کد خبر : 1551272 | 13 شهریور 1397 ساعت 09:44 | 18.4K بازدید | 2 دیدگاه

کی روش با گارد باز؛احتمالات یک تعامل ملی

حضور شب گذشته کارلوس کی روش در برنامه 90 هرچند با انتقاداتی از جانب رسانه ها همراه بوده و هست به بخشی از نگرانی های افکار عمومی در خصوص تیم ملی فوتبال پاسخ داد.

کی روش با گارد باز؛احتمالات یک تعامل ملی 

نخستین گلایه رسانه ها از حضور همیشگی و مستمر کی روش در برنامه 90 و عدم برگزاری نشست ها و کنفرانس های شفاف خبری با حضور اهالی رسانه است در شرایطی که انتظار می رود سرمربی تیم ملی فوتبال در این سال ها فرصتی را برای نشستن در مقابل خبرنگاران و پاسخ دادن به سوالات آنان اختصاص دهد. 


با همه این تفاسیر و با این وجود که حضور کی روش در تنها یک برنامه تلویزیونی نمی تواند برای رسانه ها قانع کننده باشد نکات مثبتی هم در این گفت و گو دیده شد که نشان از تغییر برخی مواضع و در نهایت گارد باز کی روش برای تعامل دارد.


سرمربی تیم ملی فوتبال شب گذشته بر خلاف روال گذشته گارد هجومی در برابر منتقدان و مخالفانش خصوصا در موضوع تقابل با پرسپولیس و برانکو نداشت. از سوی دیگر دلایل تا حدودی قانع کننده ای پیرامون لیست بازیکنان تیم ملی مطرح نمود ازجمله اینکه حضور یا جدایی بازیکنی از پرسپولیس برای اهمیت نداشته و بر مبنای دیدگاه فنی بازیکنان شایسته را به اردو دعوت نموده است. هرچند شاید این توجیه برای بخشی از مخاطبان کی روش قانع کننده نباشد اما با نگاه خوش بینانه حداقل آمادگی سرمربی تیم ملی برای تعامل سازنده آن هم در فاصله زمانی کوتاه تا آغاز جام ملت ها اتفاق خوبی است.


حالا می توان از این منظر به موضوع نگاه کرد که کی روش با سلیقه و دیدگاه فنی خودش و البته با اهداف خاصی در این اردو فهرست بازیکنان مورد نظر خودش را اعلام کرده تا در خصوص برخی از بازیکنان به نتیجه نهایی برسد و شاید فرصتی دیگر در اردوهای آتی برای سایر ملی پوشان نیز فراهم شود.


موضوع دیگر مسئله اعلام پیامکی لیست تیم ملی فوتبال بود که اتفاقی نامناسب و غیرعادی ارزیابی می شد اما کی روش از چنین رویکردی حمایت نکرد و اتفاقا بر ضرورت اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی و سایت رسمی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که باز هم چنین موضع گیری می تواند منجر به گسترش تعاملات رسانه ای تیم ملی و اهالی رسانه گردد. در واقع کی روش در این ماجرا بر یک عادت نادرست و روش غلط اصرار و پافشاری نداشت. حتی انتخاب مدیر رسانه ای پرتغالی برای تیم ملی را در راستای معرفی هرچه بیشتر و بهتر تیم ملی همچنین انعکاس اتفاقات و اخبار فوتبال ایران در رسانه های جهان ارزیابی کرد. توجیهی که اگر واقعیت داشته باشد به بسیاری از انتقادات و چالش های موجود در این بخش پاسخ می دهد و البته رویکردی که در نهایت نشان می دهد راه تعامل رسانه ها با تیم ملی بسته نیست!


مربی پرتغالی را دیشب آرام تر از همیشه دیدیم ، با پاسخ هایی منطقی تر ، گاردی بازتر و پیامی روشن برای تقویت تعاملات ، حتی با منتقدانش . از اینجا به بعد لحن انتقاد و اعتراض جامعه فوتبال به کی روش هم می تواند دگرگون شود.


اگر فراموش نکنیم که فاصله باقیمانده تا جام ملت ها کمتر از آن است که به دنبال چالش های تازه ای با سرمربی پرتغالی باشیم ، از پیام آشکار دیشب برای تغییر رویکرد منتقدان نسبت به تیم ملی استفاده می کنیم. از این جا به بعد باید شکل رویکرد تخریبی به انتقاد سازنده در قالب تعامل دوجانبه تبدیل شود. فدراسیون فوتبال هم می تواند در رفع بسیاری از سوء تفاهمات و اصلاح وضعیت موجود نقش آفرینی کند، اتفاقی که بدون تردید موجب تغییر فضای رسانه ای فعلی و ایجاد همبستگی و اتحاد همه جانبه در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران خواهد شد.

دیدگاه‌ها