طرفداران آلکمار نبود چون او در کنار کسب عنوان آقای گلی کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل هم شده بود تا رقابتی جذاب با حکیم زیش ستاره تیم ملی مراکش و باشگاه آژاکس داشته باشد.

 

1333618


شب گذشته جهانبخش در شرایطی به مراسم مجلل تقدیر از بهترین های فوتبال هلند در شهر آمستردام دعوت شد که ستاره ایرانی در کنار خانواده خود از پیشکسوت و ملی پوش سابق ایران یعنی مهدی مهدوی کیا که او را الگوی خود در فوتبال حرفه ای قرار داده بود نیز دعوت به عمل آورد تا در این مراسم حضور داشته باشد. مراسمی که نه تنها کفش طلای هلند به عنوان آقای گل را برای جهانبخش در پی داشت بلکه کفش نقره ای را نیز به عنوان دومین بازیکن برتر فصل برای این ملی پوش ایرانی به ارمغان آورد تا جهانبخش به ستاره ای درخشان در آسمان هلند تبدیل و با سربلندی فوتبال این کشور را ترک کند.

 

1333614

 

فان دن بروم سرمربی جهانبخش در آلکمار که تاثیر فراوانی در اوج گیری ستاره ایرانی در سه فصل گذشته داشت به عنوان یکی از مهمانان حاضر در مراسم در در تمجید از شاگرد سابق خود گفت:« شک نداشتم علیرضا یک روز به این افتخارات خواهد رسید. بازیکنی حرفه ای، باهوش از همه مهم تر عاشق فوتبال و جاه طلب که اصول زندگی حرفه ای را به خوبی می داند و از هر فرصتی برای کسب تجربه نهایت بهره را می برد. روزی که شنیدم دیگر نمی توانم با او ادامه همکاری داشته باشم هم ناراحت شدم هم خوشحال اما این قانون فوتبال حرفه ای است و حالا برای او در چالش جدید آرزوی موفقیت دارم».

 

1333615

 

1333617

 

دیدگاه‌ها