کد خبر : 1551326 | 13 شهریور 1397 ساعت 12:41 | 51.1K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح داور جنجالی دربی؛ باید 300 میلیون می‌گرفتم!

صبح امروز یکی از روزنامه های ورزشی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مرتضی کریمی که سابقه سال‌ها داوری در لیگ برتر ایران را در کارنامه دارد، با دریافت مبلغ ۱۶ میلیون تومان و دریافت یک تلویزیون در آن زمان آفسایدی در دربی ۶۹ برای پرسپولیس نگرفته و با این کار زمینه باخت پرسپولیس را فراهم کند.

توضیح داور جنجالی دربی؛ باید 300 میلیون می‌گرفتم!  

به گزارش "ورزش سه"، هم چنین گفته شد که این داور از یکی از دوستان پرویز مظلومی سرمربی اسبق استقلال این مبلغ و تلویزیون را دریافت کرده است. 


مرتضی کریمی در واکنش به این خبر به خبرگزاری میزان گفت: واقعا از شایعاتی که منتشر شده تعجب کردم چرا که من اصلا چنین کاری را انجام ندادم. ۷-۸ سال پیش بعد از دربی وقتی که محسن قهرمانی با علی دایی درگیر شد دایی من را به عنوان شاهد می‌خواست که من در آن زمان به آنجا نرفتم. خبرنگار یکی از روزنامه‌های ورزشی ظاهرا این شایعه را رسانه‌ای کرد که در آن عنوان شده بود من ۱۶ میلیون دریافت کردم به علاوه یک تلویزیون. از یکی از رسانه‌ها با من تماس‌هایی گرفته شد که من جواب آنها را ندادم، اما با وساطت علی خسروی جواب تلفن‌شان را دادم و آنها در آن مکالمه به من گفتند که می‌خواهیم از شما عذرخواهی کنیم چرا که اشتباه کردیم، اما من این گفته را قبول نکردم و گفتم که شما با آبروی من بازی کردید.من به آن خبرنگار گفتم که تو بر چه اساسی این خبر را منتشر کردی و او گفت که فایل صوتی دارم و پس از اینکه ما گفتیم آن فایل صوتی را بیاور او گفت «براساس شنید‌ه‌ها این خبر را منتشر کرده‌ام». در این خصوص باید بگویم که من قصد شکایت دارم چرا که آبروی من رفته است. من قطعا از آنهایی که این خبر را پوشش دادند شکایت می‌کنم و فردا در دادگاه منتظر آنها خواهم بود.


کریمی با اشاره به اینکه این خبر نه تنها باعث ناراحتی من شده بلکه باعث ناراحتی پرویز مظلومی هم شده، گفت: مظلومی هم حق دارد چرا که اگر این کار را کرده بودیم جای بحثی نبود، اما وقتی چنین کاری نشده و آبروی کسی می‌رود قطعا باعث ناراحتی می‌شود. اگر در اینترنت جستجو کنید تکذیبیه سایتی که این خبر کذب را منتشر کرد پیدا می‌شود. آنها در آن تکذیبیه خبر خود را تکذیب و از من عذرخواهی کرده بودند.


کمک داور اسبق فوتبال کشورمان در پایان گفت: من هرگونه دریافت پول و تلویزیون از مظلومی را به شدت تکذیب می‌کنم. من قبلا گفته بودم که آن آفساید درست بود، اما پس از آنکه آن صحنه را نگاه کردم و کارشناسان هم به من کمک کردند متوجه شدم که واقعا اشتباه کردم. هرچند هم که قبلا هم عذرخواهی کردم، اما بازهم عذرخواهی می‌کنم. مگر می‌شود که من چندین سال داوری کنم و زحمت بکشم تا بتوانم دربی را قضاوت کنم بعد بیایم و چنین کاری را انجام دهم؟ اگر قرار بود چنین کاری کنم قطعا با یک مبلغ و یک تلویزیون این کار را انجام نمی‌دادم بلکه با دریافت ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون این کار را می‌کردم. اگر ثابت شد که من چنین کاری را در آن زمان انجام دادم قطعا باید مجازات شوم، اما در غیراین صورت باید آنها پاسخگو باشند.

دیدگاه‌ها